Οι ΟΛΜΕδες και η τεχνική εκπαίδευση

Είναι γνωστό το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των ΟΛΜΕδων για την τεχνική εκπαίδευση, και δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, καθώς η τεχνική εκπαίδευση αποτελεί πεδίο διορισμών και επιπλέον εισοδημάτων.

Στις τελευταίες προτάσεις της ΟΛΜΕ βλέπουμε τα ίδια αναμασήματα, στα οποία έχει πλέον προστεθεί μόνο η απαίτηση για διανομή πιστοποιητικών ξένης γλώσσας και χρήσης Η/Υ σε όλους τους μαθητές, ώστε να μπορούν κάποιοι εκπαιδευτικοί να κονομάνε από τη διοργάνωση των σχετικών πιστοποιήσεων.

Διαβάζουμε στις προτάσεις των ΟΛΜΕδων:

“Στο πλαίσιο των προτάσεων που έχει διατυπώσει ήδη η ΟΛΜΕ για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τονίζουμε ότι θα πρέπει να έχουν οι απόφοιτοι της ΤΕΕ πραγματική και όχι εικονική δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ΑΕΙ-ΑΤΕΙ), χωρίς τους φραγμούς και τις διακρίσεις που υφίστανται σήμερα, και αναλογικά με το μαθητικό δυναμικό της ΤΕΕ. Με ενιαίο σύστημα εξετάσεων όσον αφορά τη δομή του και τον αριθμό των μαθημάτων, αλλά με εξετάσεις και σε μαθήματα που διδάσκονται οι μαθητές στον αντίστοιχο τομέα ή ειδικότητα του λυκείου. Θεωρούμε πως τουλάχιστον για μια μεταβατική περίοδο είναι απαραίτητη η ύπαρξη διευρυμένου ποσοστού εισαγωγής αποφοίτων της ΤΕΕ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.”

Δηλαδή οι ΟΛΜΕδες απαιτούν να υπάρχει αυξημένη ποσόστωση των μαθητών των ΕΠΑΛ που γίνονται δεκτοί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο και μόνο για να μπορούν να μπαίνουν πιο εύκολα σε ΤΕΙ και ΑΕΙ, ανεξάρτητα από τις πραγματικές τους ικανότητες. Άλλωστε, όταν οι γόνοι των εκπαιδευτικών περάσουν σε κάποιο ΤΕΙ από το παράθυρο, αναλαμβάνουν άλλοι την καθοδήγησή τους ώστε να φτάσουν στην αποφοίτηση. Τώρα που οι ΟΛΜΕδες βλέπουν να κλείνει το παράθυρο των νυκτερινών σχολείων, μετά από συνεχή σκάνδαλα που παραμένουν ατιμώρητα και κουκουλωμένα, προσπαθούν να ανοίξει πάλι το παράθυρο των ΕΠΑΛ, ώστε να γίνεται ότι γινόταν τον καιρό των ΤΕΛ.

Ποιές είναι λοιπόν οι υποτιθέμενες “διακρίσεις” που οι απόφοιτοι της ΤΕΕ υφίστανται, τη στιγμή που οι περισσότεροι από αυτούς συναντούν δυσκολία ακόμα και στη γραφή και ανάγνωση και μαζεύουν “πτυχία” από τα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ μέσα από αστείες εξετάσεις που κάποτε πρέπει να ελεγχθούν ως προς τη νομιμότητά τους;

Στη συνέχεια διαβάζουμε:

“…θα πρέπει να δημιουργηθεί Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης, με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οργανικά ενταγμένο στο Λύκειο της ΤΕΕ, που θα αξιοποιεί την υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των επαγγελματικών λυκείων, και θα περιέχει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα.”

Αυτό που ζητούν οι ΟΛΜΕδες είναι ουσιαστικά η νομιμοποίηση του σημερινού αισχρού καθεστώτος που επικρατεί, και τα δημόσια ΙΕΚ προσλαμβάνουν ως “ωρομίσθιους” τους μονίμους του σχολείου όπου στεγάζονται, ή των σχολείων της ευρύτερης περιοχής. Το ουσιώδες ερώτημα είναι γιατί οι συγκεκριμένοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δε μετέδωσαν τις γνώσεις τους στους μαθητές κατά τη διάρκεια του λυκείου, παρά βαφτίζονται “ωρομίσθιοι” για να συνεχίζουν να πληρώνονται χωρίς να κάνουν τίποτα;

Με τις γραφικές προτάσεις περί μεταλυκειακού έτους ειδίκευσης, οι γραφικοί ΟΛΜΕδες επιζητούν να βαφτίσουν τα ΙΕΚ “μεταπτυχιακές σπουδές” για τα πλήθη των αγραμμάτων που αποφοιτούν με τις ευλογίες τους από τα σχολεία, και ιδιαίτερα από τα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ. Το μόνο που μένει να δούμε από τους γελοίους συνδικαλιστάδες είναι η πρόταση για θέσπιση διδακτορικού τίτλου για τους αποφοίτους του προγράμματος “μεταλυκειακής ειδίκευσης”.

Advertisements