Οι ψευτοπιστοποιήσεις των μονίμων εκπαιδευτικών

Αν υπάρχει ακόμα κάποιος που αναρωτιέται για την πραγματική σκοπιμότητα της ύπαρξης των διαφόρων ψευτοπιστοποιήσεων που αποτελούν αγαπημένο χόμπυ πολλών μονίμων εκπαιδευτικών, η απάντηση δίνεται από την παρακάτω διαμαρτυρία μονίμων εκπαιδευτικών:

“Την Πέμπτη 2/12 ανακοινώθηκαν από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.) του ΥΠΔΒΜΘ οι προσωρινοί πίνακες μοριοδότησης για την ένταξη εκπαιδευτών εκπαιδευτών σε λίστα κατάταξης για τα προγράμματα εκπαίδευσης του έργου: «Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εκπαιδευτών και στελεχών δια βίου μάθησης ΑΠ-7, ΑΠ-8, ΑΠ-9», σύμφωνα με το αριθμ. 21/1-12-2010 πρακτικό του Ι.Δ.ΕΚ.Ε.

Αναφορικά με τη μοριοδότηση για τη γνώση χειρισμού Η/Υ, όσοι εκπαιδευτικοί προσκόμισαν ως βεβαίωση την Πιστοποίηση Δεξιοτήτων και Γνώσεων στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ, επιπέδου 1) διαπίστωσαν έκπληκτοι ότι αυτή δεν είχε προσμετρηθεί στη μοριοδότηση.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στην ίδια την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ι.Δ.ΕΚ.Ε., αρ. πρωτ. 27370/18-10-2010 όπου αναφέρεται ότι οι γνώσεις χειρισμού Η/Υ θα πιστοποιούνται σύμφωνα με το προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ. Πράγματι, στο προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ δεν αναφέρεται πουθενά η Πιστοποίηση Δεξιοτήτων και Γνώσεων στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών. Μόνο που το ΑΣΕΠ απευθύνεται σε μη δημοσίους υπαλλήλους ενώ η συγκεκριμένη διαδικασία απευθυνόταν και σε δημοσίους υπαλλήλους.

Τα ερωτήματα που ευλόγως εγείρονται ως εκ τούτου είναι τα εξής:

Πως είναι δυνατόν σε μια διαδικασία που δρομολογείται από φορέα (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.) που ανήκει στο ΥΠΔΒΜΘ να μη λογίζεται πιστοποιητικό που έχει εκδοθεί από το ίδιο το Υπουργείο μέσα από ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης και πιστοποίησης στο οποίο έχουν συμμετάσχει χιλιάδες εκπαιδευτικοί και για την υλοποίησή του οποίου απορροφήθηκαν σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης στα πλαίσια του μέτρου 1.2: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας»;

Δεν συνιστά κάτι τέτοιο απαξίωση ενός επιτυχημένου προγράμματος που τα τελευταία 2 χρόνια διανύει τη δεύτερη φάση του; Ενός προγράμματος πιστοποίησης που θεωρείται απαραίτητο για όλες τις κρίσεις στελεχών της εκπαίδευσης;”

Με άλλα λόγια, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είχαν την απαίτηση να πριμοδοτούνται για ένα πιστοποιητικό που τους χορηγεί το υπουργείο τους προκειμένου να απορροφηθούν κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Και με αυτή την πριμοδότηση να απορροφήσουν και αυτοί με τη σειρά τους τα κονδύλια που διατίθενται στο ΙΔΕΚΕ.

Κάποτε θα πρέπει να σταματήσει αυτή η ροή μονίμων εκπαιδευτικών σε διάφορες δομές όπως το ΙΔΕΚΕ ή ο ΟΕΕΚ με πρόσχημα τα αμφίβολης αξίας χαρτιά που μαζεύουν με αυτόν τον τρόπο και τα οποία συγκεντρώνουν πάντοτε το ενδιαφέρον των υπερφιλόδοξων “στελεχών της εκπαίδευσης”.

Advertisements