Η Ειδική Εκπαίδευση και το ΠΑΜΑΚ

Όπως είχαμε αναφέρει πριν από καιρό, η Ειδική Εκπαίδευση αποτελεί ένα νέο πεδίο όπου κάποιοι θα καταφέρουν (ή έχουν ήδη καταφέρει) να διοριστούν, βλέποντας τον τομέα αυτό σαν πρόσφορο έδαφος για διορισμό (ή μεγαλύτερο μισθό για τους ήδη διορισμένους), με τις ανάλογες συνέπειες για τα παιδιά που αντί να τους δοθεί φροντίδα φορτώνονται στις πλάτες τους τυχοδιώκτες “εκπαιδευτικούς”.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το αξιοθρήνητο ΠΑΜΑΚ βρήκε την ευκαιρία να αυξήσει τα έσοδά του ικανοποιώντας παράλληλα ρουσφέτια. Το παρακάτω δημοσίευμα της εφημερίδας Αγγελιοφόρος μιλάει από μόνο του:


Σκηνές αλλοφροσύνης για μια θέση

«Η ανεργία ωθεί εμάς τους νέους ανθρώπους σε λίστες τέτοιου είδους, που πάνω απ’ όλα προσβάλλουν την αξιοπρέπειά μας», λέει η Κατερίνα Τσιφοπούλου, απόφοιτη του Τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ το 2005 και άνεργη καθηγήτρια. Βρίσκεται ανάμεσα σε άλλα περίπου 300 άτομα, που έχουν στοιβαχτεί στους διαδρόμους του δεύτερου ορόφου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και περιμένουν τη σειρά τους για να καταφέρουν να κάνουν μια αίτηση στα προγράμματα εξειδίκευσης για εκπαιδευτικούς του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, η παρακολούθηση των οποίων τους δίνει μόρια για διορισμό στο Δημόσιο, παρακάμπτοντας ουσιαστικά το ΑΣΕΠ. Κάποιοι άλλοι απελπισμένοι από την αναμονή φεύγουν…

Σκηνές αλλοφροσύνης

Υπνόσακοι και κουβέρτες βρίσκονται απλωμένοι στους διαδρόμους του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Κάποιοι έμειναν εκεί από το βράδυ της Δευτέρας, ενώ άλλοι που δεν μπορούσαν να είναι παρόντες επιστράτευσαν τους γονείς τους ή άλλους συγγενείς τους για να καταθέσουν την αίτηση. Μάλιστα, επειδή οι αιτήσεις εγκρίνονται με μοναδικό κριτήριο τη σειρά προτεραιότητας, οι ίδιοι υποψήφιοι έφτιαξαν δυο λίστες με τα ονόματά τους και με βάση αυτές έπαιρνε ο καθένας τη σειρά του.Οι λίστες αυτές αποτέλεσαν το «μήλον της Εριδος», με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι να «πιαστούν στα χέρια», αφού κάποιοι κατηγορούσαν όσους ήρθαν από τα ξημερώματα ή την προηγούμενη ημέρα για παρατυπία.

Η μοναδική ανακοίνωση που υπήρχε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και βρισκόταν στην ηλεκτρονική σελίδα του Πανεπιστημίου, ειδοποιούσε πως οι αιτήσεις κατατίθενται από τις 9 το πρωί την Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου. «Κάποιοι βρέθηκαν εδώ από το προηγούμενο απόγευμα και στις εννέα το πρωί είχαν ήδη καταθέσει τις αιτήσεις τους», καταγγέλλει στον «Α» ο Χ.Μ., αδιόριστος καθηγητής, απόφοιτος Μαθηματικού.

Διέξοδος στο Δημόσιο

Πρόκειται για δύο προγράμματα ειδικής αγωγής, με τίτλο «Ειδική Αγωγή με έμφαση στην εκπαίδευση ατόμων με πρόβλημα όρασης: προσανατολισμός και κινητικότητα, ανάγνωση και γραφή της μπράιγ, επαγγελματικός προσανατολισμός» και «Εκπαίδευση Παιδιών με Δυσκολίες Μάθησης και Προσαρμογής (Ειδικές Ανάγκες) στο Γενικό Πρωτοβάθμιο και Δευτεροβάθμιο Σχολείο και σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής», που μοριοδοτούν τους καθηγητές τόσο στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ όσο και στις μεταθέσεις που θα πάρουν για να διδάξουν σε ειδικά σχολεία. Οι σπουδές σε αυτά αντιστοιχούν σε 402 ώρες και κοστίζουν 3.400 ευρώ.

Το πρόγραμμα που αφορά στην ειδίκευση για παιδιά με προβλήματα όρασης θα δεχτεί 50 άτομα και το πρόγραμμα για παιδιά με ειδκές ανάγκες και δυσκολίες μάθησης 120 άτομα. Στις εννέα το πρωί είχαν κάνει εγγραφή και είχαν δώσει προκαταβολή των 400 ευρώ 60 άτομα. Στην αναμονή και για τις δύο κατευθύνσεις βρίσκονταν περισσότερα από 250 άτομα.

Οσοι τελικά μπορέσουν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα και να πάρουν την πιστοποίηση θα διοριστούν αμέσως στην Ειδική Εκπαίδευση, εφόσον ήδη δουλεύουν σε κάποιο σχολείο, ενώ όλοι οι απόφοιτοι αποκτούν σειρά προτεραιότητας στο διορισμό τους ως μόνιμοι ή αναπληρωτές στην ειδική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Αδιόριστη καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής καταγγέλλει πως τα κριτήρια επιλογής των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα είναι τουλάχιστον θολά, αφού οι αιτήσεις θα εγκριθούν με βάση την προτεραιότητα, ενώ τα χρήματα που απαιτούνται δίνουν την ευκαιρία μόνο στους έχοντες να προσπαθήσουν. Παράλληλα, τονίζει πως δε δίνεται αριθμός πρωτοκόλλου, ώστε να αποδεικνύεται με κάποιον τρόπο η σειρά κατάθεσης της αίτησης.

Αξιοκρατική λύση η κλήρωση

Οπως τονίζει ο επιστημονικός υπεύθυνος των δυο προγραμμάτων εξειδίκευσης, Δημήτρης Γουδήρας, ο ίδιος έχει επισημάνει πολλές φορές στην Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Πανεπιστημιακής Περιουσίας του ΠΑΜΑΚ, πως η πιο αξιοκρατική λύση είναι η διεξαγωγή κλήρωσης για να επιλεχθούν ανάμεσα στους υποψηφίους όσοι τελικά θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα.

Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Γουδήρας, «τουλάχιστον θα έπρεπε να δίνεται στους αιτούντες ένα χαρτί με αριθμό πρωτοκόλλου που να αποδεικνύει τη σειρά που έγιναν οι αιτήσεις».

Advertisements