ΕΛΙΑΜΕΠ και ακαδημαϊκές δάφνες

Το πάντα μαχητικό blog Hellenic Revenge φιλοξενεί μία σειρά από ενδιαφέρουσες αναρτήσεις γύρω από το ΕΛΙΑΜΕΠ. Σε αυτές θίγονται πολλά σκοτεινά σημεία γύρω από το πως κάποιοι κύκλοι όχι μόνο δημιουργούνται, αλλά και εξασφαλίζουν τη διαιώνισή τους, και το θέμα έχει και ιδιαίτερο εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, καθώς αποκαλύπτονται καυτές λεπτομέρειες γύρω από “ακαδημαϊκές” πρακτικές, οι οποίες δεν περιορίζονται φυσικά μόνο στους κύκλους του ΕΛΙΑΜΕΠ.

Ας αρχίσουμε με το δεύτερο μέρος, στο οποίο γίνεται λόγος για τις σπουδές του Ευάγγελου Βενιζέλου:

“Μπήκε στη Νομική Θεσσαλονίκης, κατάφερε να γοητεύσει την κόρη του Μπακατσέλου και να ανέλθει κοινωνικώς. Ποίος ο Μπακατσέλος; Μεγαλέμπορος ειδών υγιεινής στη συμπρωτεύουσα και το κυριότερο- χρηματοδότης του Μητσοτάκη. Έτσι, χάρη στον δεσμό του με την δίδα Μπακατσέλου, ο Βαγγέλης Τουρκοτζόγλου/Τούρκογλου απέκτησε πολιτικές φιλοδοξίες. ’λλαξε λοιπόν το όνομά του από Τουρκοέτσι σε Βενιζέλος, διατυμπάνιζε πως η οικογένειά του καταγόταν από την… Εύβοια και ρίχτηκε να σταδιοδρομήσει στο ΠΑΣΟΚ.

Μετά τη μεταπολίτευση του 1974, βρέθηκε καθηγητής στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ο Δημήτριος Τσάτσος… ξέρετε το «παχύδερμο της δημοκρατίας» που λένε. Σε αυτόν κόλλησε χάρη στην Μπακατσέλου ο Τουρκοτζόγλου/Τούρκογλου/Βενιζέλος, πήρε και «ειδικότητα» στο «Συνταγματικό Δίκαιο» και πήγε στη Γαλλία για μεταπτυχιακές σπουδές. Εκεί δεν τα πήγε τόσο καλά όσο στη Θεσσαλονίκη, εργαζότανε με διάφορους τρόπους σε ένα σούπερμάρκετ αλλά τον είχανε στο μάτι…δεν ξέρουμε το γιατί….. τελοσπάντων το «παιδί» δεν μπόρεσε να κάνει διδακτορικό στη Γαλλία, όπως επιθυμούσε. Γύρισε λοιπόν στη Θεσσαλονίκη όπου με Μπακατσέλους, Τσάτσους, Μητσοτάκηδες κ.τ.λ. αναγορεύθηκε διδάκτωρ της Νομικής και έγινε μετά και βοηθός καθηγητή. Βέβαια, το διδακτορικό του ελάχιστοι το ξέρουν και ακόμα λιγότεροι το έχουν δει. Τι τον νοιάζει όμως; ’μα έχεις τον Μητσοτάκη πίσω σου…”

Θα σταθούμε σε δύο σημεία, και το πρώτο είναι το πως κάποιοι αποκτούν διδακτορικά τα οποία όχι μόνο δεν έχει δει κανένας, αλλά πολλές φορές και οι ίδιοι οι “διδάκτορες” προτιμούν να μην αναφέρονται σε αυτά. Το Ελληνικό πανεπιστήμιο είναι γεμάτο από τέτοιες περιπτώσεις, όπως και από αμέτρητες περιπτώσεις όπου κάποιοι κατάφεραν να περάσουν μαθήματα με “10” χωρίς να εμφανιστούν στις εξετάσεις. Ποτέ όμως δεν έγινε οποιαδήποτε κίνηση για να επέλθει διαφάνεια και αξιοκρατία. Ας μην ξεχνούμε όμως και τα παιδιά-θαύματα, όπως τη Νατάσα Καραμανλή-Παζαϊτη, η οποία πέρασε σε μία ημέρα όλα τα μαθήματα της Ιατρικής.

Το δεύτερο σημείο στο οποίο θα σταθούμε έχει να κάνει με το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός πολιτικών φέρεται να έχει κάνει σπουδές στη Γαλλία, και μάλιστα για κάποιους από αυτούς προκαλεί απορία το πως μπόρεσαν να χρηματοδοτήσουν τις σπουδές τους, και μάλιστα σε καιρούς υποτιθέμενης οικονομικής δυσχέρειας. Και πριν κάποιος πει πως μπορεί να δούλευαν γκαρσόνια, θα θυμίσουμε πως πολλοί από αυτούς διαφημίζουν την “κοινωνική δράση” που ανέπτυξαν κατά την περίοδο των σπουδών τους.

Στο τρίτο μέρος γίνεται αναφορά στην αποδόμηση της παιδείας στην Ελλάδα:

“Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είχε τελείως ξεχαρβαλωθεί. (Όπως θα θυμούνται οι παλαιότεροι, το ξεχαρβάλωμα των Δημοτικών και των Γυμνασίων το είχε επιτελέσει ο Λευτέρης Βερυβάκης, πρώτος «υπουργός» «Εθνικής» Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος �ΠΡΩΤΟΣ- άφησε να προβιβαστούν από τάξη σε τάξη όσους είχανε κοπεί στις εξετάσεις.)”

Το πως οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε με μακροχρόνιο ορίζοντα η αποδόμηση της παιδείας στην Ελλάδα είναι ένα θέμα που θα μας απασχολήσει πολλές φορές στο μέλλον, και θα αναφερθούμε σε αυτό με πολλές λεπτομέρειες.

Άλλο ένα απόσπασμα δείχνει το σύστημα καθηγητοποίησης στην Ελλάδα:

“Με το που �δήθεν- «ρίχνει» ο Μητσοτάκης τον Παπανδρέου, οι Κουλουμπής και Σβολόπουλος κατεβαίνουνε στο πανεπιστήμιο Αθηνών. Ο Τουρκοτζόγλου/Τούρκογλου/Βενιζέλος έμεινε στη Θεσσαλονίκη, για να γίνει υπουργός του ΠΑΣΟΚ. Προτού φύγει όμως ο Κουλουμπής, έγινε �με τη βοήθεια του Σβολόπουλου- πρόεδρος του Ιδρύματος Μελετών Χερσονήσου του Αίμου (ΙΜΧΑ). (Ο Σβολόπουλος ήταν διευθυντής του από το 1982). Ο Κουλουμπής κάθησε για λίγο εκεί. Το θέμα ήταν να προωθήσει στο ΙΜΧΑ τον Βάσο Κόντη, ο οποίος από επίκουρος καθηγητής του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης βρέθηκε εν μια νυκτί σχεδόν καθηγητής πρωτοβάθμιος. Πώς τα κατάφερε; Χάρη στον Κουλουμπή!”

Η σειρά άρθρων για το ΕΛΙΑΜΕΠ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αποκαλύπτει πολλά από το παρασκήνιο, τόσο το πολιτικό όσο και το ακαδημαϊκό. Αξίζει να τη διαβάσετε.

Advertisements