Κεδίκογλου για Ενισχυτική Διδασκαλία και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη

Το τι γινόταν πίσω από τη βιτρίνα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης ήταν γνωστό εδώ και πολλά χρόνια. Όποιος όμως τα εξέθετε δημόσια χαρακτηριζόταν ως “γραφικός” τόσο από τα “στελέχη της εκπαίδευσης”, όσο και από τους συνδικαλιστές ΟΛΜΕδες αλλά κυρίως από την πολιτική ηγεσία. Φυσιολογικότατο, καθώς όλοι αυτοί συμμετείχαν στη μεγάλη απάτη που μοίραζε χρήμα και μόρια.

Φαίνεται όμως πως ο Υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου ανακάλυψε την πραγματικότητα, όπως φαίνεται και από τη σχετική ομιλία του στη Βουλή:

“Ξέσπασε στη Βουλή ο υφ. Παιδείας κατά Διευθυντών σχολείων και εκπαιδευτικών για την Ενισχυτική Διδασκαλία των μαθητών
“Ξεσπάθωσε” κατά Διευθυντών σχολείων και εκπαιδευτικών ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου, σχετικά με την Ενισχυτική Διδασκαλία απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ Γ.Λαμπρούλη για τους οποίους είπε:
Α. Αμαρτίες παλιότερες κατά τη λειτουργία του θεσμού μάς έφεραν τα τελευταία χρόνια να έχουμε απολέσει τη χρηματοδότηση του προγράμματος για την ενισχυτική διδασκαλία, από ευρωπαϊκά κονδύλια και από εκεί που εφαρμοζόταν ανεξέλεγκτα, ευρέως έως και εικονικά περιοριζόμαστε σήμερα να στηρίζουμε το θεσμό με τη συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Β. Γνωρίζετε, κύριε συνάδελφε, ότι τα εικονικά τμήματα υπήρξαν συχνή πρακτική μέχρι το 2008, ότι υπήρχε ένα σχολείο με τριάντα οκτώ τμήματα πρόσθετης διδακτικής στήριξης γιατί και ο διευθυντής του σχολείου έπαιρνε λεφτά ανάλογα με τα πόσα τμήματα λειτουργούσε; Υπήρχε, δηλαδή, θεσμοθέτηση ότι ανάλογα με τα πόσα τμήματα υπήρχαν, πληρωνόταν ο διευθυντής. Κάναμε αβέρτα τμήματα, τα οποία πολλά από αυτά ήταν εικονικά, καθώς δινόταν προτροπή στα παιδιά να δηλώνουν συμμετοχή για να συμπληρωθούν τμήματα, που έμεναν στα χαρτιά, αφού στην πράξη τα παιδιά δεν τα παρακολουθούσαν αφού δεν υπήρχε ανάγκη. Έλεγαν, δηλαδή «ελάτε, παιδιά, δηλώστε τώρα να κάνουμε ένα τμήμα, να πάρει την αμοιβή του ο διευθυντής, να συμπληρώσουμε και το ωράριο των εκπαιδευτικών συναδέλφων και μετά βλέπουμε, κάντε ό,τι θέλετε». Κι ήταν η «ώρα του παιδιού». Δεν λειτουργούσαν στην πράξη ποτέ αυτά τα τμήματα.
Γ.Αντίστοιχα, όταν γίνονταν έλεγχοι, ακόμα και αυτοί ήταν εικονικοί από τους διευθυντές εκπαίδευσης, γιατί αμείβονταν για τους ελέγχους, αλλά δεν καταγράφονταν οι παρατυπίες.
Δ.Ας μην αναφέρω τι γινόταν με τα μεταφορικά στην επαρχία, για ταξί που δήλωναν διπλές διαδρομές για παιδιά που έμεναν μαζί κ.ο.κ..
Ε.Επίσης, τα κριτήρια επιλογής των εκπαιδευτικών δεν ήταν διαφανή, όπως γίνεται στην ενισχυτική διδασκαλία σήμερα με τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, με αποτέλεσμα οι διευθυντές εκπαίδευσης να γίνονται αποδέκτες αιτημάτων και από πολιτικά γραφεία που πίεζαν για κάποιον ψηφοφόρο τους εκπαιδευτικό.
Ζ. Με όλα αυτά, το 2008 με τη λήξη του τότε προγράμματος δεν ανανεώθηκε η χρηματοδότησή του. Δεν το ήθελε πια κανείς έτσι όπως είχε γίνει και λειτούργησε αρνητικά. Το ξέρετε ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν εκκρεμείς υποθέσεις για εικονικές εγγραφές, ότι πέντε χρόνια μετά το πρόγραμμα ακόμα δεν έχει κλείσει;
Η Επειδή, λοιπόν, δεν θα «μασήσω τα λόγια μου», θα σας πω ότι δεν είμαι ικανοποιημένος από την εφαρμογή του θεσμού τη φετινή χρόνια και επειδή πιστεύω στον θεσμό, έχω προχωρήσει σε μία ενέργεια, που αισιοδοξώ ότι θα αλλάξει το τοπίο.
Θ. Μετά από ενέργειες προς την Ειδική Γραμματεία Ευρωπαϊκών Πόρων και σε συνεργασία με τον Ειδικό Γραμματέα της Διαχειριστικής Αρχής του Υπουργείου, καταφέραμε να μετατρέψουμε τη δαπάνη για την πρόσθετη διδακτική στήριξη σε επιλέξιμη, που σημαίνει ότι έγινε το αναγκαίο βήμα για να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε τη δράση από ευρωπαϊκά προγράμματα την επόμενη σχολική χρονιά. Είναι κάτι που το αν το είχαμε κάνει και νωρίτερα, πριν το καλοκαίρι, πριν αναλάβω κι εγώ στο Υπουργείο, θα εξασφαλίζαμε περισσότερα κονδύλια και για την τρέχουσα χρονιά.
Ι.Ερχόμαστε τώρα στο τι κάνουμε τη φετινή χρονιά και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Κατ’ αρχήν πρέπει να πούμε ότι αυτή τη φορά το οργανώνουμε διαφορετικά. Οι προσλήψεις γίνονται μέσω του Ενιαίου Πίνακα Αναπληρωτών, με κλειστό προϋπολογισμό εξαρχής, για να κάνουμε σωστά τον έλεγχο. Γίνονται, λοιπόν, με έλεγχο και πλήρη διαφάνεια.
Κ.Πάντως, η βούληση να ενισχύσουμε το θεσμό υπάρχει και αποτυπώθηκε και στην Υπουργική Απόφαση που βρίσκεται προς δημοσίευση, να απασχολούνται και αναπληρωτές πέραν των τεσσάρων ωρών που υπήρχε ως περιορισμός σε προγενέστερη υπουργική απόφαση. Αποτυπώθηκε ακόμα στην Απόφαση να εμπλέξουμε τους περιφερειακούς διευθυντές που συντονίζουν την όλη διαδικασία.
Λ.Κάποιες ακόμα προτάσεις στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του θεσμού που θέτω προς την εκπαιδευτική κοινότητα, είναι να μπει η πρόσθετη διδασκαλία στα κριτήρια αξιολόγησης και γιατί όχι να προηγείται έναντι άλλων προγραμμάτων στη συμπλήρωση ωραρίου.
Μ.Ξέρετε ότι πέρα από την αντικειμενική δυσκολία που επιφέρει η οικονομική κατάσταση υπάρχει και μια άλλη διάσταση. Θα μπορούσαμε να είχαμε μεγαλύτερη συμμετοχή από τους εκπαιδευτικούς στο να στηρίξουν την πρόσθετη διδακτική στήριξη στη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου έναντι άλλων προγραμμάτων, περιβαλλοντικών, υγείας κλπ.
Ν.Αντί αυτού παρατηρείται να επιλέγονται άλλα προγράμματα και η πρόσθετη διδακτική στήριξη, που απαιτεί παραμονή πέραν της λήξης του ωραρίου του σχολείου μετά τις 2 η ώρα, να μένει πίσω. Αυτός είναι ένας λόγος που δεν έχουμε αρκετή συμμετοχή από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα το πρόγραμμα να μένει πίσω.”

Εικονικά τμήματα και εικονικοί έλεγχοι, αδιαφάνεια και παρεμβάσεις πολιτικών γραφείων αναφέρει ο ίδιος ο Υφυπουργός Παιδείας! Δέχεται δηλαδή ως αληθή όλα όσα το υπουργείο δεν παραδεχόταν τόσα χρόνια!

Το ερώτημα είναι τι θα γίνει με όλους αυτούς που έστησαν το πάρτυ. Μήπως πολλοί εξακολουθούν να έχουν διευθυντικές θέσεις; Άραγε τώρα ξέχασαν τις παλιές μεθόδους και στο εξής θα λειτουργούν μόνο με διαφάνεια και εντιμότητα για να ικανοποιήσουν τον υφυπουργό;

Εντύπωση όμως προκαλεί και ο ισχυρισμός του Κεδίκογλου ότι τώρα υπάρχει διαφάνεια γιατί οι προσλήψεις γίνονται από τον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών. Μήπως μπορεί να μας πει και πως προέκυψε αυτός ο πίνακας; Από πότε ένας αδιαφανής πίνακας γίνεται κριτήριο διαφάνειας και η ανομία δημιουργεί δίκαιο;

Τέλος, ποιό είναι το νόημα της συμπλήρωσης του ωραρίου των μονίμων και αναπληρωτών; Ο Αρβανιτόπουλος σε συνέντευξή του ισχυρίζεται πως οι εκπαιδευτικοί ψάχνουν να βρουν τρόπο να γεμίσουν τις ώρες τους, και από την άλλη τους παρακινεί να αναλάβουν και άλλες ώρες μετά τη λήξη του ωραρίου;

Εκείνο που απαιτείται στη θέση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι η βελτίωση της σχολικής πραγματικότητας ώστε οι ώρες που περνάει ο μαθητής στο σχολείο να είναι πιο αποδοτικές, αλλά αυτό είναι κάτι που αντιβαίνει στα συμφέροντων πολλών και διαφορετικών ομάδων…

Advertisements