Η κατάργηση της εορτής των Τριών Ιεραρχών: Αναπόφευκτες συγκρίσεις

Για άλλη μία φορά θα μας απασχολήσει το θέμα της κατάργησης της εορτής των Τριών Ιεραρχών, κίνηση του νεοταξίτη Αρβανιτόπουλου με συμβολική σημασία. Ο γελοίος Άρβι φρόντισε να προβεί σε μία χαρακτηριστική ενέργεια, δήθεν από ενδιαφέρον για την αύξηση των μαθημάτων, την ίδια στιγμή που οι διάφοροι Γραμματείς και Φαρισαίοι του υπουργείου του έστελναν οδηγίες για εκδρομές στα “μνημεία του ολοκαυτώματος” και τις συναγωγές, στις οποίες άλλωστε συχνάζει εμφατικά ο πρώτος διδάξας Αντωνάκης Μπεναχίμ.

Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος έχει δεχθεί πολλές φορές κριτική για τις σχέσεις του με πολιτικούς παράγοντες και τη δημόσια στήριξή του σε πολιτικά πρόσωπα. Κι όμως, παρά το γεγονός αυτό δε δίστασε να αναφερθεί στην κατάργηση της εορτής:

““Κοιτάμε να τα καταργήσουμε όλα. Τελευταία καταργήσαμε την αργία για τη μεγάλη εορτή των Τριών Ιεραρχών, Έτσι θα καταργηθεί και η εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου“….

Αυτά ανέφερε -μεταξύ άλλων- ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος κατά τη χθεσινή Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ι. Ναό Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας στην Κηφισιά Θεσσαλονίκης.

Ωραία λόγια, αλλά από… λάθος στόμα!

Διότι, η κατάργηση της αργίας για την εορτή των Τριών Ιεραρχών ήταν μόνο η αρχή, μια μικρή ψιχάλα. Θα ακολουθήσει καταιγίδα! Διότι, είναι γνωστό και στις… γάτες ακόμα αυτού του τόπου, ότι οι παγκόσμιοι τύραννοι έχουν σκοπό να αφανίσουν την Ελλάδα και την Ορθοδοξία μας και οι γραικύλοι του λεγόμενου «συνταγματικού τόξου» εκτελούν αυτά που τους διατάσσουν τα αφεντικά τους. Το μόνο κόμμα που αντιστέκεται ενεργά στον γραικυλισμό και στην επέλαση της Νέας Τάξης-Παγκοσμιοποίησης, είναι αποδεδειγμένα η Χρυσή Αυγή. Με πιο τρανή απόδειξη, ότι ο Αρχηγός και 7 βουλευτές του Κινήματος βρίσκονται στη φυλακή, 2 φυλακισμένοι στα σπίτια τους («κατ’ οίκον περιορισμός»), ενώ σε δύο απαγορεύεται να ομιλούν δημοσίως! Και εντός των προσεχών ημερών, κρίνεται το μέλλον κι άλλων δύο. Αλλά ο οψίμως ανησυχών μητροπολίτης Άνθιμος, ήταν ένας εκ των 9 μητροπολιτών που αποδοκίμασαν την Χρυσή Αυγή και απέτρεψαν πολλούς αγνούς Έλληνες και Ορθοδόξους να αγωνιστούν στις τάξεις της για τα όσια και τα ιερά.”

Ακόμα πιο αυστηρός και καταγγελτικός υπήρξε ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβρόσιος με ένα κείμενο που αξίζει να διαβαστεί:

“Αμβρόσιος: Γονείς, Δάσκαλοι, Πολιτικοί, Ακαδημαϊκοί, Στρατιωτικοί, Ιερωμένοι, Δεσποτάδες, Παπάδες… όλοι τους κοιμούνται μακάρια!

“Αδελφοί μου, … κοιμηθήτε ήσυχοι! Όλα χάνονται! Όλα καταστρέφονται! Το Κράτος του Διαβόλου επεκτείνεται ταχύτατα!”… Με αυτή η φράση κλείνει την αποχαιρετιστήρια λόγω καλοκαιριού παρέμβασή του ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων & Αιγιαλείας Αμβρόσιος.

“Στα Καλάβρυτα θα αναλώσουμε τις δυνάμεις μας κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.Εκεί ψηλά στο Μέγα Σπήλαιο θα εορτάσουμε την μεγάλη εορτή των Ορθοδόξων, την Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου, το Πάσχα του Καλοκαιριού, όπως επεκράτησε να ονομάζουμε την εορτή της Παναγίας μας. Εδώ φυλάσσεται η περίπυστη κηρόχυτη Εικόνα της Θεοτόκου, έργο του Ευαγγελιστού Λουκά, κατά την ορθόδοξη παράδοση. Είναι λοιπόν η αρχαιότερη Εικόνα της Παναγίας μας, η δέ σεβασμία Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου εμφανίζεται στο προσκήνιο της ιστορίας από τόν 4ον αιώνα, δηλ. γύρω στο έτος 300-350 μ.Χ.” αναφέρει μεταξύ άλλων…

Στην τελευταία του ανάρτηση στο προσωπικό του ιστολόγιο παρουσιάζει μια βεντάλια κειμένων από το διαδίκτυο κυρίως τα οποία σηματοδοτούν τα δεινά για την πατρίδα μας και όχι μόνο.

Αναφέρεται στον κοινό ναό για Εβραίους, χριστιανούς και μουσουλμάνους στο Βερολίνο και σχολιάζει:

“Η Παγκοσμιοποίηση ή αλλοιώς Globalisation προβάλλει ενώπιόν μας με προκλητικότητα! Το σχέδιο εξυπηρετείται και από τα εν Ελλάδι σχεδιαζόμενα και αποφασιζόμενα.
Το μάθημα των Θρησκευτικών τώρα πια μεταβάλλεται σε μάθημα Θρησκειολογίας!
Η εορτή των ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ως εορτή των Γραμμάτων καταργείται!
Η κρούσις των κωδώνων των Ορθοδόξων Ναών χθές ενωχλούσε τον κ. Γεώργιο Παπανδρέου! Σήμερα ενοχλεί τον Υπουργό Παιδείας και Πανθρησκείας κ. Ανδρέα Λοβέρδο, γι αυτό και σκέπτεται να απαγορεύσει την κωδωνοκρουσία!
Στα Ιεροσόλυμα Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι και Εβραίοι γίνονται ένα κράμα και συμπροσεύχονται! Σε ποιόν άραγε Θεό; Στον “Ένα Θεό!” Ποιός είναι αυτός; Δεν έχει όνομα! Δεν τον κατονομάζουν! Είναι κάτι ανάλογο τον “Οίκο του Ενός”! Αλλά ποιός είναι Αυτός ο Ένας, δεν μας το κατονομάζουν! Ντρέπονται ή φοβούνται; Ο “Οίκος του Ενός” θα είναι ο οίκος του Διαβόλου! Αυτή είναι η αλήθεια!”

Και κατόπιν συνεχίζει:

“Ακόμη και το πολιτικό Σύστημα στη Χώρα μας έπαθε αυτήν τήν αλλοίωση! ΠΑΣΟΚ και ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ τα βρήκαν μεταξύ τους! Τα βρήκαν και, δυστυχώς, προχώρησαν στην πιο αταίριαστη μίξη! Προέβησαν σε μια “πολιτική αιμομιξια” !!!! Δείτε την παρακάτω φωτογραφία-εικόνα και θα πεισθήτε για τό …θαύμα, όπως το χαρακτήρισαν!

Τέλος πάρτε μια γεύση από τά διδακτικά βιβλία του Δημοτικού. Η Ορθόδοξη Ελλάδα γκρεμίζεται! Η Ορθοδοξία μας διώκεται! Ό,τι ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ θάβεται! Και όμως κανείς ΔΕΝ συγκινείται! Κανείς ΔΕΝ αντιδρά! Γονείς, Δάσκαλοι, Πολιτικοί, Ακαδημαϊκοί, Στρατιωτικοί, Ιερωμένοι, Δεσποτάδες, Παπάδες, Διάκονοι, Ιεροψάλτες, Νεωκόροι….όλοι τους κοιμούνται μακάρια! ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΚΟΙΜΟΥΜΕΘΑ ΑΜΕΡΙΜΝΟΙ! Μπράβο μας! ”

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Με αγανάκτηση καταγγέλουμε τα αντιπαιδαγωγικά, αντεθνικά, αντιχριστιανικά και φθοροποιά κείμενα στα διδακτικά βιβλία Γλώσσας και Λογοτεχνίας Δημοτικού και Γυμνασίου. Ζητούμε την κατάργησή τους και την αντικατάστασή τους, διότι στόχος της επιλογής των κειμένων είναι η αποδόμηση των θρησκευτικών και εθνικών αξιών και η γελοιοποίηση των θείων.

1. Καρυώτη Ηλία του Παν. Εκπαιδευτικός (Λυκειάρχης)
Θεοδ. Βασιλείου 15, Βραχάτι Κορινθίας, 2741055384
2.Μαρκέλλου – Βουγά Αικατερίνη του Ιωαν. Εκπαιδευτικός (Γυμνασιάρχης), Καλύμνου 9, Κόρινθος, 2741027077
3. Αλεξόπουλος Δημήτριος του Γεωρ. Επίτιμος Τελωνιακός
Α΄ Παρ. Εθν. Μακαρίου Κυρά – Βρύση Ίσθμια Κόρινθος, 2741083305
Α. ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ

1) Απαξιώνουν την ένδοξη Ελλάδα μας:
«..Noστιμίζει το σέλινο την φασολάδα και στην μέση δύο λάμδα, φοράει η πατρίδα μας η Ελλάδα..»
(Τετράδιο Εργασιών Γλώσσας Β΄ δημοτικού, τεύχος α΄,σελ.43.)

2) Χλευάζουν την Εθνική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου:
«Η Ιταλία μας κήρυξε τον πόλεμο! Κι εμείς πήγαμε στο υπόγειο.»
(Γλώσσα Ε΄ Δημοτικού, Τεύχος α΄,σελ.44.)

3) Εκφράζονται υβριστικά για τους ήρωές μας:
Π.χ. Καλούνται οι μαθητές να γράψουν μια ιστορία για τον Καραγκιόζη την κοκκινοσκουφίτσα και τον ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ!…
(Τετράδιο εργασιών Στ΄ δημοτικού ,Τεύχος β΄ σελ. 39.)

4) Ασεβούν κατά της εθνικής γιορτής της 25ης Μαρτίου:
«…τότε ο Βαγγελάκης που έκανε τον Μπότσαρη… έσκυψε και φάνηκε το σώβρακό του και τα κορίτσια έβαλαν τα γέλια…»
(Νεοελληνική Γλώσσα Α΄ γυμνασίου, σελ. 82.)

5) Εκπορνεύουν το εθνικό μας όνομα:
« Ήταν η Ελλάδα μία γυναίκα τόσο προκλητική σεξουαλικά που έπρεπε να την ερωτευτώ.. ..απελπισμένα..»
(Νεοελληνική Λογοτεχνία Α΄ γυμνασίου, σελ.123)

6) Οιστρηλατούνται από αντιρατσιστική υστερία:
Π. χ. «Ο Δρόμος για τον Παράδεισο» με την κακιά Ελληνίδα. (Νεοελληνική Γλώσσα Α΄ γυμνασίου, σελ.144)

7) Χαρακτηρίζουν ανόητους τους εκπαιδευτικούς που αγαπούν τις εθνικές γιορτές:
Π.χ. «Το ρεπερτόριο θα’ ναι το συνηθισμένο: Ελεύθεροι Πολιορκημένοι και δώσ’ του.»
Επιπλέον: «Κάτι Κολοκοτρώνηδες και κάτι σημαίες και δάφνες».
Η φράση εκφράζει την άκρα περιφρόνηση για τον Γέρο του Μοριά και επιχειρεί να υποβαθμίσει την μεγάλη προσωπικότητα της Επαναστάσεως του 1821 στα μάτια του αναγνώστη –μαθητή ενώ το εθνικό μας σύμβολο- η Ελληνική Σημαία- για το οποίο έπεσαν ηρωικά δεκάδες, χιλιάδες Ελλήνων απαξιώνεται.
[Nεoελληνική Γλώσσα Β΄ γυμνασίου Τετράδιο Εργασιών (σελ. 35-36) ΟΕΔΒ έκδ.Α΄2006]

8) Κατηγορούν εμμέσως τον Ιωάννη Καποδίστρια:
Βλ. ποίημα του Αλ. Σούτσου με σαφείς υπαινιγμούς για τον Άγιο της πολιτικής για χρηματισμό.
(Νεοελληνική Λογοτεχνία Γ΄ γυμνασίου, σελ. 72 )

9) Υπερτονίζουν το ολοκαύτωμα των Εβραίων και αποσιωπούν όλες τις άλλες γενοκτονίες:
Βλ. Ο διωγμός των Εβραίων της Θεσσαλονίκης από τους Ναζί (Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ γυμνασίου, σελ.58)
Εμείς δεν είχαμε Δίστομο, Καλάβρυτα, γενοκτονίες στην Μικρά Ασία, Θράκη, Πόντο;

Β. ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

1) Παρουσιάζουν το ΠΑΣΧΑ ευκαιρία κοσμικής ευτυχίας, χωρίς να αναφέρουν την Ανάσταση:
Βλ. «Πασχαλινά κουλούρια»
Για τον συγγραφέα του κειμένου, το Πάσχα δεν είναι η Ανάσταση του Χριστού ,αλλά μυρωδιές φούρνων…
(Γλώσσα Α΄ Δημοτικού τεύχος β΄,σελ.56)

2) Ευτελίζουν την Μεγάλη Παρασκευή:
«..σήκωσαν τον Επιτάφιο ψηλά πάνω κι όλοι περάσαμε από κάτω …. όπως παίζουμε περνά-περνά η μέλισσα.»
( Ανθολόγιο Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού, σελ.79)

3) Καταρρακώνουν το κύρος του ορθόδοξου ιερέα:
Βλ. «Ένας αλλιώτικος ποδοσφαιρικός αγώνας», όπου παππάς και δάσκαλος διαπληκτίζονται με απαράδεκτες φράσεις.
( Ανθολόγιο Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού, σελ. 143)

4) Προσβάλλουν την ορθόδοξη αγιογραφία και τους Αγίους μας:
Βλ. «Ο Νορντίν στην εκκλησιά» όπου χαρακτηρίζουν τους αγιογραφημένους Αγίους, άσχημους γέρους με μακριές γενειάδες.
( Ανθολόγιο Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού, σελ. 72)

5) Υποβιβάζουν στα μάτια των μαθητών τον ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ:
Βλ. «Η μπουγάδα του Αϊ Βασίλη» όπου παρουσιάζεται να απλώνει την μπουγάδα του με το μακρύ …σώβρακό του…
(Γλώσσα Δ΄ Δημοτικού τεύχος β΄ σελ. 52)

6) Βλασφημούν τον ΧΡΙΣΤΟ!
«Τα μάτια του γατιού ήταν γλυκά. Τα μάτια του Χριστού ήταν γλυκά..» Σύγκριση!
(Ανθολόγιο Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού, σελ. 164)

7) Γελοιοποιούν τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και τα ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ .
Βλ. «Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα». Τα κάλαντα επενδύονται με την παρουσία μιας μάγισσας που βωμολοχεί…και παρακάτω τα Άγια Θεοφάνεια προβάλλονται μόνον ως κολυμβητικοί αγώνες.
(Γλώσσα Ε΄ Δημοτικού τεύχος β΄ σελ. 26 και 29)

8) Λανσάρουν παγανιστικά στοιχεία:
Στο κείμενο του Καζαντζάκη με τίτλο «Μεγάλη Παρασκευή στην εκκλησία» παραλληλίζεται ο Χριστός με τον Άδωνη και η Μ. Παρασκευή με τις ιέρειες των Μελισσών της Εφεσίας Αρτέμιδος…
(Τετράδιο Εργασιών Α΄ γυμνασίου, σελ. 76)

9) Καταρρακώνουν το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας:
Βλ. «Η γάτα του παππά» όπου μια γάτα έχει λερώσει με τις ακαθαρσίες της την Αγία Τράπεζα.
[Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ γυμνασίου (σελ. 222-226) ΟΕΔΒ έκδοση Α΄ 2006]
«Χαριτωμένη ιστορία» η διακωμώδηση των ιερών και των οσίων ή ιεροσυλία και βλασφημία;
Το κείμενο αυτό είναι από τα μέτρια του Γρ. Ξενόπουλου. Σημειωτέον ότι τα προηγούμενα εγχειρίδια της Α΄ Γυμνασίου περιείχαν ένα αριστούργημα του ιδίου συγγραφέως με τίτλο «Το περιβόλι μας», εκπληκτικό ως προς την λογοτεχνική του αξία, με πλήθος μηνυμάτων για τους μαθητές όπως: αγάπη για την φύση, αισιοδοξία, αδελφική αγάπη.
Ας μας επιτραπεί να εκφράσουμε την γνώμη ότι ο Γρ. Ξενόπουλος, που επί σειρά ετών υπήρξε ένας από τους κυριότερους συντελεστές-συνεργάτες του Περιοδικού «Η Διάπλασις των Παίδων», σε καμία περίπτωση δεν θα καταχώριζε το κείμενο του «Η γάτα του παππά» σε σχολικό εγχειρίδιο για διδασκαλία μαθητών και μάλιστα της Α΄ Γυμνασίου.

10) Συκοφαντούν τη χριστιανική ελεημοσύνη:
Στο κείμενο «Στρίγκλα και καλλονή» χαρακτηρίζεται ως φαυλότητα, υποκρισία και εκδήλωση εγωισμού ενώ η τέλεια μορφή αγάπης είναι η ζωοφιλία!
(Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ γυμνασίου σελ. 239)

11) Προβάλλουν βλάσφημες αναφορές κατά της ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ:
«..Οι Έλληνες αφήνονται στις γήινες απολαύσεις..Η Εκκλησία είναι απαιτητική στις τελετουργίες, χαλαρή στη εξομολόγηση και την θρησκευτική ηθικολογία..»
( Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ γυμνασίου, σελ.14)

Γ. ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

1) Πολύς λόγος για διαζύγια, συζυγικές απιστίες, απρεπείς έρωτες, αποϊεροποίηση του Γάμου, διακωμώδηση του πατρικού και μητρικού φίλτρου:
Π. χ. «Όταν ήμουν μικρή δεν μπορούσα να καταλάβω πώς ένας άνθρωπος αγνός σαν τον πατέρα μπορούσε να κάνει απιστία. Τώρα το καταλαβαίνω.»
(Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ γυμν. σελ. 52)

2) Βάλλονται ανελέητα οι μητέρες. Εμφανίζονται ως νευρωτικά πλάσματα και όχι ως πρόσωπα στοργής και αγάπης:
Π. χ. «…η μητέρα με τον χαρακτήρα της και τα ελαττώματα της μου πλακώνει την καρδιά… Αγαπώ τρελά τον Πιμ(τον πατέρα της). Είναι το μεγάλο μου ιδεώδες…»
(«Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ», Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ γυμν. σελ.48)

Τέλος κάνει λόγο για το τμήμα Ισλαμικών σπουδών στο ΑΠΘ και το χαρακτηρίοζει “κερασάκι στην τούρτα”, ενώ παραπέμπει και σε ένα κείμενο του ιστορικού-συγγραφέα Σράντου Καργάκου για το τζαμί στην Αθήνα.”

Εκείνος που δεν έχει μιλήσει καθόλου και προτιμά τη σιωπή είναι ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος σε άλλες περιπτώσεις μας έχει συνηθίσει σε μακροσκελέστατα κείμενα και επιθέσεις. Κι όμως, αυτή τη φορά ο Σεραφείμ δεν είπε ούτε μία λέξη. Μοιραία έρχεται κανείς στο συμπέρασμα ότι αυτό έχει να κάνει με το ότι ο Αρβανιτόπουλος απολαμβάνει την πολιτική του στήριξη και σε κάθε περίπτωση ο Σεραφείμ θέλει να προστατεύσει τον Αρβανιτόπουλο.

Εμείς θα θυμίσουμε ότι ο ρόλος του κληρικού, και ιδιαίτερα του μητροπολίτη, δεν είναι να αφήνει υπόνοιες διαπλοκής με άρχοντες και πολιτικούς, αλλά να προχωρά στον έλεγχο της κοσμικής εξουσίας όταν αυτή προσβάλλει το θρησκευτικό συναίσθημα. Ιδιαίτερα όταν οι πολιτικοί κινούνται γεωγραφικά στον ίδιο χώρο και αντλούν ψήφους από τους εκκλησιαζόμενους.

Advertisements