Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και οι επιλεκτικές ευαισθησίες των ΟΛΜΕδων

Με μία ανακοίνωσή του, ο Γενικός Γραμματέας Κέντρου Μελετών ΟΛΜΕ (κι όμως υπάρχει και τέτοιο…) Νικηφόρος Κωνσταντίνου καταφέρεται κατά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, το οποίο θα μας απασχολήσει αρκετά στο μέλλον. Η ανακοίνωση αφορά τον τρόπο με τον οποίο μοιράζονται διάφορες αρπαχτές ανάμεσα στα “στελέχη” του γνωστού για το τεράστιο έργο του στην κατάντια της εκπαίδευσης Παιδαγωγικού Ινστιτούτου:


“Π.Ι., «Γιάννης» κερνάει «Γιάννης» πίνει!

Ανακοίνωσε σήμερα το Π.Ι. τις «εσωτερικές» επιτροπές (1) οι οποίες θα ετοιμάσουν το Εκπαιδευτικό Υλικό το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τις εισηγήσεις των μελών της Επιτροπής στα σεμινάρια των πολλαπλασιαστών (σχολικών συμβούλων), οι οποίοι στη συνέχεια θα επιμορφώσουν όλους τους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν στην Ενισχυτική Διδασκαλία ετοιμάζει το υπ. Παιδείας. Για το λόγο αυτό το υπ. Παιδείας προχώρησε στη σύσταση και συγκρότηση τεσσάρων (4) Επιτροπών.

Οι επιτροπές αυτές είναι όλες αμειβόμενες (2) με χρήματα από την Ενισχυτική. Αυτές περιλαμβάνουν δεκάδες ονόματα και κατά έναν περίεργο τρόπο είναι όλα από το Π.Ι. (Πάρεδροι, Σύμβουλοι και αποσπασμένοι καθηγητές). Ανοικτή πρόσκληση για να υπάρξουν αιτήσεις και άλλων εκπαιδευτικών ώστε να συμμετάσχουν και αυτοί στις επιτροπές καθότι αυτές θα γίνονται «πέραν του κανονικού ωραρίου εργασίας των» δεν αντιληφθήκαμε!

Άλλη μία «αφελής ερώτηση» αφορά το αντικείμενο των επιτροπών που είναι η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για την Ενισχυτική που γίνεται στα σχολεία. Στην Ενισχυτική ποιοι διδάσκουν;

Μήπως διδάσκουν οι Πάρεδροι, οι Σύμβουλοι και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο Π.Ι. και όχι οι καθηγητές των σχολείων (μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι); Οι Πάρεδροι, οι Σύμβουλοι και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί έχουν περάσει ποτέ την πόρτα μιας τάξης 3 ή 4 η ώρα το απόγευμα να δουν και να ρωτήσουν τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν ποια τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, και ποιες οι ιδιαιτερότητες του «απογευματινού σχολείου» και των αντικειμένων που διδάσκουν;

Ποιους αφορά το εκπαιδευτικό αυτό υλικό και ποιοι θα κληθούν να το υποστηρίξουν; Δεν είναι οι καθημερινοί εκπαιδευτικοί της τάξης;

Γιατί το Π.Ι. επιλέγει να ασχοληθούν για αυτό το υλικό άνθρωποι που πέρα από το μεγάλο σεβασμό που τρέφω για όλους είναι εκτός σχολικής πραγματικότητας και τάξης ακόμα και δεκαετίες;

Γιατί για άλλη μια φορά σε αυτή τη χώρα άλλοι θα αποφασίζουν για θέματα που αφορούν άλλους;

Γιατί να μην έχουν λόγο για το εκπαιδευτικό υλικό που θα διδάξουν οι εκπαιδευτικοί της Ενισχυτικής;

Μήπως τα στελέχη του Π.Ι. γνωρίζουν όλα αυτά που θα περιλάβουν στο εκπαιδευτικό τους υλικό μόνο από την βιβλιογραφία που θα ξεφυλλίσουν;

ΠΡΟΤΑΣΗ:

· Οι επιτροπές αυτές θα έπρεπε να αποτελούνται από 1 (Πρόεδρο) από το Π.Ι. και όλα τα άλλα μέλη από καθηγητές που ξέρουν την Ενισχυτική και το αντικείμενό τους.

· Ανοικτή πρόσκληση για αιτήσεις όλων των εκπαιδευτικών (με βιογραφικά) από όλη την χώρα. Σπουδαίοι επιστήμονες με εξαιρετικές σπουδές άλλωστε υπάρχουν χιλιάδες στην εκπαίδευση.

· Σε αυτούς που απορούν για τον όρο «από όλη τη χώρα». Να τους καθησυχάσουμε λέγοντας ότι: για ένα τέτοιο σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το διαδίκτυο, οι τηλεδιασκέψεις τα διαδικτυακά φόρουμ, κ.α.. Λύσεις υπάρχουν, θέληση δεν βλέπουμε! Η διαδικτυακή διαβούλευση αφορά φαίνεται μόνο τις κυβερνητικές θέσεις και όχι άλλα καθημερινά ζητήματα, όπως αυτό της παιδείας.

Αυτές οι λίγες σκέψεις μου προέκυψαν από την ανακοίνωση του Π.Ι. και «τις ιδιαιτερότητές της».

Μετά Τιμής

Νικηφόρος Κωνσταντίνου

Γενικός Γραμματέας Κέντρου Μελετών ΟΛΜΕ”

Ο κ.Κωνσταντίνου δεν έχει άδικο στα όσα καταμαρτυρεί στα “στελέχη” του γνωστού κηφηναριού, αν και βέβαια το κίνητρό του δεν είναι παρά η μοιρασιά της πίτας. Άλλωστε, μόνο γέλια προκαλεί ο ισχυρισμός για την ύπαρξη “λαμπρών επιστημόνων με εξαιρετικές σπουδές” στην εκπαίδευση. Αν υπήρχαν τέτοιοι, πολύ απλά δε θα τους έβλεπε κανείς να κάνουν μάθημα στις ετοιμόρροπες τάξεις του δημόσιου σχολείου σε μαθητές που σε τεράστιο ποσοστό παίρνουν τη βάση λόγω των εντολών των εγκεφάλων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που όντως έχουν ξεχάσει οι ίδιοι πως είναι οι τάξεις.

Αναρωτιέται όμως κανείς γιατί ο κ.Κωνσταντίνου δε δείχνει την ίδια ευαισθησία και στον τρόπο με τον οποίο οι διορισμένοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί μοιράζουν μεταξύ τους τις διαθέσιμες θέσεις σε ΚΕΚ, ΙΕΚ, ΙΔΕΚΕ και ΠΔΣ, ειδικά μάλιστα όταν στα ΚΕΚ και στα ΙΕΚ κάνουν αιτήσεις και εξειδικευμένοι επιστήμονες οι οποίοι συνήθως απορρίπτονται ασυζητητί λόγω έλλειψης μέσου.

Αναρωτιέται επίσης κανείς γιατί δεν υπάρχει αντίστοιχη ευαισθησία και για τα ΠΕΚ και τις εισαγωγικές επιμορφώσεις, που γίνονται ουσιαστικά μόνο και μόνο για να κάνουν αρπαχτή κάποιοι εις βάρος των νεοδιοριζόμενων που ταλαιπωρούνται χωρίς λόγο.

Αντί λοιπόν οι ΟΛΜΕδες να φωνάζουν για το πως θα πάρουν οι ίδιοι μερίδιο από τις αρπακτές, καλό θα ήταν να δείξουν και λίγη πραγματική ευαισθησία, από αυτή που συνήθως κρατούν για το Indymedia ή για τα διάφορα εγκληματικά στοιχεία που συλλαμβάνονται σε πορείες και καταλήψεις.

Advertisements