Η Αυγή για το πρόβλημα της εκπαίδευσης

Αναμασώντας τις γνωστές παντιέρες της αριστεράς, η Ελένη Νικολαίδου, μέλος του γκρουπούσκουλου του alfavita και φυσικά στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, μας μεταφέρει τους προβληματισμούς της για την εκπαίδευση μεσα από άρθρο της στην Αυγή:


“Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια μια «άλλη» μορφή αναλφαβητισμού (η οποία δεν καταγράφεται ούτε ποσοτικοποιείται με τυπικούς μετρήσιμους τρόπους) έρχεται να πυκνώσει τις παλιές στρατιές των οργανικά αναλφάβητων με νέο αίμα. Σε χιλιάδες μαθητές, οι οποίοι ολοκληρώνουν τις Γυμνασιακές και Λυκειακές σπουδές τους παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα κατανόησης ενός κειμένου, αδυναμία να εκφραστούν για κάποιο ζήτημα, να συντάξουν μια ολοκληρωμένη πρόταση στο χαρτί, να συνδυάσουν τις γνώσεις που έχουν λάβει προκειμένου να εξηγήσουν ένα απλό φυσικό φαινόμενο ή ένα κοινωνικό ή ιστορικό γεγονός.”

Μετά την ορθή διαπίστωση ότι τα πτυχία πλέον δεν αντιστοιχούν σε πραγματικές γνώσεις παρά χαρίζονται σε αγράμματους, η Ελένη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι για όλα φταίνε οι κακές εξετάσεις και ο καπιταλισμός που απαιτεί γνώσεις άμεσα εφαρμόσιμες στην αγορά εργασίας. Εκείνο που παραλείπει να μας πει είναι ότι:

– Οι νέοι σήμερα τελειώνουν το σχολείο, ή ακόμα και το πανεπιστήμιο, χωρίς να έχουν γνώσεις άμεσα εφαρμόσιμες στην αγορά εργασίας. Οπότε ο καπιταλισμός μάλλον απέτυχε στο θέμα αυτό.

– Οι εξετάσεις δεν πιστοποιούν τίποτα, μιά και η πάγια πίεση των αριστερών “εκπαιδευτικών” ήταν και είναι οι εξετάσεις να έχουν καθαρά τυπικό χαρακτήρα και να μη μένει κανένας μαθητής. Τη θέση αυτή υιοθέτησαν σταδιακά και όλα τα “στελέχη της εκπαίδευσης” προκειμένου να γίνονται αρεστά, με αποτέλεσμα το σχολείο να είναι απλώς ένας χώρος φύλαξης των παιδιών χωρίς κανέναν ουσιαστικό σκοπό.

Βλέπουμε λοιπόν οι αριστεροί, κύριοι υπεύθυνοι της κατάστασης αυτής, να την αποδίδουν οπουδήποτε εκτός από την αντίληψη που θεωρεί αντιπαιδαγωγικό να μένει στην ίδια τάξη ένας κουμπούρας.

Ενδεικτικό της παράνοιας και αντιφατικότητας αυτών των κύκλων είναι το επιστέγασμα του άρθρου της Ελένης Νικολαίδου:


“…το σημερινό σχολείο, αντί να εξοπλίζει τους μαθητές με κριτήριο για να ερμηνεύουν και να καλυτερεύουν τη ζωή, τυποποιεί, «συσκευάζει» και παραδίδει μια πληθώρα άψυχων, ξεκάρφωτων και συχνά αχρείαστων γνώσεων…”

Αυτά είναι λόγια της ίδιας που κατηγορεί τον καπιταλισμό για την παροχή άμεσα εφαρμόσιμων γνώσεων. Τέτοιες αντιφάσεις είναι που οδήγησαν την εκπαίδευση στη σημερινή κατάσταση, για την οποία οι επαγγελματίες αριστεροί μπορούν να είναι υπερήφανοι.

Advertisements