Ο ύποπτος ρόλος των 15μελών και το 1ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας

Φαίνεται πως έχουμε περάσει σε μία εποχή όπου τα 15μελή έχουν μετατραπεί σε θεσμικά όργανα συνδιοίκησης των σχολείων και της εκπαίδευσης. Έτσι, μετά από τις θεσμοθετημένες πλέον καταλήψεις, τώρα τα 15μελή αναλαμβάνουν και ρόλο σε καθαρά ενδοϋπηρεσιακά θέματα, αλλά και ρυθμιστή στη διεξαγωγή των εξετάσεων.

Αυτό εξηγεί και την επιστολή που κυκλοφόρησε το 15μελές του 1ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας, η οποία δείχνει μία ύποπτη διαπλοκή ανάμεσα στους εκκολαπτόμενους συνδικαλιστάδες και τον Διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας:

“Κάλεσε το Διευθυντή μας εγγράφως, να δώσει εξηγήσεις γιατί δεν απάντησε σε ένα έγγραφό του, άσχετο με την υπηρεσία αφού επρόκειτο για εξετάσεις των φροντιστών Ξένων Γλωσσών στην πόλη μας. Στο έγγραφο αυτό και άλλοι Διευθυντές σχολείων δεν απάντησαν. Δεν ασχολήθηκε όμως με αυτούς, αλλά μόνο με το δικό μας Διευθυντή. Ο ρεβανσισμός του σε όλο το μεγαλείο. Εκείνο όμως που μας ενόχλησε και μας πίκρανε περισσότερο ήταν ο τρόπος με τον οποίο επέλεξε να επιδώσει το φάκελο της αλληλογραφίας, στο Διευθυντή μας. Έστειλε υπάλληλό του, στο Εξεταστικό Κέντρο, την ώρα που οι υποψήφιοι συμμαθητές μας, περίμεναν έξω από την κεντρική είσοδο για να μπουν στις αίθουσες. Ο «κλητήρας» απαίτησε, επικαλούμενος εντολή του Διευθυντή του, να μπει στο κτίριο για να επιδώσει στο Διευθυντή και Πρόεδρο του Εξεταστικού Κέντρου το «κλητήριο Θέσπισμα». Με την παρέμβαση μελών της επιτροπής και με τη βοήθεια του Αστυνομικού ο «κλητήρας» του Δ/ντή Δ. Ε. Ν. Καρδίτσας απομακρύνθηκε από το χώρο, χωρίς το συμβάν να πάρει έκταση.

…καλούμε την Ένωση Ιδ. Κέντρων Ξένων Γλωσσών Ν. Καρδίτσας, την οποία από το 2004 το σχολείο μας την εξυπηρετεί κατά τον καλύτερο τρόπο, να πάρει θέση για τη συμπεριφορά του Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης, κ. Γ. Τζέλλο, απέναντι στο σχολείο και στο Διευθυντή μας.”

Δηλαδή το 15μελές κρίνει αν οι συγκεκριμένες εξετάσεις είναι άσχετες με την υπηρεσία, και χαρακτηρίζει ως υπάλληλο και κλητήρα τον επιδότη του εγγράφου, τη στιγμή που οι διευθύνσεις δευτεροβάθμιας, καλώς ή κακώς, δεν έχουν υπαλλήλους ή κλητήρες, αλλά εκπαιδευτικούς, και σίγουρα το να επιδόσει ένας εκπαιδευτικός ένα υπηρεσιακό έγγραφο σε ένα σχολείο δε χρειάζεται να γίνει κατόπιν αδείας ούτε του διευθυντή ούτε του 15μελούς.

Η συνέχεια του γελοίου εγγράφου καταδεικνύει με μεγαλύτερη ακρίβεια την αλητεία στην οποία οδηγεί η παραχώρηση εξουσιών σε μαθητικούς συνδικαλιστές:

“Την 16η Ιουνίου 2010 επισκεφθήκαμε τον κ. Τζέλλο, ως εκπρόσωποι των συμμαθητών μας, για να μας ενημερώσει και να συζητήσουμε τα παραπάνω προβλήματα που δημιουργήθηκαν το τελευταίο καιρό στο σχολείο μας και ο κ. Διευθυντής της Δ/νσης Δ.Ε. μας τιμώρησε την επόμενη μέρα με «ποινή» την πιο απίθανη που έχουμε ακούσει ποτέ, ως μαθητές. Μας απαγόρευσε να ακούμε μουσική, πριν από την έναρξη των μαθημάτων και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, βρίσκοντας ως δικαιολογία ότι ενοχλούνται οι περίοικοι. Ο αυταρχισμός του στο αποκορύφωμα. Tην επόμενη μέρα, επισκεφθήκαμε για μία ακόμα φορά, τον κ. Διευθυντή στο γραφείο του, στην προσπάθειά μας να μιλήσουμε για το θέμα της μουσικής, που προέκυψε, χωρίς όμως να το συναντήσουμε, αφού όπως μας είπαν, έφυγε εκτάκτως.”

Είναι προφανές ότι εδώ δε γίνεται λόγος για την απλή ακρόαση μουσικής, αλλά για τη μετατροπή του σχολείου σε κλαμπ. Θα περίμενε κανείς ότι ο ίδιος ο Διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας θα είχε φροντίσει ώστε να μην υπάρχει αυτό το φαινόμενο, και δε θα μετέθετε το πρόβλημα στο Διευθυντή Δ.Ε., ούτε θα μετέτρεπε τους μαθητοσυνδικαλιστές σε διαπραγματευτές για το θέμα αυτό.

Εκείνο όμως που συμβαίνει είναι ότι, με διάφορα ανταλλάγματα, διάφοροι διευθυντές μετατρέπουν τα 15μελή σε όργανα που ασκούν πιέσεις για λογαριασμό τους, ενώ άλλοι διευθυντές που δε διαπλέκονται με μαθητές γίνονται αποδέκτες της ατιμώρητης οργής τους υπό το πρόσχημα του “συνδικαλισμού”.

Advertisements