ΟΛΜΕ και εκπαιδευτές ενηλίκων

Οι μάλλον ήπιες αντιδράσεις της ΟΛΜΕ στο θέμα των αλλαγών στην τεχνική εκπαίδευση έγιναν αφορμή για άλλη μία επίδειξη καιροσκοπισμού και χαμαιλεοντισμού εκ μέρους των υποκριτών συνδικαλιστάδων.

Διαβάζουμε μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:

“ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

…Συνεχίζοντας τον αντιεκπαιδευτικό και αντεργατικό κατήφορο το Υπουργείο Παιδείας, αντί να καλύψει τα κενά με τους καθηγητές που έχει θέσει σε διαθεσιμότητα, επαναφέροντάς τους άμεσα στα σχολεία, επιχειρεί να λύσει το πρόβλημα προσλαμβάνοντας εκπαιδευτές ενηλίκων σε ΙΕΚ (ωρομίσθιους 20 ωρών και με μπλοκάκι) και μετά να τους αποσπάσει στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ.

Να σημειώσουμε πως οι εκπαιδευτές ενηλίκων δεν έχουν τα προσόντα που απαιτούνται για τους εκπαιδευτικούς στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ. Με απαράδεκτη παιδαγωγικά τροπολογία της τελευταίας στιγμής σε άσχετο νόμο (ν. 4229/14 άρθρ. 11, παρ. 3, 6) ορίζεται πως είναι δυνατόν να αποσπώνται εκπαιδευτές ενηλίκων των ΙΕΚ για να διδάξουν ανήλικους μαθητές των ΕΠΑΛ!!

Καταγγέλλουμε αυτή την αντιεκπαιδευτική ενέργεια. Οι συγκεκριμένες προσλήψεις καταστρατηγούν τις εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση, ανοίγουν τον «ασκό του Αιόλου» να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί χωρίς να έχουν τα αναγκαία προσόντα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και είναι «δούρειος ίππος» για την διάλυση των εργασιακών σχέσεων. Καταγγέλλουμε την υποκρισία του Υπουργείου και της Κυβέρνησης που δήθεν ενδιαφέρονται να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με αυξημένα προσόντα, και να μην χάνονται διδακτικές ώρες. Ενδιαφέρονται στην πραγματικότητα μόνο για να εξυπηρετηθεί η πολιτική της Ε.Ε.”

Το λιγότερο υποκριτική αυτή η ευαισθησία της ΟΛΜΕ, γιατί τόσα χρόνια βλέπουμε να τοποθετούνται για παράδειγμα πληροφορικάριοι σε δημοτικά χωρίς αντίδραση εκ μέρους της ΟΛΜΕ. Άραγε σε αυτή την περίπτωση δεν τίθεται θέμα παιδαγωγικής επάρκειας; Ή μήπως η ΟΛΜΕ προσπαθεί να πει ότι η απόσταση ανάμεσα στο ΙΕΚ και το ΕΠΑΛ είναι μεγαλύτερη από την απόσταση μέχρι το δημοτικό;

Υπάρχει όμως και η αντίστροφη διαδρομή που επίσης δεν έδειξε ποτέ να ενοχλεί την ΟΛΜΕ, δηλαδή μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας, ή ακόμα και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, να προσλαμβάνονται προνομιακά από τους συναδέλφους τους διευθυντές των δημοσίων ΙΕΚ. Στην περίπτωση αυτή γιατί ενοχλήθηκε η ΟΛΜΕ όταν ο μόνιμος του ΕΠΑΛ εμφανιζόταν ταυτόχρονα να είναι και κατάλληλος για την εκπαίδευση ενηλίκων τόσο στα ΙΕΚ όσο και στα ΚΕΚ και να παρουσιάζεται και ως ωρομίσθιος;

Αυτό που ενόχλησε την ΟΛΜΕ είναι ότι για δεκαετίες κάποιο επιτήδειοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έπαιρναν ένα δεύτερο μισθό από τα ΙΕΚ. Όσο για τα προσόντα και την επάρκεια αυτών που θα απασχοληθούν με αυτό τον τρόπο στα ΕΠΑΛ, ποιά ήταν άραγε τα προσόντα και η επάρκεια αμέτρητων “εκπαιδευτικών” που διορίζονταν τόσα χρόνια στα ΕΠΑΛ;

Φυσικά αυτό δε σημαίνει πως επικροτούμε τις πρακτικές της πολιτικής ηγεσίας. Όταν κάποιος κάνει αίτηση να εργαστεί στα ΙΕΚ, πρέπει να προσλαμβάνεται στα ΙΕΚ και όχι να καταλήγει ακόμα και σε διαφορετικές πόλεις και χωριά. Όμως είναι εξαιρετικά υποκριτικό και κατάπτυστο η ΟΛΜΕ να μιλάει για καταστρατήγηση εργασιακών σχέσεων όταν τόσα χρόνια τα μέλη της έθεταν τα θεμέλια της καταστρατήγησης αυτής παρουσιαζόμενα ταυτόχρονα και ως μόνιμοι και ως “ωρομίσθιοι των ΙΕΚ”. Και θα συμπληρώναμε και των ΚΕΚ και των ΤΕΙ…

Advertisements