Η φάμπρικα ιδιαίτερων των μονίμων εκπαιδευτικών

Μία τυπική περίπτωση μονίμων εκπαιδευτικών που μάθαιναν στα παιδιά πως βγαίνει το μαύρο χρήμα ήταν αρκετή για να δείξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η παραπαιδεία εδώ και πολλές δεκαετίες, αλλά και το πως δουλεύει η οικογενειακή εκπαιδευτική διαπλοκή:

“«Οικογενειακή» επιχείρηση παραπαιδείας είχαν στήσει καθηγητές δημοσίων σχολείων, σε νησί της χώρας, διδάσκοντας τα μαθήματα, εκτός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, στους ίδιους τους μαθητές τους.

Ανάμεσά τους και ο Λυκειάρχης-φυσικός ενός δημόσιου σχολείου, ο οποίος, μάλιστα, εμφανίζεται ως ο ρυθμιστής της τιμής των μαθημάτων. Μαθηματικός και Φυσικός (αδέρφια), Φιλόλογος διδάσκουν στα σχολεία τους και στη συνέχεια επιμορφώνουν τους ίδιους τους μαθητές τους… με το αζημίωτο.

Πιο συγκεκριμένα, ενοικίασαν γκαρσονιέρα, την οποία μετέτρεψαν σε φροντιστήριο. Δεκάδες μαθητές προσέρχονται, έναντι χρημάτων, στο «κρυφό σχολείο», προκειμένου να λάβουν «έξτρα» βοήθεια.

Εικοσάχρονος, ο οποίος ήθελε να «ενισχυθεί», προκειμένου να δώσει ξανά Πανελλαδικές εξετάσεις για να περάσει σε σχολή κοντά στην οικία του ήρθε αντιμέτωπος με το κύκλωμα που «καπηλεύεται» και «εμπορεύεται» την αγωνία δεκάδων μαθητών-υποψηφίων σπουδαστών.

Ο καταγγέλλων επισκέφτηκε αρχικά τον μαθηματικό, ο οποίος τον παρέπεμψε σε έναν συνάδελφό του. Ο καθηγητής, έναντι 20 ευρώ την ώρα, θα του παρέδιδε ιδιαίτερα μαθήματα. Στη συνέχεια, ο πρώτος εκπαιδευτικός τον παρέπεμψε στον αδερφό του… Λυκειάρχη-φυσικό, ο οποίος θα του μεταλαμπάδευε τις γνώσεις του στη Φυσική, ενώ ο τελευταίος του συνέστησε μία ακόμη συνεργάτιδα� Φιλόλογο και καθηγήτρια των φιλολογικών μαθημάτων σε δημόσιο σχολείο, για τη διδασκαλία του μαθήματος της Έκθεσης.

Όταν ο δημοσιογράφος «τρύπωσε» στο κρυφό σχολείο, την ώρα που τριμελές γκρουπ μαθητών παρακολουθούσε το μάθημα, ο μαθηματικός είχε την φαεινή ιδέα να ισχυριστεί ότι επρόκειτο για ξαδέρφια του”

Όμως ο δημοσιογράφος πλανάται οικτρά αν νομίζει ότι η περίπτωση αυτή είναι πρωτοφανής. Εδώ και δεκαετίες μόνιμοι εκπαιδευτικοί στήνουν φάμπρικες ιδιαιτέρων με συγγενείς και κολλητούς, αδιαφορώντας ταυτόχρονα για το τι συμβαίνει στο σχολείο που υποτίθεται πως υπηρετούν. Γιατί όλοι αυτοί ενδιαφέρονται μόνο για το κομπόδεμά τους, και διοχετεύουν την ενεργητικότητά τους στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, με αποτέλεσμα όταν πηγαίνουν στο σχολείο να έχουν ως μόνη τους έγνοια το να πιούν καφέ και να κάνουν δημόσιες σχέσεις.

Τα πράγματα είναι χειρότερα σε μικρές επαρχιακές κοινωνίες όπου η διαπλοκή έχει καταστεί τρόπος ζωής.

Το γεγονός ότι εγκέφαλος του κυκλώματος ήταν ο διευθυντής του σχολείου(!) δείχνει για μία ακόμα φορά πόσο διεφθαρμένη είναι η εκπαιδευτική κοινωνία.

Advertisements