Πειραιώς Σεραφείμ: Ερωτήματα ζητούν απαντήσεις

Φαίνεται πως η υποκρισία του μητροπολίτη Πειραιά Σεραφείμ δεν έχει όρια και πως οι εθνικές και θρησκευτικές ανησυχίες του εξαρτώνται από παράγοντες έξω από το εκκλησιαστικό πνεύμα και μέσα στην πολιτική.

Τις τελευταίες ημέρες αίσθηση προξένησε άρθρο του Σεραφείμ για την πρόθεση κάποιων να ιδρύσουν τμήμα ισλαμικών σπουδών στο ΑΠΘ. Διαβάζουμε στη σχετική ανακοίνωση μεταξύ άλλων:

“Πληροφορούμεθα μετά βαθυτάτης θλίψεως ὅτι ἐλαχίστη θορυβοῦσα καί βερμπαλίζουσα μειοψηφία τῶν ἐλλογιμωτάτων Καθηγητῶν τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «προοδευτικαρίων» ἐπιχειρεῖ νά ἐπιβληθεῖ στήν δυστυχῶς ὑπνώττουσα μετά πολλῆς ὑποθερμίας πλειοψηφία τῶν ἐλλογιμωτάτων συναδέλφων τους,

ἐπιδιώκουσα νά ὑλοποιήσει τό «ὅραμά» της γιά τήν ἔκπτωση τοῦ ὁμολογιακοῦ χαρακτῆρα τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης σέ θρησκειολογικό μέ τήν ἀνίδρυση τμήματος Ἰσλαμικῶν σπουδῶν. Δυστυχῶς γιά τούς ἐλλογιμωτάτους κ.κ. Καθηγητάς ἡ θρυλική πολυπολιτισμικότης ἀπεδείχθη στήν Εὐρωπαϊκή τουλάχιστον ἤπειρο σκέτη πομφόλυγα ὅπως ἀπεδείχθη πρόσφατα καί ἔμπονα στό Λονδίνο, τό Παρίσι καί τήν Στοκχόλμη καί τήν στόχευση τοῦ «ὁράματός» τους τήν διεκδικοῦν μετά πολλῶν ἐπαίνων γνωστά διεθνιστικά κέντρα καί μυστικοπαθῆ ἱδρύματα ὡς λ.χ. τοῦ κ. Σόρος.”

Παραλείπουμε το υπόλοιπο άρθρο για να μην κουράζονται οι αναγνώστες μας. Θα σημειώσουμε όμως πως η κίνηση αυτή στο ΑΠΘ θα πρέπει να συνδεθεί με διάφορες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση των ιμάμηδων-“ιεροδιδασκάλων” και την εμπλοκή του ΑΠΘ σε αυτό.

Τελείως συμπτωματικά, την ίδια ακριβώς χρονική στιγμή μία άλλη είδηση ήρθε στη δημοσιότητα, η οποία αφορά την διάθεση σταδίων σε μωαμεθανούς για τον δημόσιο εορτασμό του ραμαζανιού, πράξη που προσβάλει την ιστορία της Ελλάδας, τόσο την εθνική όσο και την θρησκευτική. Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει:

“Μετά από σύσκεψη που πραγματοποίησαν εκπρόσωποι των συναρμόδιων Υπουργείων (Υπουργείο Εσωτερικών, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη), αποφασίστηκε στο πλαίσιο του σεβασμού των θρησκευτικών ελευθεριών και δικαιωμάτων του ανθρώπου, να παραχωρηθούν δωρεάν για την απρόσκοπτη τέλεση των θρησκευτικών καθηκόντων τους, κατά την Εορτή της Ισλαμικής Θρησκείας, της Λύσης της Νηστείας του Ραμαζανίου (IdalFitr), σε όσους μουσουλμάνους της περιοχής της πρωτευούσης το επιλέξουν, δύο χώροι στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.) και στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών (Ο.Α.Κ.Α.), οι οποίοι κατά το παρελθόν έχουν χρησιμοποιηθεί για τον ίδιο σκοπό.
Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων σχετικά με την παραχώρηση χώρων για την τέλεση των θρησκευτικών καθηκόντων των μουσουλμάνων, κατά την εορτή της Λύσης της Νηστείας του Ραμαζανίου”

Όμως σε αυτή την περίπτωση η πομφόλυγα της πολυπολιτισμικότητας δεν δείχνει να ενοχλεί τον Σεραφείμ, ο οποίος δεν μπήκε στον κόπο να βγάλει μία αντίστοιχη ανακοίνωση ή έστω να παρουσιάσει μία στοιχειώδη αντίδραση, ιδιαίτερα μάλιστα τη στιγμή που ο Υπουργός Παιδείας Κ.Αρβανιτόπουλος όχι μόνο εκλέγεται στον Πειραιά, αλλά όπως δείχνουν τα φαινόμενα έχουν πολλές φορές την ευκαιρία να συμπαρευρίσκονται σε διάφορες εκδηλώσεις.

Η ενέργεια των πανεπιστημιακών του ΑΠΘ είναι βεβαίως κατακριτέα. Όμως εξίσου κατακριτέα είναι και η κίνηση του Υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας Γεωργίου Καλαντζή να φροντίζουν ώστε οι λαθρομετανάστες μωαμεθανοί να κάνουν επίδειξη ισλαμικότητας μέσα στην Ελλάδα. Στην περίπτωση όμως του διδύμου Αρβανιτόπουλου-Καλαντζή ο Σεραφείμ προτιμά κατά περίεργο τρόπο να σιωπά. Εμείς του απευθύνουμε πάλι το ερώτημα: Γιατί αυτή η ανοχή σε Αρβανιτόπουλο και Καλαντζή τη στιγμή που επιτίθεται (δικαίως) με δριμύτητα σε άλλους παράγοντες για τα ίδια ακριβώς ζητήματα;

Advertisements