Ο Αρβανιτόπουλος εφευρίσκει τον τροχό

Αν η Διαμαντοπούλου δημιούργησε με τη θητεία της στο Υπουργείο Παιδείας ένα όνομα που θεωρήθηκε αδύνατο να ξεπεραστεί, ο Αρβανιτόπουλος βρίσκεται σε καλό δρόμο στο να θέσει ένα νέο ορόσημο μεγαλοφυίας και καινοτομίας.

Μετά από τις υπουργικές εξαγγελίες για την “αυτοδυνάμηση”(sic) του ΕΑΠ, διαβάζουμε τη νέα εξαγγελία του Αρβανιτόπουλου για την ίδρυση νέων επαγγελματικών σχολών:

“Ιδρύονται Σχολές που θα χορηγούν πτυχία αναγνωρισμένα μόνο σε Γερμανία και Ελλάδα-Θα εφαρμοστεί το δυϊκό σύστημα Εκπαίδευσης, με βάση το Γερμανικό πρότυπο

Την ίδρυση και λειτουργία στον Ο.Α.Ε.Δ. Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) στις υπάρχουσες υποδομές των ΕΠΑ.Σ. Καλαμακίου και Ηρακλείου Κρήτης, υπέγραψαν οι υπουργοί Παιδείας, Οικονομικών και Εργασίας.
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, μετά την εκπαίδευση και την επιτυχή συμμετοχή σε εξετάσεις, χορηγείται στους νέους επαγγελματίες πτυχίο αναγνωρισμένο στην Ελλάδα και στη Γερμανία.

Σκοπός – Ειδικοί Στόχοι − Αντικείμενο
Σκοπός είναι η ανάπτυξη Πειραματικών Σ.Ε.Κ. Μαθητείας στο πλαίσιο του Ν. 4186/2013, άρθ. 19 και 46 (ΦΕΚ 193/Α΄/17−09−2013) και η βελτιστοποίηση των ωφελειών από τη λειτουργία τους, σε ότι αφορά την ανεργία των νέων.
Βασικός στόχος του παρόντος προγράμματος αποτελεί η προσαρμογή των προγραμμάτων, που αφορούν ειδικότητες στον τομέα του τουρισμού (ο οποίος διακρίνεται από υψηλή εποχικότητα) στις συγκεκριμένες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.
Θα λειτουργήσουν οι ακόλουθες τρεις ειδικότητες στην Ομάδα Προσανατολισμού Επαγγελμάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας:
Τεχνίτης Μαγειρικής Τέχνης,Τεχνίτης Εστιατορίου Επισιτισμού και Τεχνίτης Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων φιλοξενίας (Ξενοδοχοϋπάλληλος).
Το πρόγραμμα έχει διάρκεια τρία χρόνια και απευθύνεται σε απόφοιτους τουλάχιστον υποχρεωτικής τυπικής εκπαίδευσης, ηλικίας 18 έως 20 ετών.
Δυϊκό σύστημα Εκπαίδευσης Πειραματικών Σ.Ε.Κ. Μαθητείας ΟΑΕΔ
Στις Πειραματικές Σ.Ε.Κ. Μαθητείας εφαρμόζεται το δυϊκό σύστημα Εκπαίδευσης, με βάση το Γερμανικό πρότυπο, αντίστοιχο του οποίου εφαρμόζεται και στις Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ από το 1952.”

Το πως θα ιδρυθούν σχολές όταν υποτίθεται πως το ίδιο σύστημα εφαρμόζεται από το 1952 είναι κάτι που μόνο ένας Αρβανιτόπουλος μπορεί να εξαγγείλει, όμως το κύριο ερώτημα είναι ποιά σκοπιμότητα έχει η επιλεκτική αναγνώριση των σχολών αυτών από τη Γερμανία. Μήπως οι απόφοιτοι θα αφήσουν την τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας και θα πάνε στη σημαντικά μικρότερη της Γερμανίας, όπου θα εργάζονται κάτω από συνθήκες γαλέρας όπως και πολλοί Ισπανοί που με παρόμοιο τρόπο βρέθηκαν στη Γερμανία, ενώ στην Ελλάδα ο τουριστικός τομέας θα απασχολεί Πακιστανούς όπως ο Αχμέτ Βακάς στην Πάρο;

Ενώ υπάρχουν αμέτρητοι άνεργοι ιθαγενείς με σημαντική προϋπηρεσία στον τομέα του τουρισμού, που όμως αντικαταστάθηκαν από λαθροέποικους, ο Αρβανιτόπουλος εξαγγέλει δήθεν μείωση της ανεργίας των νέων μέσω βαρύγδουπων αποφάσεων το λιγότερο αμφίβολης σκοπιμότητας. Άραγε μετά το Φινλανδικό πρότυπο τώρα ήρθε η ώρα του Γερμανικού προτύπου;

Advertisements