Το 2ο Λύκειο Γιαννιτσών και οι απουσίες των μαθητών

Το σύνολο των καθηγητών του 2ου Λυκείου Γιαννιτσών καταδικάστηκε σε αρκετά αυστηρές ποινές για την υπόθεση της παράτυπης δικαιολόγησης απουσιών σε μαθητές.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Αγγελιοφόρος:

“Η ακροαματική διαδικασία που ξεκίνησε στις 9 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας, με το σύνολο των καθηγητών του σχολείου να κάθονται στο σκαμνί έπειτα από τη μήνυση του πρώην διευθυντή του σχολείου και νυν συμβούλου εκπαίδευσης Θεσσαλίας, ότι τη σχολική χρονιά 2008 – 2009 είχαν δικαιολογήσει απουσίες τεσσάρων μαθητών που φοιτούσαν τότε στη Β΄ Λυκείου, μετά την παρέλευση του δεκαημέρου που προβλέπει η νομοθεσία, ενώ αθώοι κρίθηκαν για την κατηγορία της παραποίησης βαθμολογιών.

Μαζί με τους καθηγητές του σχολείου που καταδικάστηκαν σε ένα χρόνο φυλάκισης με τριετή αναστολή, κατηγορήθηκαν και τρεις παθολόγοι ιατροί που χορήγησαν βεβαιώσεις απουσίας των μαθητών, στους οποίους επιβλήθηκε 18μηνη φυλάκιση, ενώ ποινές επιβλήθηκαν και για τον προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και δύο μητέρες μαθητών.”

Σύμφωνα με την εφημερίδα Αυγή:

“Η ιστορία αυτή ξεκίνησε πριν από δύο περίπου χρόνια, όταν ο τότε διευθυντής του σχολείου και νυν σύμβουλος Περιφερειακής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας μήνυσε ολόκληρο τον σύλλογο καθηγητών για αλλοίωση βαθμολογίας και για το γεγονός ότι δέχτηκαν εκπρόθεσμα δικαιολογητικά για 4 μαθητές που είχαν ξεπεράσει το όριο των απουσιών. Η απόφαση για τα παραπάνω πάρθηκε τότε με τη σύμφωνη γνώμη όλων των καθηγητών του συλλόγου, οι οποίοι έκριναν ότι θα έπρεπε να δεχθούν τα ιατρικά δικαιολογητικά παρά την πάροδο του δεκαπενθημέρου, του επιτρεπτού νομικά ορίου για την κατάθεσή τους, εξαιτίας των σοβαρών κοινωνικών και προσωπικών προβλημάτων που αντιμετώπιζαν οι μαθητές. Εξάλλου αυτό συνιστά πάγια πρακτική των καθηγητών που λαμβάνει υπόψη της την καθημερινότητα τόσο των σχολείων όσο και των οικογενειών των μαθητών. Να σημειωθεί ότι ένας από τους τέσσερις μαθητές πάσχει από εγκεφαλική παράλυση και έχει 80% αναπηρία, ενώ ο δεύτερος από αυτοάνοση ασθένεια που προκαλεί δυσκαμψία. Η απόφαση του διευθυντή να «κόψει» τους τέσσερις μαθητές και επομένως να αφήσει δύο από αυτούς στάσιμους για δεύτερη χρονιά στην ίδια τάξη προκάλεσε από εκείνη τη στιγμή την αντίδραση των μαθητών του σχολείου, των γονιών, αλλά και της τοπικής ΕΛΜΕ. Στην εξέλιξη αυτή παρενέβη τότε και ο προϊστάμενος του Γραφείου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος κατηγόρησε τον διευθυντή για το ότι δεν έδειξε πνεύμα συνεργασίες και υπευθυνότητας και τον απέπεμψε από πρόεδρο της Λυκειακής Επιτροπής των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Μετά από τη μήνυση του πρώην διευθυντή, ολόκληρος ο σύλλογος των καθηγητών, οι ιατροί που εξέδωσαν τα πιστοποιητικά, οι γονείς δύο μαθητών και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας σύρθηκαν στα δικαστήρια σε μια δίκη που ξεκίνησε στις 9 Δεκεμβρίου, κράτησε ένα μήνα και αναστάτωσε όλη την πόλη των Γιαννιτσών.”

Προφανώς η απώλεια του bonus του προέδρου της Λυκειακής Επιτροπής των Πανελλαδικών Εξετάσεων οδήγησε τον τωρινό σύμβουλο Περιφερειακής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Μιχάλη Λούση σε δραστικές λύσεις, που κατέληξαν στην απόφαση του δικαστηρίου.

Σίγουρα δεν είναι εύκολο να καταλήξει κάποιος σε συμπεράσματα για το ποιά από τις δύο πλευρές είχε δίκιο και ποιά άδικο. Το πιθανότερο είναι ότι και οι δύο πλευρές έχουν άδικο, αν κρίνουμε από τα σχόλια που δημοσιεύτηκαν τόσο στο Capital όσο και στα Νέα. Σταχυολογούμε μερικά από αυτά:

“Ας λείψουν επιτέλους τα σχόλια των άσχετων για παιδιά με κινητικές δυσκολίες, αυτοάνοσο νόσημα και χωρισμένων γονιών (!).
Οι απουσίες γίναν απο εντελώς υγιή παιδιά (όποιος υποστηρίζει το αντίθετο είτε δεν είναι γνώστης της πραγματικότητας, είτε ενεργεί εσκεμμένα).
Μπορεί να μου πει ο κύριος/κυρία “έλεος” ποιό απο τα παιδιά Β Λυκείου, παρόλη την “αναπηρία” του ήταν αυτό που κατά παράβαση των κανονισμών και της εντολής του λυκειάρχη πήγε στην πενθήμερη εκδρομή της Γ Λυκείου στη Ρόδο και γύρισε την επόμενη μέρα κατόπιν παρέμβασης εισαγγελέως;;; Μήπως η εισαγγελέας δεν έπρεπε να παρέμβει;
Για να δούμε πόσα ξέρουν όλοι αυτοί που υποστηρίζουν αυτό το αίσχος και είναι αντίθετοι με την απόφαση της δικαιοσύνης;
Μπορώ να σας βοηθήσω, είναι γένους θηλυκού και το επώνυμο αρχίζει απο Μ. Έπασχε απο κάτι η συγκεκριμένη μαθήτρια; ΟΧΙ.
Οι γιατροί καταδικάστηκαν γιατί υπέγραψαν πιστοποιητικά που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν ότι τα παιδιά είχαν προβλήματα υγείας; Αν ήταν έτσι έχει κανείς την εντύπωση ότι το δικαστήριο δεν θα το είχε λάβει σοβαρά υπ΄ όψην του;;; Όσον αφορά τα συλλαλητήρια εναντίον της απόφασης, αυτό αν είσαστε πραγματικά απο τα Γιαννιτσά κύριε/κυρία “έλεος” θα ξέρατε ότι είχαν υποκινηθεί απο τους καταδικασθέντες (τα παιδιά άλλο που δεν θέλουν να χάσουν μάθημα, όλοι μας παιδιά έχουμε και παιδιά είμασταν κάποτε και ξέρουμε!).”

“Ας λείψουν επιτέλους τα σχόλια των άσχετων για παιδιά με κινητικές δυσκολίες, αυτοάνοσο νόσημα και χωρισμένων γονιών (!).
Οι απουσίες γίναν απο εντελώς υγιή παιδιά (όποιος υποστηρίζει το αντίθετο είτε δεν είναι γνώστης της πραγματικότητας, είτε ενεργεί εσκεμμένα).
Μπορεί να μου πει ο κύριος/κυρία “έλεος” ποιό απο τα παιδιά Β Λυκείου, παρόλη την “αναπηρία” του ήταν αυτό που κατά παράβαση των κανονισμών και της εντολής του λυκειάρχη πήγε στην πενθήμερη εκδρομή της Γ Λυκείου στη Ρόδο και γύρισε την επόμενη μέρα κατόπιν παρέμβασης εισαγγελέως;;; Μήπως η εισαγγελέας δεν έπρεπε να παρέμβει;
Για να δούμε πόσα ξέρουν όλοι αυτοί που υποστηρίζουν αυτό το αίσχος και είναι αντίθετοι με την απόφαση της δικαιοσύνης;
Μπορώ να σας βοηθήσω, είναι γένους θηλυκού και το επώνυμο αρχίζει απο Μ. Έπασχε απο κάτι η συγκεκριμένη μαθήτρια; ΟΧΙ.
Οι γιατροί καταδικάστηκαν γιατί υπέγραψαν πιστοποιητικά που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν ότι τα παιδιά είχαν προβλήματα υγείας; Αν ήταν έτσι έχει κανείς την εντύπωση ότι το δικαστήριο δεν θα το είχε λάβει σοβαρά υπ΄ όψην του;;; Όσον αφορά τα συλλαλητήρια εναντίον της απόφασης, αυτό αν είσαστε πραγματικά απο τα Γιαννιτσά κύριε/κυρία “έλεος” θα ξέρατε ότι είχαν υποκινηθεί απο τους καταδικασθέντες (τα παιδιά άλλο που δεν θέλουν να χάσουν μάθημα, όλοι μας παιδιά έχουμε και παιδιά είμασταν κάποτε και ξέρουμε!).”

“Όσον αφορά το κατά πόσο οι δικαιολογήσεις απουσιών έγιναν για λόγους επιείκειας, το μόνο που έχω να πω τα εξής: Α)Πως γίνεται η επιείκεια να έιναι επιλεκτική, αφού μόνο συγκεκριμένοι “μαθητές” ωφελήθηκαν (μαθητές με τις οικογένειες των οποίων κάποιοι καθηγητές είχαν ιδιαίτερες σχέσεις) και Β) Επιείκια είναι να μην αφήσεις στάσιμο έναν μαθητή που ίσα-ίσα δεν πέρασε την βάση, όχι να προάγεις ή να απολύεις μαθητές του 5. Επιείκια είναι να βοηθήσεις με απουσίες έναν μαθητή που έχει λίγες παραπάνω από όσες έπρεπε και για σοβαρό λόγο και όχι μαθητή που έχει χάσει το μισό έτος γιατί έπινε καφέ. Γ) Υπήρξε περίπτωση μαθήτριας που είχε μείνει στην ίδια τάξη και πήγε παράνομα στην πενθήμερη εκδρομή΄της τρίτης λυκείου. Μόλις ο λυκειάρχης το αντιλήφθηκε, ζήτησε την απομάκρυνσή της (αφού η ασφάλεια των μαθητών και η τήρηση της τάξης είναι ευθύνη του). Ως αποτέλεσμα, οι γονείς της συγκεκριμένης μαθήτριας, απείλησαν την ζωή και την σωματική ακεραιότητα του λυκειάρχη και εκσφενδόνισαν αντικείμενο (τασάκι) εναντίον του. Ηταν και αυτοί ανάμεσα στους καταδικασθέντες.”

“ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ………τυχαιο δεν νομιζω…….
εγω παιδια ξερω τον λογο………δεν ειναι αυτος ο λογος που ο διευθυντης
εκανε την καταγγελια……αλλα γι’υτον τον λογω[απουσιες] ειχε αποδειξεις
……
ο πραγματικος λογος ειναι οτι ο διευθυντης δεν ειθελε οι καθηγητες
να κανουν και αλλες ‘δουλειες’…….πχ. μεσητικα γραφεια…..φροντιστηρια
…..κ.ο.κ……και παρακινηση σε αποχη των μαθητων………
με αλλα λογια ηταν μια κοντρα μεταξυ των……..”

“1]οι καθηγητες δικαιολογουσαν τις απουσιες των παιδιων τους
2]πηγε σαββατο στο σχολειο και ‘επιασε’ τους καθηγητες να βγαζουν
φωτοτυπιες για τα φροντιστηρια τους…….υπερβαλοντας ζηλος βλεπετε σαββατο
3]οι καθηγητες εβαζαν τα παιδια να κανουν αποχη για να διωξουν το διευθηντη
4]ενας καθηγητης που αργησε[τυχαια] στο μαθημα…….σε ερωτηση του
ιδιοριθμου διευθυντη…….ειπε πηγα να κουρευτω……….”

“μια μαθητρια της β λυκειου που ειχε μεινει στασιμη
πηγε εκδρομη στην ροδο με την γ λυκειου
ομως τις μερες της εκδρομης που δεν πηγε σχολειο
πηρε αναρωτικη αδεια………ομως ο διευθυντης csi…..το ανακαλυψε
και εστειλε την αστυνομια και την εφεραν σηκωτη…………
………
αλλο
εβαζαν τα παιδια να υπογραφουν χαρτια οτι εκαναν ενυσχητικη
χωρις να κανουν…….
…….
ο δε ιδιορυθμος διευθυντης
εβαλε θωρακισμενη πορτα στο γραφειο του
εβαλε home cinema
κτυπυσες κουδουνι για να μπεις μεσα……….
αλλα τι λεω ολοι τα ξερουμε……….και δεν ξερω τι γινεται σε αλλα σχολεια
αλλα στο δικο μας γινοταν της τρελης”

Τα συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτά (και όλα τα υπόλοιπα που γράφτηκαν) είναι ότι ο διευθυντής πιθανότατα ήταν και ο ίδιος το λιγότερο ιδιόρυθμος και προφανώς διαπλεκόμενος και ο ίδιος για να καταφέρει να αποκτήσει θέση συμβούλου στη συνέχεια, όμως οι καταδικασθέντες φαίνεται πως είχαν συνηθίσει να ενεργούν σε ένα συγκεκριμένο καθεστώς ανομίας και διαπλοκής.

Τα όσα αναφέρονται δεν είναι καθόλου πρωτάκουστα: Καθηγητές που κάνουν φροντιστήρια στους μαθητές, εικονικά τμήματα ΠΔΣ, βαθμοί που αλλάζουν και απουσίες που διαγράφονται, 15μελή που υποκινούνται προκειμένου να εκδιωχθούν “ανεπιθύμητοι”, τοπικός προϊστάμενος που εξασφαλίζει με διάφορους τρόπους την ομερτά.

Ο τοπικός προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μόσχου Παναγιώτης έκανε αυτό που κάνουν όλοι οι προϊστάμενοι, απαιτώντας να μη μείνει κανείς μαθητής, τουλάχιστον κανείς μαθητής από αυτούς που διαθέτουν τα κατάλληλα ερείσματα στην τοπική και όχι μόνο κοινωνία. Αντί να ελέγξει τους καθηγητές για τη μη σύννομη πρακτική τους, προτίμησε να εκφοβίσει και τελικά να εκδιώξει το διευθυντή, για να καταλήξει τελικά να κλαίγεται στον Παπαδάκη για την ποινή του που θα πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα για όλους τους με τον ίδιο τρόπο ενεργούντες προϊστάμενους.

Οι καθηγητές μίλησαν για παιδιά με σοβαρές παθήσεις που χρήζουν επιείκιας, το ερώτημα όμως είναι αν τα παιδιά αυτά έχουν αυτή την επιείκια επειδή ανήκουν στο περιβάλλον καθηγητών και εάν όντως πάσχουν από σοβαρές παθήσεις. Γιατί πολλές φορές έχουμε δει να δικαιολογούνται με τέτοιες βαρύγδουπες δικαιολογίες οι συμπεριφορές καθηγητών σε παιδιά του περιβάλλοντός τους, γνωρίζοντας πως είναι δύσκολο να αποδειχθεί το αληθές, ή καλύτερα το ψευδές, των ισχυρισμών τους.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το “βαρύ αυτοάνοσο νόσημα” ήταν χρόνια κόπωση που έχρηζε αναπαύσεως, αλλά τα φαινόμενα δείχνουν πως οι γιατροί μάλλον έγραψαν κάτι που είναι δύσκολο να αποδειχθεί, χωρίς να γνωρίζουν ότι η “ασθενής” έδινε άλλη εικόνα.

Αλλά γιατί να μας εκπλήσσει κάτι τέτοιο; Μήπως δεν υπάρχουν και καθηγητές που κάποια στιγμή ανακάλυψαν την αναπηρία τους προκειμένου να επιτύχουν το διορισμό τους;

Όσο για τους μαθητοσυνδικαλιστές και τα διάφορα 5μελή και 15μελή, ο ρόλος τους είναι γνωστός και αποτελούν σχολείο των μαθητών στη διαπλοκή. Είναι συνηθισμένο το φαινόμενο κάποιοι επιτήδειοι να έρχονται σε συννενόηση με μαθητές προκειμένου να ξεφορτωθούν κάποιους ανεπιθύμητους, δίνοντας φυσικά και τα αντίστοιχα ανταλλάγματα (χάρισμα βαθμών και απουσιών, εκδρομές, ατιμωρησία).

Η λυσσαλέα αντίδραση των μαθητών και γονέων της περιοχής κατά την ανακοίνωση της καταδίκης είναι αποτέλεσμα της νοοτροπίας διεκδίκησης των “κεκτημένων” που είναι ακόμα πιο εμφανής στις τοπικές κοινωνίες.

Ένα από τα σχόλια δείχνει το ουσιώδες πρόβλημα:

“Οποιος εχει διδάξει εστω και λίγο σε σχολείο θα ξέρει οτι κανένας μαθητής δεν μένει στην ίδια τάξη απο απουσίες.
Πάντα περνάνε στην επόμενη για να φύγουν από το σχολείο και να πάνε παραπέρα
Αν τολμήσει κανείς να έχει αντίθετη άποψη στο συμβούλιο των καθηγητών (που γίνετε στο τέλος κάθε χρονιάς) κατηγορείται οτι μπαίνει εμπόδιο στο μέλλον του παιδιού
Την περυσινή σχολική χρονιά το ίδιο το υπουργείο άλλαξε τον αριθμό των απουσιών που δικαιούται κάθε μαθητής (λόγω Η1Ν1)
ΑΛΛΑ αυτό το έκανε για όλους τους μαθητές άσχετα αν αρρώστησαν ή οχι και αυτό το έκανε προς το τέλος της χρονιάς
Το αποτέλεσμα ήταν οτι όσοι μαθητές απόκτησαν περιθώρια απουσιών αμέσως φρόντισαν να τις φτάσουν στο όριο και μετά το πάσχα δεν ξαναπάτησαν στο σχολείο

Προσοχή δεν λέω οτι αυτό είναι το σωστό απλά περιγράφω μια υπαρκτή κατάσταση και αυτά που γράφετε περί εκτελέσεων, χρηματισμών κτλ είναι άκρως υποκριτικά και άσχετα με την πραγματικότητα
Αν το παιδί σας έχανε μια σχολική χρονιά για 2 ή 5 ή 10 απουσίες θα γράφατε για φασίστες καθηγητές που χαντακώνουν τους νέους μας

Για να είμαι δίκαιος δεν ξέρω τι συνέβη στην συγκεκριμένη περίπτωση αλλά απουσίες μαθητών δεν γράφονται ή δικαιολογούνται κάθε μέρα στα σχολεία όλης της Ελλάδας όπως ακριβός συμβαίνει με τις άδειες στο στρατό ή και σε πολλές άλλες περιπτώσεις εργαζομένων είτε δημοσίου είτε ακόμη και ιδιωτικού τομέα”

Αυτή είναι και η αλήθεια που και οι διάφοροι συνδικαλιστές είπαν με πλάγιο τρόπο:

“Ανάστατοι ήταν όλοι οι καθηγητές διότι πιστεύουν ότι η απόφαση είναι σκληρή και άδικη και θα δημιουργήσει άλλα δεδομένα πλέον στην συμπεριφορά των καθηγητών, και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι στο εξής θα πρέπει να πάψουν να σκέφτονται ανθρώπινα, να πάψουν να γίνονται ένα με τους μαθητές και τους γονείς για να λύσουν τα προβλήματα των παιδιών και γενικά να είναι απρόσωποι, πράγμα που θα τους δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην εργασία τους, αλλά και στο γενικότερο κλίμα του σχολείου.”

Ένας από τους ΟΛΜΕδες της περιοχής έθεσε το θέμα ξεκάθαρα μιλώντας σε τοπικό κανάλι, αναφέροντας ότι “αν δεχτούμε τις απουσίες θα μας κάνει μήνυση ο διευθυντής, αν δεν τις δεχτούμε θα μας κάνουν μήνυση οι γονείς”, και αυτό γιατί όντως υπάρχει το προηγούμενο αντίστοιχων περιπτώσεων. Θα θυμίσουμε ότι σε λύκειο των Ιονίων Νήσων γονέας μήνυσε το διευθυντή του σχολείου επειδή ο γιός του έμεινε από απουσίες, και όταν το δικαστήριο δικαίωσε το διευθυντή άρχισαν οι διαμαρτυρίες από τους διάφορους ΟΛΜΕδες. Το αποτέλεσμα ήταν ο τότε Υπουργός Παιδείας Άρης Σπηλιοτόπουλος να βγάλει απόφαση σύμφωνα με την οποία μπορεί το δικαστήριο να αποφάσισε, αλλά “για παιδαγωγικούς λόγους” οι απουσίες του μαθητή διαγράφονται.

Ας ελπίσουμε ότι η τωρινή δικαστική απόφαση θα θέσει ένα νέο καθεστώς που θα τερματίσει την αισχρή κατάσταση που κυριαρχεί σε όλα τα σχολεία, και ιδιαίτερα στα σχολεία της επαρχίας όπου οι πιέσεις στους νόμιμους εκπαιδευτικούς είναι και εντονότερες.

Το ερώτημα είναι πότε θα αρχίσουν να γίνονται έλεγχοι και σε άλλα σχολεία για τα ίδια θέματα. Όσο για την εξαφάνιση απουσιολογίων, θα θυμίσουμε ότι ακόμα παραμένουν ατιμώρητοι οι διευθυντές δημόσιων ΙΕΚ που εξαφάνισαν απουσιολόγια και βιβλία ύλης για να καλύψουν τις εικονικές ωρομισθίες των “στελεχών του ΟΕΕΚ”.

Φυσικά δε θα μπορούσαν να απουσιάζουν από την ιστορία αυτή οι μαθητοπατέρες του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ:

“Διαχρονικά οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που είναι υπεύθυνες για την άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Παιδεία (υποδομές, προγράμματα, ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, βιβλία κ.ά.), αντιμετωπίζουν τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων για αναβαθμισμένη αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία χωρίς την επιχειρηματική δράση, με τα γνωστά μαθητοδικεία και διώξεις εκπαιδευτικών».”

Άραγε με ποιόν τρόπο ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας βλέπει σύνδεση του γνωστού κομμουνιστικού συνθήματος για “αναβαθμισμένη αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία” με τη διαγραφή απουσιών; Μα φυσικά αυτό είναι το σχολείο που οραματίζεται το ΚΚΕ μέχρι να πάρει την εξουσία. Μετά θα βάζει τους μαθητές να καθαρίζουν τις τουαλέτες στα διαλείματα, όπως γινόταν στις κομμουνιστικές χώρες.

Advertisements