Δάσκαλοι στα ΙΕΚ και άλλες καινοτομίες

Το αίτημα των δασκάλων να καταλαμβάνουν διευθυντικές θέσεις στα ΙΕΚ δεν είναι καινούριο, αλλά χρειάστηκε ένας Φίλης για να ικανοποιηθεί. Φαίνεται όμως πως με τίποτα δε μένουν ικανοποιημένοι αυτοί οι συνδικαληστές:

“Συμπληρωματική προκήρυξη Διευθυντών και Υποδιευθυντών ΙΕΚ, ΣΕΚ, ΣΔΕ και ΚΔΒΜ για να συμμετάσχουν και οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη, ζητά η ΔΟΕ, με επσιτολή στον υπουργό Νίκο Φίλη, σημειώνοντας τα εξής:

Α. Με τροπολογία που κατέθεσε στις 22-6-2016 ο Υπουργός Παιδείας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και ψηφίστηκε στις 29-6-2016 από τη Βουλή, ικανοποιήθηκε το αίτημα της Δ.Ο.Ε. και δίνεται, πλέον και πάλι, η δυνατότητα και στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να αποσπώνται ως Διευθυντές και Υποδιευθυντές των ΙΕΚ, ΣΕΚ, ΣΔΕ και ΚΔΒΜ, δυνατότητα που η ίδια η σημερινή κυβέρνηση είχε καταργήσει.

Β. Η θετική, όμως, αυτή ρύθμιση δεν έχει πεδίο εφαρμογής στη διαδικασία της επιλογής εκπαιδευτικών για τις παραπάνω θέσεις η οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη και δεν περιλαμβάνει, όπως είναι φυσικό αφού η προκήρυξη έγινε πριν την ψήφιση της τροπολογίας, τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Γ. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί δίκαιο και επιβεβλημένο το να δοθεί μια εύλογη παράταση στην όλη διαδικασία και να γίνει συμπληρωματική προκήρυξη ώστε να δοθεί η δυνατότητα και στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετέχουν σε αυτήν. Σε αντίθετη περίπτωση η ψήφιση της τροπολογίας μένει γράμμα κενό.”

Όπως σημειώναμε 2 χρόνια πριν, το επίπεδο των ΙΕΚ και των διευθυντών τους είναι τόσο χαμηλό που δεν υπάρχει λόγος να απορεί που πλέον θα τοποθετούνται ως διευθυντές και δάσκαλοι. Το συγκεκριμένο αποτελεί διαχρονικό αίτημα των συνδικαλιστάδων της ΔΟΕ προκειμένου να βολεύονται και λαμόγια από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στα ΙΕΚ και να μην τρώνε όλη την πίτα τα λαμόγια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το βασικό ερώτημα όμως παραμένει: Ένας δάσκαλος μπορεί να έχει ρόλο σε ένα ΣΔΕ. Με ποιά λογική όμως απαιτεί να τοποθετηθεί ως διευθυντής σε μια τεχνική σχολή όπως η ΣΕΚ ή ένα ΙΕΚ; Μα φυσικά με την ίδια λογική που μετέτρεψε αντίστροφα έναν υδραυλικό ή έναν βοηθό εργαστηρίου σε εκπαιδευτικό. Το ίδιο το κράτος δέχεται πως δεν υπάρχουν διακριτοί ρόλοι αλλά πρέπει να έχει τη δυνατότητα αναρρίχησης οποιοσδήποτε διαθέτει το γερό μέσο που χρειάζεται μια τέτοια διευθυντική θέση. Το ίδιο το κράτος γνωρίζει ότι αυτές οι δομές έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά προκειμένου να επωφελούνται διάφοροι επιτήδειοι είτε σαν διευθυντές είτε σαν εκπαιδευτές είτε ακόμα και σαν εκπαιδευόμενοι.

Και είναι τέτοιο το μέγεθος της μάχης για την καρέκλα που οι συνδικαλιστές αξιώνουν συμπληρωματική προκήρυξη προκειμένου να μπουν κι αυτοί στο στίβο της διεκδίκησης της καρέκλας, γιατί θα ήταν μεγάλη απώλεια για την τεχνική εκπαίδευση να μη μοιραστούν οι θέσεις και σε δασκάλους!

Αυτές οι μεθοδεύσεις αποδεικνύουν και επίσημα ότι οι διάφορες δομές τύπου ΙΕΚ δεν έχουν καμία δυνατότητα να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό και το καλύτερο για την εξυγίανση του κράτους είναι να καταργηθούν οριστικά.

Advertisements