Τράπεζα θεμάτων: Η αποτυχία της εκπαιδευτικής ιεραρχίας

Όταν οι γνωστοί παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας καθιέρωναν την Τράπεζα θεμάτων, σίγουρα δεν είχαν φανταστεί αυτό που θα ακολουθούσε, καθώς κάτι τέτοιο ξεπερνούσε κατά πολύ τις περιορισμένες ικανότητές τους.

Ο αρχικός σχεδιασμός πίσω από την Τράπεζα θεμάτων ήταν αυτή να αποτελέσει ένα εργαλείο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να βρεθούν υπόλογοι για την απόδοση των μαθητών τους έπρεπε να χρησιμοποιηθεί ένα μέτρο όπως αυτό της επίδοσης στις ενδοσχολικές εξετάσεις. Φυσικά όλοι γνωρίζουν πως οι ενδοσχολικές εξετάσεις αποτελούν μία παρωδία, επομένως μέσω της Τράπεζας θεμάτων τα θέματα των εξετάσεων αυτών, ή τουλάχιστον ένα μέρος τους, θα ήταν ανεξάρτητα από τους εκπαιδευτικούς.

Το σύστημα αυτό δεν αποτελεί Ελληνική πρωτοτυπία. Αντίθετα, χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα στη Μέκκα του νεοφιλελευθερισμού και των απάνθρωπων οικονομικών θεωριών που εφαρμόζονται σήμερα στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα ήταν η πλήρης αποτυχία του συστήματος, καθώς οι εκπαιδευτικοί βρήκαν διάφορους τρόπους για να εξασφαλίσουν την επιθυμητή επίδοση των μαθητών τους. Όμως τα συμπεράσματα από την εφαρμογή του μέτρου δεν έφτασαν μέχρι τους εγχώριους εγκεφάλους, οι οποίοι μέσα στην υπερφίαλη βλακεία τους νόμισαν πως θα παρουσιάσουν κάτι τρομερό και θα προξενήσουν το θαυμασμό.

Το ότι μέσω των “εξετάσεων” προάγεται τεράστιος αριθμός μαθητών που δε θα έπρεπε να έχουν αποφοιτήσει από το δημοτικό είναι γνωστό σε όλους εκτός από τα υπερφίαλα “στελέχη της εκπαίδευσης” και τους πολιτικούς προστάτες τους. Η αυστηροποίηση των ενδοσχολικών εξετάσεων μέσω της Τράπεζας θεμάτων θα είχε ως αποτέλεσμα το αδιαμφισβήτητο αυτό γεγονός να γίνει γνωστό στην Ελληνική κοινωνία. Οι εγκέφαλοι του ΙΕΠ (πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) και του Υπουργείου Παιδείας νόμισαν πως η Τράπεζα θεμάτων θα εξέθετε τους εκπαιδευτικούς, αλλά όχι τους μαθητές.

Όταν λοιπόν έφτασαν τα πρώτα μηνύματα ότι υπάρχει θέμα με την αποτυχία των μαθητών και ξεσηκώθηκαν όλοι οι ενδιαφερόμενοι (ΟΛΜΕ, ΚΚΕ) για το θέμα, το Υπουργείο φρόντισε να αφήσει περιθώριο στους εκπαιδευτικούς να “διορθώσουν” τις βαθμολογίες ώστε να κοπάσει ο θόρυβος.

Οι πρώτοι που έδειξαν να μπαίνουν στο πνεύμα της Τράπεζας θεμάτων ήταν οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων σύμφωνα με καταγγελία της ΟΙΕΛΕ:

“Ένα απίστευτο γεγονός απάτης με την τράπεζα θεμάτων της Α’ Λυκείου και «πρωταγωνιστή» μεγάλο ιδιωτικό σχολείο, αναδεικνύει το χάος και την ανομία που επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευση καθώς και την ανεπάρκεια του συστήματος της τράπεζας θεμάτων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ (oiele.gr) – η οποία επικαλείται δημοσίευμα του i-school – σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας προέβησαν σε ευθεία παραχάραξη ενδοσχολικών διαδικασιών (και πιο συγκεκριμένα της Τράπεζας Θεμάτων για τις εξετάσεις της Α’ Λυκείου) δηλώνοντας πλαστό πρόγραμμα εξετάσεων στο Υπουργείο, ενώ έδιναν άλλο στους μαθητές. Τι έπρατταν οι «εγκέφαλοι» του εν λόγω σχολείου; Δήλωναν επισήμως ότι, πχ, τη Δευτέρα θα έγραφαν ‘Αλγεβρα. Οι μαθητές, βέβαια, έδιναν μάθημα ενδοσχολικώς εξεταζόμενο (που δεν χρειάζεται Τράπεζα Θεμάτων), ενώ το σχολείο έπαιρνε κανονικά τα θέματα από την Τράπεζα, τα έλυνε και έκανε ειδικό φροντιστήριο στους μαθητές, οι οποίοι την επομένη, φυσικά, «αρίστευαν». Την υπόθεση αυτή διερευνά η δικαιοσύνη. Προβαίνουμε εδώ στην επισήμανση ότι πλέον οι βαθμοί της Α’ Λυκείου μετρούν για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, επομένως γίνεται αντιληπτό το μέγεθος της αλλοίωσης.

Δεν είναι, βέβαια, καινούρια πρακτική αυτή για ορισμένα ιδιωτικά σχολεία. Πριν από μερικά χρόνια ανάλογου επιπέδου παραχάραξη ενδοσχολικών εξετάσεων πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της επαρχίας του οποίου επικεφαλής είναι υψηλόβαθμο στέλεχος του ΔΣ του ΣΙΕΙΕ. Τέτοια «κόλπα» δυστυχώς χρησιμοποιούν κι άλλα σχολεία, προφανώς για να καυχάται ο Σύνδεσμος για τη «μεγάλη διαφορά» στην απόδοση μαθητών δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων στην PISA.

Η ΟΙΕΛΕ θα παρακολουθήσει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την υπόθεση αυτή και θα ζητήσει από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σκληρούς και εντατικούς ελέγχους στα ιδιωτικά σχολεία, ώστε να εξασφαλιστεί η ισονομία ανάμεσα σε όλους τους μαθητές, η έκδοση νόμιμων τίτλων σπουδών και η διαφάνεια στην πιστοποίηση των προσόντων.”

Το ζήτημα που κανείς δεν έθιξε στην καταγγελία αυτή είναι ότι σε μία τέτοια απάτη θα πρέπει να διερευνηθεί η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του δημοσίου σχολείου. Κι αυτό γιατί στις εξετάσεις των ιδιωτικών σχολείων συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί του δημοσίου προκειμένου να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων. Μόνο που οι εκπρόσωποι του δημοσίου δε δείχνουν ιδιαίτερη προθυμία στο να διαφυλάξουν το κύρος των εξετάσεων, το οποίο έτσι κι αλλιώς δε διαφυλάττουν ούτε στο δημόσιο σχολείο. Αντίθετα, με μερικά τραπεζώματα εξασφαλίζεται η συμμετοχή τους στην παράσταση των εξετάσεων και στα μαγειρέματα των ιδιωτικών σχολείων.

Αυτά είναι γνωστά εδώ και πολλά χρόνια, απλώς μέσα στο γενικότερο θόρυβο βγήκαν για λίγο στην επιφάνεια. Άλλωστε, και στα δημόσια σχολεία υπήρξαν αντίστοιχα περιστατικά:

“Καθηγητές άφησαν μαθητές να αντιγράψουν!

Λόγω των πολύ δύσκολων θεμάτων της Τράπεζας Θεμάτων χθες στις προαγωγικές εξετάσεις των περίπου 88.000 μαθητών της Α΄ Λυκείου, καθηγητές σε σχολεία της Αττικής άφησαν τους μαθητές τους να αντιγράψουν για να μη βρεθούν σε μειονεκτική θέση έναντι των συνομηλίκων τους από άλλα σχολεία της χώρας στη μάχη για μία θέση στα ΑΕΙ, αναφέρουν πληροφορίες της «Καθημερινής».”

Η συνέχεια ανήκει σε μία άνευ προηγουμένου εκστρατεία προκειμένου να προωθηθεί η ιδέα της “ταξικότητας της εκπαίδευσης” με την αρχή να γίνεται από το ΚΚΕ με μία τυπικά γραφική ανακοίνωση:

“Το ΚΚΕ έγκαιρα είχε επισημάνει -με παρεμβάσεις στη Βουλή αλλά και σε συνάντηση του γγ του ΚΚΕ με τον προηγούμενο υπουργό Παιδείας- πως τόσο η εφαρμογή της “Τράπεζας Θεμάτων” στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου, όσο και οι συνολικές αρνητικές αλλαγές που έγιναν στην εκπαίδευση και στο Λύκειο, ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς, βάζουν περισσότερα εμπόδια στους μαθητές των εργατικών-λαϊκών οικογενειών, και είχε ζητήσει την απόσυρσή της» επισημαίνεται σε σχόλιο του κόμματος με αφορμή τη δημοσιοποίηση στοιχείων για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στις εξετάσεις της Α’ Λυκείου.

“Τα στοιχεία που δημοσιεύονται σήμερα, σύμφωνα με τα οποία σχεδόν 4 στους 10 μαθητές “κόπηκαν” στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου, επιβεβαιώνουν τη θέση του ΚΚΕ οι εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών” προσθέτει το ΚΚΕ, ζητώντας «να καταργηθεί η “Τράπεζα Θεμάτων”, γενικότερα, οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις να είναι ενδοσχολικές, με ευθύνη του εκπαιδευτικού, που είναι σε θέση να σταθμίζει τις ανάγκες, τη γενική προσπάθεια και το κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών.”

Με άλλα λόγια, το ΚΚΕ ζητά ο εκπαιδευτικός να βαθμολογεί ανεξέλεγκτα, όπως και δυστυχώς συμβαίνει εδώ και δεκαετίες. Ακριβώς “σταθμίζοντας τις ανάγκες” οι εκπαιδευτικοί εδώ και χρόνια εξασφαλίζουν καλύτερους βαθμούς για τα παιδιά των άλλων εκπαιδευτικών, για τα παιδιά των διαφόρων παραγόντων, για τα παιδιά εκείνων που τους προσλαμβάνουν για ιδιαίτερα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο γνωστός πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης

“Για ταξική διαφοροποίηση που προκύπτει από τα πρώτα στοιχεία για τις επιπτώσεις της Τράπεζας Θεμάτων έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης, μιλώντας στο Hot Doc Radio και τον Κώστα Βαξεβάνη. Όπως σημείωσε, ο τρόπος που έχει διαρθρωθεί το νέο σύστημα αυξάνει το χάσμα ανάμεσα σε μαθητές που προέρχονται από εύπορες οικογένειες και παιδιά φτωχότερων οικογενειών, αφού απαιτεί περισσότερα φροντιστήρια, στα οποία δεν μπορούν όλοι οι γονείς να ανταπεξέλθουν οικονομικά. Σημείωσε μάλιστα ότι φέτος αναμένεται μεγάλη αύξηση των μετεξεταστέων στην Α’ Λυκείου. Ο ίδιος αντιτάχθηκε στη σύνδεση της Α’ Λυκείου με την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, υποστηρίζοντας πως το νέο σύστημα αλλοιώνει ακόμα περισσότερο το χαρακτήρα του Λυκείου.

Το βαθμολογικό “βατερλώ” σε μία σειρά βασικών μαθημάτων που καταγράφεται στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου που διεξήχθησαν κατά 50% μέσω της…πολυδιαφημιζόμενης Τράπεζας Θεμάτων του πρώην υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, είχε ως αποτέλεσμα σε αρκετές περιοχές της χώρας το ποσοστό των μετεξεταστέων να ανέρχεται ή και να ξεπερνά το 40%! Δηλαδή, σχεδόν 4 στους 10 μαθητές της Α’ Λυκείου “κόπηκαν” στις Προαγωγικές Εξετάσεις και κινδυνεύουν πλέον να μείνουν στην ίδια τάξη, ενώ σε ένα ποσοστό 20% των μαθητών γνωρίζουν ήδη πως θα κάτσουν ξανά στα θρανία της πρώτης τάξης του λυκείου. Η βαθμολογική καθίζηση καταγράφεται σε Άλγεβρα, Γεωμετρία και Αρχαία.”

Θα περίμενε κανείς ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ να είναι σε θέση να διατυπώσει το πραγματικό πρόβλημα, που είναι η γενικευμένη έλλειψη γνώσεων από τους μαθητές που τελειώνουν το σχολείο με τραγικά ελλείματα γνώσεων και δεν είναι σε θέση ακόμα και να διαβάσουν μία εφημερίδα. Όμως οι εκπαιδευτικοί πολύ βολικά έχουν επενδύσει στις θεωρίες αυτές, άλλοι προκειμένου να αποφύγουν να θέσουν στην κοινωνία την πραγματικότητα και άλλοι προκειμένου να οικοδομήσουν το προφίλ που καλλιεργούν εδώ και χρόνια, όπως στην περίπτωση του Χρήστου Κάτσικα:

“Οι καθηγητές έσωσαν χιλιάδες μαθητές από τα δρεπανηφόρα άρματα (όροι προαγωγής και Τράπεζα Θεμάτων) του Υπουργείου Παιδείας

Ένας στους πέντε μαθητές της Α’ Λυκείου στις φτωχότερες συνοικίες της Αθήνας και του Πειραιά μένει μετεξεταστέος ή απορρίπτεται εξαιτίας της Τράπεζας Θεμάτων και των αυστηρότερων προϋποθέσεων συμμετοχής. Άλλαξε τον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας το υπουργείο Παιδείας.

Σε δρεπανηφόρο άρμα αναδεικνύεται για τους μαθητές η Τράπεζα Θεμάτων, καθώς, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στους όρους προαγωγής, οδηγεί σε δραματική αύξηση των μετεξεταστέων αλλά και των απορριπτόμενων μαθητών στην Α’ τάξη του Λυκείου (Γενικού και ΕΠΑΛ).
Αυτό φανερώνουν τα πρώτα στοιχεία από τα αποτελέσματα των μαθητών που ήδη ανακοινώνονται στα Λύκεια της χώρας.
Παράλληλα, αν πλησιάσει κάποιος τον φακό του στις οικονομικά και κοινωνικά πιο στερημένες περιοχές, εκεί μπορεί να μιλήσει στην κυριολεξία για σφαγή, αφού ο ένας στους πέντε μαθητές, κατά μέσο όρο, μένει μετεξεταστέος ή καλείται να επαναλάβει την τάξη.”

Με ποιόν τρόπο άραγε οι καθηγητές έσωσαν τους μαθητές; Μα φυσικά με το γνωστό τρόπο, βάζοντάς τους ένα βαθμό που κανείς δεν πρόκειται να ελέγξει. Ουσιαστικά αυτό θέλει και η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να μείνουν όλοι ικανοποιημένοι.

Η ανεδαφικότητα των ισχυρισμών των ΟΛΜΕδων γίνεται φανερή από την παρακάτω αναλυτική ανακοίνωση που εκθέτει αναλυτικά τόσο τις απόψεις όσο και τις προτάσεις των εκτός πραγματικότητας συνδικαλιστάδων:

“Αναπαράγουμε αυτούσια την ανακοίνωση – κάλεσμα των Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης για την μαζική “σφαγή” των μαθητών στην Α’ Λυκείου με την τράπεζα θεμάτων.

Μαζική σφαγή των μαθητών στην Α΄ Λυκείου – Όλοι αύριο Πέμπτη στις 1μμ στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης

Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αφού συγκέντρωσαν στοιχεία των εξετάσεων της Α΄ τάξης των Γενικών Λυκείων που ανήκουν στη δύναμη της Δ/σης Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης εκτιμάνε τα εξής:

• Εξαπλασιάστηκε το ποσοστό των μαθητών που παραπέμφθηκαν για επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο σε σχέση με πέρσι. Από τους 4.162 μαθητές, παραπέμφθηκαν φέτος 1.053 και σε ποσοστό 25,3%, ενώ πέρσι από τους 3.996 μαθητές είχαν παραπεμφθεί μόνο 173 και σε ποσοστό 4,3%.

• Αποδεικνύονται και στους πιο δύσπιστους, τα αδιέξοδα και παράλογα ενός εξεταστικού συστήματος που ταυτίζει τις διαδικασίες προαγωγής των μαθητών από τάξη σε τάξη με τις εντελώς διαφορετικές απαιτήσεις και άλλης ποιότητας διαδικασίες επιλογής των μαθητών για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

• Επιβεβαιώνεται η χρεοκοπία ενός εξεταστικού συστήματος το οποίο δίνει απόλυτη εξουσία στο υπουργείο να ελέγχει το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, δηλαδή να καθορίζει την απόδοση των μαθητών.

• Ακόμη αναπαράγει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση ισοπεδώνοντας και τις ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και σχολικής μονάδας, αλλά και δίνοντας τη δυνατότητα σε ιδιωτικά σχολεία να παρουσιάζουν πλασματικές επιδόσεις-όπως φάνηκε και από το τελευταίο σκάνδαλο.

• Την ίδια στιγμή οι μαθητές ενσωματώνουν την «αποτυχία» ως ατομική υπόθεση, απογοητεύονται και ωθούνται να εγκαταλείψουν το Γενικό Λύκειο και την προοπτική της πανεπιστημιακής μόρφωσης.

• Παράλληλα, οι λεγόμενοι «αδύναμοι μαθητές», προτρέπονται να ακολουθήσουν την υποβαθμισμένη μορφωτική – επαγγελματική επιλογή της κατάρτισης μέσω των μεταγυμνασιακών ΙΕΚ που θα παράγουν φτηνό εργατικό δυναμικό προσαρμοσμένο στις ανάγκες τη αγοράς.

• Το γεγονός ότι ο βαθμός προαγωγής της Α΄ Λυκείου προσμετράται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εντείνει τον εξεταστικοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου και υπονομεύει τον μορφωτικό ρόλο.

• Στη δοσμένη εξοντωτική πραγματικότητα ενός εξεταστικού συστήματος που καταργεί πλήρως το Λύκειο σαν αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα και στερεί από τους μαθητές και από τα τελευταία υπολείμματα δημιουργικής μάθησης και ελεύθερου χρόνου, οι τελευταίοι παραδίδονται στην ομηρία του φροντιστηρίου και της παραπαιδείας.

Ό,τι απέμεινε όρθιο στην εκπαίδευση από την επίθεση Κυβερνήσεων – ΕΕ – ΔΝΤ κατεδαφίζεται με διαδικασίες εξπρές, αυτό αποδεικνύουν τα τραγικά αποτελέσματα που έρχονται να προστεθούν στο ήδη επιβαρημένο τοπίο στην εκπαίδευση από την πολιτική της υποχρηματοδότησης, των απολύσεων, της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, κ.α.

Επιπλέον, φάνηκε μια πλευρά της χρήσης του διαβόητου συστήματος ηλεκτρονικής καταγραφής-παρακολούθησης “my school” για το οποίο η εκπαιδευτική κοινότητα έχει προειδοποιήσει έγκαιρα. Δημιούργησε άπειρα προβλήματα και καθυστερήσεις στην ηλεκτρονική καταχώρηση και έκδοση των αποτελεσμάτων έχοντας λάθος αλγόριθμο, με αποκλειστική ευθύνη-ανευθυνότητα του υπουργείου, όταν για το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό φακέλωμα έχουν δαπανηθεί χρήματα του έλληνα φορολογούμενου.

Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ πιστεύουν ότι πρέπει τώρα να δοθεί άμεση λύση για να αποτραπεί η σφαγή δεκάδων χιλιάδων μαθητών της Α΄ Λυκείου σε όλη τη χώρα και να μην είναι τα πρώτα θύματα ενός αντιεκπαιδευτικού εξεταστικού συστήματος. Τα Δ.Σ. με βάση τα παραπάνω στοιχεία προτείνουν:

– Για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου να ισχύσει το παλιό σύστημα προαγωγής, με το οποίο βγήκαν τα αποτελέσματα της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου.

– Οι βαθμοί της Α΄ Λυκείου να μην προσμετρήσουν για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

– Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων.

– Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 4186/13, που μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο και θεσμοθετεί τη μεταγυμνασιακή κατάρτιση και τη μαθητεία.

– Όχι στις απολύσεις – μόνιμες και σταθερές θέσεις για όλους.

– Όχι στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων.

– Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά.

– 20 μαθητές στο τμήμα. Μαζικούς διορισμούς. Ενισχυτική διδασκαλία με διορισμό καθηγητών. Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των σχολείων.

– Να καταργηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των σχολείων “my school”.

Η κατάργηση του νόμου και η ικανοποίηση των παραπάνω αιτημάτων θα έρθει μόνο μέσα από το συντονισμένο και ανυποχώρητο αγώνα καθηγητών , γονέων, συλλόγων, μαθητών. Ταυτόχρονα, ο αγώνας αυτός θα αναδείξει την αναγκαιότητα για ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν, 12χρονο σχολείο, με κατάργηση όλων των εξετάσεων – ακόμα κι αυτών για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, ενός σχολείου που θα χωράει όλους τους μαθητές, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη τη γνώση και θα υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τους στόχους που η ίδια η κοινωνία θα θέτει.

Καλούμε τους συλλόγους γονέων, τα μαθητικά συμβούλια και τους καθηγητές να αποτρέψουμε τώρα τη σφαγή των μαθητών από το Λύκειο και να προωθήσουμε τις διεκδικήσεις μας.

Σε μια τέτοια κατεύθυνση τους καλούμε:

– Την Τετάρτη 2/7, στις 12.00 μ.μ., στην ΕΔΟΘ στην κοινή συνέντευξη τύπου.

– Την Τετάρτη 2/7, στις 7.00 μ.μ., στο 1ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης να οργανώσουμε τη δράση μας.

– Την Πέμπτη 3/7, στις 1.00 μ.μ. στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης.

– Το παραπάνω πρόγραμμα δράσης το υλοποιήσουμε από κοινού οι ΕΛΜΕ.”

Ουσιαστικό το παραπάνω αποτελεί μανιφέστο κατά της τεχνικής εκπαίδευσης και ζητά να κλείσουν όλα τα τεχνικά λύκεια, την ίδια στιγμή που οι ίδιοι οι ΟΛΜΕδες απαιτούν διατήρηση των τεχνικών λυκείων (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-ΣΕΚ)!

Τα άλλα αιτήματα των συνδικαλιστάδων είναι η πλήρης κατάργηση κάθε είδους εξετάσεων ώστε οι μαθητές να τελειώνουν το σχολείο χωρίς να γνωρίζουν τίποτα και η άφθονη χρηματοδότηση προκειμένου να γίνουν μαζικοί διορισμοί και να επαναληφθεί το πάρτυ της γαλάζιας επανίδρυσης του κράτους.

Ακόμα και με έναν γραφικό και αστείο υπουργό όπως ο Αρβανιτόπουλος, οι συνδικαλιστάδες της ΟΛΜΕ κατάφεραν να αποδειχθούν γραφικότεροι. Αν υπήρχε σοβαρό κράτος, θα έπρεπε να τους είχε απολύσει εδώ και πολλά χρόνια λόγω βλακείας που δε συνάδει με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού.

Την ίδια ώρα που όλοι αυτοί πιπιλούσαν την καραμέλα των λαϊκών μαθητών που υποφέρουν από τις εξετάσεις, μία είδηση που πέρασε στα ψιλά της επικαιρότητας ήρθε για να καταρρίψει τους ισχυρισμούς των ΟΛΜΕδων:

“Ο μαθητής που «άγγιξε» το άριστα χωρίς κανένα ιδιαίτερο!
Ο Γιάννης Ασμάνης είναι ο μαθητής που κατάφερει να «αγγίξει» σχεδόν το άριστα γράφοντας σε όλα τα μαθήματα 20 εκτός της Έκθεσης στην οποία έγραψε 19. Έγινε έτσι ο πρώτος των πρώτων της Χίου, όπου και πήγαινε σχολείο!

Παιδί στρατιωτικού και έχοντας αλλάξει μέχρι στιγμής πάνω από 7 σχολεία, η απόδοσή του στα μαθήματα γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή και αξιέπαινη καθώς κατά τη διάρκεια του Λυκείου δεν έκανε ούτε 1 ώρα ιδιαίτερο μάθημα.

Ο ίδιος μιλώντας στο politischios.gr, για το μυστικό της επιτυχίας δήλωσε: «η αλήθεια είναι ότι δεν ένοιωσα ποτέ την ανάγκη να απευθυνθώ κάπου εκτός του σχολείου».

«Κατάφερα να παγιώσω τα προηγούμενα χρόνια ένα σύστημα μελέτης που με βοήθησε στην πορεία. Δεν περίσσευε χρόνος όμως ποτέ δεν αισθάνθηκα πιεσμένος και δεν οδηγήθηκα στα άκρα όπως για παράδειγμα να πίνω καφέ και άλλα παρόμοια», εξήγησε.

Με το βλέμμα πλέον στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Υπολογιστών ο Γιάννης Ασμάνης έχει μπροστά του ακόμα μία πρόκληση καθώς είναι ένα από τα πέντε Ελληνόπουλα που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην Ολυμπιάδα Φυσικής που θα πραγματοποιηθεί στο Καζακστάν από 13 έως 20 Ιουλίου.

«Από το δημοτικό θυμάμαι τον εαυτό μου να έχει κλίση προς τα συγκεκριμένα μαθήματα. Με βοηθούσαν να έχω μία πιο συγκροτημένη σκέψη και αυτό επιβεβαιώθηκε και στη μετέπειτα πορεία», είπε ο ίδιος.

Αναφορικά με το μέλλον ο Γιάννης Ασμάνης ξεκαθάρισε εξ αρχής ότι στόχος του μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του είναι να παραμείνει και να δημιουργήσει στην Ελλάδα.

«Ελπίζω η Ελλάδα να μου δώσει την ευκαιρία», είπε κλείνοντας ο ίδιος.”

Εκείνο που πρέπει να παραδεχθούμε όμως είναι πως είναι άδικο να κατηγορούμε αποκλειστικά την ΟΛΜΕ ή την Αριστερά για τις γελοίες θέσεις που παρουσιάζουν. Οι ίδιες θέσεις υποστηρίχτηκαν εδώ και χρόνια από όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης αλλά και από όλες τις πολιτικές ηγεσίες, και μάλιστα με ιδιαίτερη σφοδρότητα από τον κομματικό μηχανισμό της ΝΔ. Απλώς τώρα ήρθε η ώρα να χρησιμοποιηθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως όχημα ξεκαθαρίσματος των διαφόρων ημετέρων, οπότε και κάποιοι από τους άλλοτε ένθερμους υποστηρικτές των ιδεών αυτών τώρα προσπαθούν να βρουν τρόπο ώστε να ισορροπήσουν ανάμεσα στις συμπληγάδες που οι ίδιοι τόσα χρόνια έκτιζαν.

Όσο για τους ισχυρισμούς των καθηγητοπατέρων για κοινωνικές ανισότητες, όντως υπάρχει ένα ποσοστό παιδιών που μεγαλώνει σε ένα κοινωνικό περιβάλλον που δε θεωρεί την εκπαίδευση σημαντική. Τί προτείνουν άραγε οι διάφοροι “στοχαστές” τύπου Κάτσικα; Να πάρουμε τα παιδιά αυτά από τις οικογένειές τους και να τα βάλουμε σε οικοτροφεία υιοθετώντας ένα σοβιετικό πρότυπο; Ή να τους χαρίσουμε από ένα πτυχίο για να μη νιώθουν πως υστερούν κοινωνικά;

Η Τράπεζα θεμάτων έδειξε με τον πλέον φανερό τρόπο πως όλο το εκπαιδευτικό σύστημα έχει αποτύχει. Αυτό είναι και το πραγματικό μήνυμα της ιστορίας αυτής: Πως η πολιτική ηγεσία, το κηφηνείο του ΙΕΠ ή όπως αλλιώς λέγεται τώρα, οι συνδικαλιστές και όσοι τους ακολουθούν, και μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών έχουν οι ίδιοι αποτύχει στις εξετάσεις.

Advertisements