Αιτήσεις στα ΙΕΚ και άλλα ανέκδοτα

Ενώ οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι εκπαιδευτές περιμένουν την έναρξη των διαδικασιών αιτήσεων για τις οποίες έχουμε γράψει αρκετά στο παρελθόν, θα κάνουμε μια ενδιαφέρουσα αναδρομή στα όσα τραγελαφικά έλαβαν χώρα κατά το προηγούμενο “ακαδημαϊκό” (sic) έτος τα οποία καταδεικνύουν για μια ακόμα φορά τη βαθειά παθογένεια του χώρου που λέγεται “δημόσια ΙΕΚ”.

Η διενέργεια των εκλογών ήταν αρκετή για να αποδιοργανώσει πλήρως τους εγκεφάλους του ΙΝΕΔΙΒΙΜ που σε τέτοιες περιστάσεις σπεύδουν να συμμετάσχουν στον προεκλογικό αγώνα προκειμένου να συνεχίσουν να διατηρούν τη θέση τους, με αποτέλεσμα οι διαδικασίες και ιδίως η έναρξη των υποτιθέμενων “μαθημάτων” να καθυστερήσουν σημαντικά.

Αυτό ήταν αρκετό για να πυροδοτηθούν έντονες αντιδράσεις, που ξεκίνησαν με δημοσιεύματα που έκαναν το γύρο των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων όπως το παρακάτω:

“Παραμένουν κλειστά τα δημόσια ΙΕΚ – Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί!
10 Νοεμβρίου 2015

Κλειστά παραμένουν τα δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) για πρώτη φορά εδώ και μία εικοσαετία, φέρνοντας σε απόγνωση χιλιάδες παιδιά τα οποία περιμένουν με αγωνία να αρχίσουν τα μαθήματα.

Ο λόγος που τα δημόσια ΙΕΚ παραμένουν κλειστά (σ.σ. ενώ έπρεπε να λειτουργούν από την 1η Οκτωβρίου), όπως τόνισαν στο «Εθνος» παράγοντες από τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία των Ινστιτούτων, είναι ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν προσληφθεί οι περίπου 7.000-8.000 εκπαιδευτές που πρέπει να διδάξουν τους μαθητές των ΙΕΚ, αφού δεν εξασφαλίστηκαν έγκαιρα τα 30.000.000 ευρώ που απαιτούνται για τα λειτουργικά έξοδα των ΙΕΚ καθώς δεν έχουν πληρωθεί και τα δεδουλευμένα του προηγούμενου εξαμήνου.”

Παρά τα διαχρονικά οικονομικά ζητήματα του προϋπολογισμού των ΙΕΚ με τα οποία υποτίθεται πως ήταν απασχολημένη να αντιμετωπίσει, η Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης φρόντιζε επίσης να μαγειρέψει και την υποτιθέμενη μοριοδότηση των υποψηφίων:

“Έβαζαν” παραπάνω μόρια σε εκπαιδευτές των ΙΕΚ λόγω τεχνικού προβλήματος

09/11/2015

Ενημερώνουμε τους εκπαιδευτές που υπέβαλαν ηλεκτρονική αίτηση ότι, λόγω τεχνικού προβλήματος στον υπολογισμό των μορίων του πεδίου 2.1 “διδακτική εμπειρία σε ΙΕΚ και ΣΕΚ σχετική με το αντικείμενο”, υπολογιζόταν παραπάνω αριθμός μορίων από το κανονικό.
Το πρόβλημα διορθώθηκε και έγινε αυτόματος υπολογισμός εκ νέου οπότε τα συνολικά μόρια που εμφανίζονται πλέον είναι τα σωστά.
Πρόβλημα παρατηρήθηκε στους εκπαιδευτές που είχαν δηλώσει πάνω από 1200 ώρες στο πεδίο 2.2 “διδακτική εμπειρία σε ΙΕΚ και ΣΕΚ σχετική με το αντικείμενο”.

Αυτά τα “αθώα τεχνικά προβλήματα” αποτελούν ένα μικρό μέρος του οπλοστασίου που χρησιμοποιείται προκειμένου να ευνοηθούν οι διάφοροι ημέτεροι. Αυτά όμως δεν απασχολούν ιδιαίτερα τα διάφορα ψευδοσωματεία που υποτίθεται πως αντιπροσωπεύουν τους εκπαιδευτές των ΙΕΚ και των οποίων οι αγράμματοι πρόεδροι και γραμματείς φρόντισαν να επιτεθούν με ιδιαίτερη σφοδρότητα στον Φίλη (οι υπογραμμίσεις δικές μας):

“Κυριακή, 8 Νοεμβρίου 2015
ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ Ή ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΤΑ Δ.ΙΕΚ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ;

Προς: – Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων

Κον Νικόλαο Φίλη

ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ Ή ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΤΑ Δ.ΙΕΚ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ;

Κύριε Υπουργέ
το χειρότερο όλων είναι ο εμπαιγμός.
Πάρτε άμεσα θέση και γνωστοποιήστε σε χιλιάδες ενδιαφερόμενους (καταρτιζόμενους – γονείς – εκπαιδευτές) τους οποίους έχετε σε ομηρία, θα λειτουργήσουν τα Δ.ΙΕΚ εξ.2015Β! Ναι ή Όχι; Πώς και Πότε;

Κύριε Υπουργέ
Για ποιό Δημόσιο σχολείο υπεραμύνεστε όταν ακόμα τα Δημόσια ΙΕΚ είναι κλειστά!!!
Σε ποιά Ευρωπαϊκή χώρα, ποιά εκπαιδευτική βαθμίδα; στο πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου παραμένει ανενεργή; Μόνο τα Ελληνικά ΔΙΕΚ!

Καταγράφεται ένα νέο ρεκόρ από ιδρύσεως του θεσμού της Κατάρτισης, παραβιάζοντας και παρατυπώντας ταυτόχρονα τον νόμο και τον κανονισμό λειτουργίας των ΔΙΕΚ, αρ.5954 άρθρο 9, ν.4186/2013 ” το διδακτικό έτος στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης άρχεται την 1η Οκτωβρίου και σε περίπτωση Σαββάτου ή Κυριακής μετατίθεται την αμέσως επόμενη Δευτέρα και λήγει την 30η Ιουνίου εκάστου έτους. Περιλαμβάνει, δε, δύο εξάμηνα φοίτησης …..”

Κύριε Υπουργέ
Για ποιό Δημόσιο σχολείο υπεραμύνεστε όταν με κλειστά ακόμα τα ΔΙΕΚ οδηγείτε τους καταρτιζόμενους στα αντίστοιχα ιδιωτικά;

Κύριε Υπουργέ

το πιθανότερο είναι να αγνοείται την αδημονία, την αγωνία των παιδιών και των οικογενειών τους για την χωρίς λόγο ή για λόγους που μόνο εσείς γνωρίζεται, καθυστέρηση έναρξης λειτουργίας των ΔΙΕΚ, αναγκάζοντας τους να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη…

Κύριε Υπουργέ

το πιθανότερο είναι να αγνοείται ότι αυτές οι πρακτικές υποθάλπουν έναν εμπαιγμό απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτές που κατά πλειοψηφία πλέον βιοπορούν έχοντας ως αποκλειστική απασχόληση λίγες ώρες στα ΔΙΕΚ και αυτή την στιγμή τους έχετε καθηλώσει σε καθεστώς ανεργίας.
Να σας υπενθυμίσουμε παράλληλα ότι έχετε ακόμα απλήρωτα τα δεδουλευμένα του προηγούμενου εξαμήνου.

Κύριε Υπουργέ
έχει γίνει κατανοητή η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των εννοιών “εκπαίδευση” και “κατάρτιση” ; Εάν ναι τότε προς τι η τοποθέτηση καθηγητών της Δευτεροβάθμιας χωρίς επαγγελματική εμπειρία στα ΔΙΕΚ; Η θέση των κατά τ΄άλλα άξιων συναδέλφων είναι αυτή για την οποία έχουν ταχθεί να υπηρετούν, το σχολειό. Σχολεία με τεράστια κενά.

Η διακριτή διαφορά ως ο νόμος ορίζει:
“15. α) Ως Εκπαιδευτής Ενηλίκων ορίζεται ο επαγγελματίας, ο οποίος διαθέτει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την άσκηση του επαγγέλματός του και την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια, για τη γενική εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση στο πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης, όπως προσδιορίζεται σχετικά στο εκάστοτε ισχύον πιστοποιημένο Επαγγελματικό Περίγραμμα Εκπαιδευτή.
β) Η επάρκεια και η διαρκής ανανέωση και επικαιροποίηση των προσόντων των εκπαιδευτών όπως και η χρήση των κατάλληλων εκπαιδευτικών μεθόδων και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών εκπαίδευσης ενηλίκων, αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας της παρεχόμενης κατάρτισης.”

Κύριε Υπουργέ
Με την αδικαιολόγητη απόφαση σας το πολύπαθο Μητρώο Εκπαιδευτών (διατάξεις του άρθρου 12, παρ.7 του Νόμου 4823/2014, ΦΕΚ 189Α! 10-09-2014) “7. Η παρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 3879/2010 (Α΄ 163) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «2. Από 1.9.2015 η πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου εκπαιδευτής να μετάσχει σε χρηματοδοτούμενο από δημόσιους πόρους πρόγραμμα της μη τυπικής εκπαίδευσης.» για άλλη μια φορά καθίσταται γεφύρι της Άρτας “ολημερίς το χτίζατε το βράδυ εγκρεμιζόνταν”.

Οι αιτήσεις που κατατέθηκαν στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι περίπου 5000, πιστοποιημένοι εκπαιδευτές περίπου 3300 ήτοι ποσοστό 67% το οποίο έχει καταβάλει το όχι ευκαταφρόνητο παράβολο των 120€, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και έχει επιμορφωθεί, έχει υποστεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες εξέτασης και αξιολογηθεί αποτελεί σαφώς επαρκεί αριθμό για να καλυφθούν οι απαιτούμενες εκπαιδευτικές ανάγκες λειτουργίας των Δ.ΙΕΚ.
Όσες αναβολές και αν δώσετε πάντα θα υπάρχουν αυτοί που “δεν πρόλαβαν” εκτός και αν η απόφαση σας έχει άλλους προσανατολισμούς.

Κύριε Υπουργέ
σας καλούμε άμεσα να βάλλεται ένα τέρμα στην αγωνία χιλιάδων ανθρώπων και στην διαρκή υποβάθμιση του θεσμού της Κατάρτισης. Ανοίξτε επιτέλους τα Δ.ΙΕΚ!

– σας καλούμε άμεσα να ανακοινώσετε το χρονοδιάγραμμα του εξαμήνου 2015Β! να διευκρινίσετε το πως και πότε θα καλυφτούν οι έως και σήμερα τουλάχιστον 6 χαμένες (οι οποίες με τους υφιστάμενους ρυθμούς ή την άγνοια θα γίνουν περισσότερες)από τις 15 προβλεπόμενες εβδομάδες κατάρτισης .

– σας καλούμε άμεσα να μας απαντήσετε γιατί όταν τα λειτουργικά έξοδα των ΔΙΕΚ τα οποία ανέρχονται περίπου στα 20.000.000€ το χρόνο εκ των οποίων τα περίπου10.000.000€ ικανοποιούν την αντιμισθία των εκπαιδευτών, έχουν προβλεφτεί μόλις 4.000.000€ για όλο το 2016;
Η σωστή κατάρτιση απαιτεί προγραμματισμό, θέλει χρόνο, μεθοδολογία και όχι fast track διαδικασίες.

– σας καλούμε άμεσα να εξοφλήσετε τα δεδουλευμένα των εκπαιδευτών του προηγούμενου εξαμήνου.

– σας καλούμε να πλαισιωθείτε από έμπειρους συνεργάτες που γνωρίζουν εκ των έσω (πιστέψτε μας, υπάρχουν!) τα χρόνια λειτουργικά προβλήματα των Δ.ΙΕΚ και τους αγνοείται.

– σας καλούμε να μας πείτε γιατί ακόμα ιδρύετε και λειτουργείτε τμήματα και ειδικότητες χωρίς να υπάρχουν κανονισμοί κατάρτισης, προγράμματα σπουδών, επαγγελματικά περιγράμματα.

– σας καλούμε να δώσετε άμεσα λύση, να απαντήσετε για τις προθέσεις σας εκτός και εάν η καθυστέρηση αυτή υποκρύπτει μεθοδεύσεις που εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα.

Ο Πρόεδρος ∆ημήτρης Χαριλάου
Γ. Γραμματέας Νεκτάριος Μπεχράκης”

Η ανακοίνωση αυτή χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης και σχολιασμού, καθώς δείχνει την αντιφατικότητα που γεννά η διαπλοκή:

  • Μιλώντας για “μεθοδεύσεις που εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα”, θα θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο σωματείο ξεκίνησε από κομματικά στελέχη της ΝΔ με βασικό στόχο τη διεκδίκηση των οφειλών του ΟΕΕΚ και η έναρξή του χαρακτηρίστηκε από την ευλογία της Βούλτεψη. Έκτοτε οι παρασκηνιακές κινήσεις τους για την εξασφάλιση των συμφερόντων τους οδήγησαν σε σύμπλευση με τους διευθυντές των ΙΕΚ για τη διαιώνιση του συστήματος διαφθοράς των ΙΕΚ.
  • Μπορεί τώρα το ΕΔΙΕΚ να διαμαρτύρεται για την πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών στα δημόσια (και όχι μόνο) ΙΕΚ, όμως κάποτε οι εν λόγω συνδικαλιστάδες έβλεπαν πολύ διαφορετικά τα πράγματα:
    Οι καθηγητοπατέρες των ΙΕΚ: ΕΔΙΕΚ
  • Ο “πρόεδρος” του ψευδοσωματείου Δημήτρης Χαριλάου προσλαμβάνεται με τις γνωστές διαδικασίες και στο ΙΕΚ της Σιβιτανιδείου. Εκεί γιατί δεν διαμαρτύρεται για την κατά συρροή πρόσληψη μονίμων υπαλλήλων και εκπαιδευτικών του ιδίου ιδρύματος και την οργιώδη αδιαφάνεια και οικογενειοκρατία; Και δεν είναι ο μόνος από το ΕΔΙΕΚ που προσλαμβάνεται στο συγκεκριμένο ΙΕΚ.
  • Είναι τυχαίο ότι οι ιθύνοντες του ΕΔΙΕΚ έχουν στενή σχέση με το κόμμα της ΝΔ; Ενδεικτικά παραθέτουμε τι αναφέρουν οι φίλοι του νεοδημοκράτες για τον εκδότη-δημοσιογράφο Νεκτάριο Μπεχράκη:

    “Δευτέρα, 1 Απριλίου 2013
    O Περιστεριώτης Δημοσιογράφος Νεκτάριος Μπεχράκης Τομεαρχης Β8 ΝΟΔΕ

    Mε απόφαση του Γραμματέα Οργανωτικού της Ν.Δ. κ . Γεωργίου Λουλουδάκη ορίστηκε τομεάρχης στην Β8 ΝΟ.Δ.Ε (Αιγάλεω, Χαϊδάρι Αγ .Βαρβάρα) ο Περιστεριώτης Δημοσιογράφος-Καθηγητής Νεκτάριος Μπεχράκης.

    O Νεκτάριος Μπεχράκης είναι ένας καταξιωμένος δημοσιογράφος καθηγητής δημοσιογραφίας και στέλεχος της Ν.Δημοκρατίας. Εμείς του ευχόμαστε καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα”

  • Οι δημοσιογράφοι που απαρτίζουν το προεδρείο του συγκεκριμένου σωματείου δεν είναι σε θέση να γράψουν ούτε ένα δελτίο τύπου χωρίς λάθη. Σε συνδυασμό με την εξίσου τραγική δημόσια παρουσία του έτερου “προέδρου” Παναγιώτη Βουλγάνη, είναι εύλογα προφανές ποιό είναι το επίπεδο των ΙΕΚ και το “υψηλό επίπεδο της παρεχόμενης κατάρτισης” για το οποίο επαίρονται..
  • Εδώ και πολλά χρόνια ιδρύονται τμήματα και ειδικότητες στο γάμο του Καραγκιόζη, όπως η ταιριαστή ειδικότητα “καρναβαλικής τέχνης”. Όσο αντιπαθής και γελοίος κι αν είναι ο Φίλης, το να εγκαλείται προσωπικά για το θέμα αυτό είναι τουλάχιστον περίεργο.
  • Η υποβάθμιση των ΙΕΚ δεν προκύπτει από την καθυστέρηση έναρξης των μαθημάτων αλλά από το ανύπαρκτο επίπεδο που τα χαρακτηρίζει διαχρονικά σε όλους τους τομείς και για το οποίο κανένα ψευδοσωματείο δεν έχει πει κάτι για τους λόγους που καταλαβαίνει ο οποιοσδήποτε.
  • Η υποτιθέμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτών μέσω υποτιθέμενων σεμιναρίων αλλά και με καταβολή παράβολου και διάφοροι ισχυρισμοί για το μητρώο εκπαιδευτών αποτελούν προϊόντα παρασκηνιακών διαβουλεύσεων των συνδικαλιστάδων των ΙΕΚ. Οι όποιες αιχμές για τα ζητήματα αυτά θα έπρεπε να κατευθύνονται προς αυτούς και στους υπουργικούς παραγοντίσκους που επέλεξαν να συνδιαλέγονται εν κρυπτώ μαζί τους.
  • Η ανορθόγραφα διατυπωμένη απαίτηση να πλαισιωθεί ο Φίλης από δήθεν γνώστες των προβλημάτων των ΙΕΚ που προς το παρόν αγνοεί δείχνει ποιός είναι ο σκοπός αυτών των ανακοινώσεων. Για λόγους κομματικής σκοπιμότητας, ο Φίλης επέλεξε να μη δώσει ρόλο σε συγκεκριμένα πρόσωπα και όταν χαλάει η νομή της εξουσίας δημιουργούνται τέτοιες αντιπαραθέσεις. Αντίθετα, στην περίπτωση της Σιβιτανιδείου ο Φίλης προτίμησε, με τη μεσολάβηση του τεκτονικού παράγοντα, να έρθει συμφωνία με αποτέλεσμα οι εκεί ανακοινώσεις να τον υμνούν.
  • Ποιό είναι το πραγματικό ποσοστό αυτών των “χιλιάδων εκπαιδευτών που κατά πλειοψηφία πλέον βιοπορούν έχοντας ως αποκλειστική απασχόληση λίγες ώρες στα ΔΙΕΚ” για το οποίο ακούμε τόσα χρόνια; Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτών διαθέτει μόνιμη εργασία. Αρκετοί δε από όσους δεν εργάζονται αλλού δεν απασχολούνται για “λίγες ώρες” αλλά με ουσιαστικά πλήρες ωράριο, αποκλείοντας άλλους άνεργους από ένα βοήθημα που έχουν ανάγκη. Και αυτό αποτελεί αποτέλεσμα των παρασκηνιακών διαβουλεύσεων των συνδικαλιστάδων ώστε να ευνοούνται όσοι είχαν προσληφθεί τα προηγούμενα χρόνια με τις γνωστές διαδικασίες.

Σειρά πήρε το ΠΑΣΟΚ, το οποίο με ερώτησή του στη Βουλή αναρωτιέται γιατί καθυστερούν οι πληρωμές:

“ΠΑΣΟΚ : ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΛΙΓΩΡΙΑ ΕΒΑΛΕ ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ…
Το θέμα των κλειστών δημοσίων ΙΕΚ φέρνουν στη Βουλή 10 βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης με επίκαιρη ερώτηση στον υπουργό παιδείας Νίκο Φίλη. Οι βουλευτές καταγγέλλουν την Κυβέρνηση για ολιγωρία και την καλούν να λύσει άμεσα το πρόβλημα.

Η ερώτηση έχει ως εξής:

«Ερώτηση Προς Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νίκο Φίλη

…Τα Δημόσια (Ι.Ε.Κ.) παρέχουν υπηρεσίες επαγγελματικής κατάρτισης σε αποφοίτους, ως επί τον πλείστον, του δεύτερου κύκλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε αποφοίτους Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), με στόχο τη βελτίωση και την αναβάθμιση των επαγγελματικών προσόντων και των δεξιοτήτων τους, προκειμένου να εισέλθουν με επιτυχία στην αγορά εργασίας.

…Δυστυχώς, η ολιγωρία του Υπουργείου Παιδείας είχε ως αποτέλεσμα να μην διασφαλιστεί έγκαιρα το απαιτούμενο ποσό, που αγγίζει τα 20.000.000 ευρώ, για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων των Ι.Ε.Κ., και κυρίως για την πρόσληψη 8.000 εκπαιδευτών, βάσει των αναγκών διδασκαλίας, και έως σήμερα αυτά να παραμένουν κλειστά. Ισόχρονα, περίπου 8.000 εκπαιδευτές των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. παραμένουν απλήρωτοι…

OI ΒOYΛΕΥΤΕΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΧΑΡΑ
ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ”

Οι βουλευτές αυτοί, στους οποίους περιλαμβάνονται και αρκετοί πρώην υπουργοί και υφυπουργοί παιδείας, ισχυρίζονται ότι οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ/ΣΕΚ πηγαίνουν στα ΙΕΚ για την αναβάθμιση των επαγγελματικών τους προσόντων και την επιτυχή είσοδό τους στην αγορά εργασίας(!). Και το ερώτημα είναι πως γίνεται αυτή η αναβάθμιση όταν τα μαθήματα στα ΙΕΚ γίνονται στα ίδια κτίρια, στα ίδια (συχνά εικονικά εργαστήρια), πολλές φορές και με τους ίδιους καθηγητές, και με το ίδιο περιεχόμενο;

Αυτό αποδεικνύει ότι οι εν λόγω υπουργοί υπήρξαν άσχετοι με το αντικείμενο του υπουργείου τους και χωρίς την παραμικρή σχέση με την πραγματικότητα. Όσο για την Κεφαλίδου Χαρά, η δική της επιτυχής είσοδος στην αγορά εργασίας έγινε κληρονομώντας τη βουλευτική έδρα του πατέρα της, ενώ ο Κεγκέρογλου Βασίλης εξασφάλισε ψήφους προωθώντας ρουσφετολογικούς διορισμούς για τους συμβασιούχους των σχολείων του ΟΑΕΔ. Όλοι αυτοί επιδίδονται με φανατισμό σε αντιφασιστικές κορώνες και την ίδια στιγμή ζουν σε έναν κόσμο αποκομμένο από την υπόλοιπη κοινωνία που ταλαιπωρείται από τη δική τους εξουσία.

Ακόμα πιο ειρωνικό είναι ότι μιλούν για τις καθυστερήσεις πληρωμών, όταν επί ΝΔ και ΠΑΣΟΚ οι εκπαιδευτές των ΙΕΚ είχαν μείνει απλήρωτοι για χρονικό διάστημα που ξεπερνούσε τα 3(!) χρόνια.

Εξίσου εκτός πραγματικότητας ήταν και η απάντηση του αποχαυνωμένου Φίλη που όχι μόνο ανακάλυψε τη διασφάλιση της ανύπαρκτης ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και ισχυρίστηκε ότι καθυστέρησε ώστε να φέρει τον εξορθολογισμό τους:

“Εντός του Νοεμβρίου θα ξεκινήσουν τα μαθήματα στα δημόσια ΙΕΚ, τα οποία παραμένουν κλειστά για πρώτη φορά εδώ και μία 20ετία λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Όπως ανακοίνωσε για το θέμα το υπουργείο Παιδείας, τα δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) αποτελούν τις κύριες δομές αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης της χώρας. «Για την τρέχουσα περίοδο και πριν από την έναρξη των μαθημάτων του χειμερινού εξαμήνου, καταβλήθηκε ουσιαστική προσπάθεια από πλευράς του υπουργείου σε συνεργασία με τους διευθυντές των ΔΙΕΚ για τον προσδιορισμό των πραγματικών αναγκών κατάρτισης των τοπικών κοινωνιών. Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας υπήρξε ο εξορθολογισμός των προτάσεων νέων ειδικοτήτων» αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

«Τόσο οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις που απαιτούνταν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης του αναγκαίου -για τη λειτουργία των ΔΙΕΚ- έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού, όσο και οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν με σκοπό τις επιπλέον πιστώσεις για την κάλυψη του χρηματοπιστωτικού κενού του τρέχοντος έτους οδήγησαν τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς στο να καθυστερήσουν την προκήρυξη για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποψηφίους εκπαιδευτές. Παρ’ όλα αυτά έχει ληφθεί μέριμνα από την πλευρά του υπουργείου για τη διασφάλιση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας» καταλήγει η ίδια ανακοίνωση.”

Αν τα ΙΕΚ σύμφωνα με τον άσχετο Φίλη “αποτελούν τις κύριες δομές αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης της χώρας”, ποιές είναι άραγε οι επόμενες; Όσο για τα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ/ΣΕΚ, μάλλον δεν υφίστανται για τον άσχετο και χωρίς πτυχίο υπουργό. Αλλά αυτές οι βαρύγδουπες διατυπώσεις είναι ενδεικτικές της ευκολίας με την οποία βγαίνουν ανακοινώσεις και δελτία τύπου με σοβαροφανείς εκφορές άκρατης βλακείας χωρίς οι εφημερίδες και τα μέσα που τα φιλοξενούν να θέσουν τα αυτονόητα ερωτήματα, ενώ οι ψηφοφόροι που φέρνουν τους πολιτικούς στις θέσεις αυτές απολαμβάνουν το κουτόχορτό τους διαβάζοντας αυτές τις δηλώσεις με χαρωπή αυνανιστική διάθεση.

Όσο για τους διευθυντές των ΔΙΕΚ με τους οποίους συνεργάστηκε ο Φίλης με τόση επιτυχία, θυμίζουμε τι γράφαμε πάνω από δύο χρόνια πριν:

Η ζοφερή πραγματικότητα είναι αποτέλεσμα της επιλογής σε διευθυντικές θέσεις λαμογιών, τα οποία τόσα χρόνια δεν έδειξαν ανησυχία παρά μόνο για τη διατήρηση της θέσης τους. Ουδέποτε έκαναν προτάσεις για τα πραγματικά θέματα των ΙΕΚ, γιατί ήταν απασχολημένοι με τη λαμογιά. Και η απόδειξη είναι η τεράστια μαύρη τρύπα στα οικονομικά του ΟΕΕΚ, που προβλέπουμε πως θα ξαναδημιουργηθεί με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ.

(Άλλη μια απόδειξη πως το Education in Greece είναι πάντα μπροστά σε ότι γράφει)

Οι μαθητοπατέρες του ΚΚΕ και της ΚΝΕ δε θα μπορούσαν να λείψουν από αυτό το πανηγύρι πολιτικαντισμού συμμετέχοντας στην εικονική πραγματικότητα:

“Αθήνα 11 Νοέμβρη 2015

Σχετικά με τη μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας των ΔΙΕΚ
Ανακοίνωση του γραφείου τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ

Χιλιάδες σπουδαστές των δημοσίων ΙΕΚ σε όλη τη χώρα βρίσκονται σε απόγνωση, αφού η λειτουργία των σχολών τους δεν έχει ακόμα ξεκινήσει με ευθύνη της κυβέρνησης. Αντιμετωπίζουν συνεχόμενα εμπόδια στην προσπάθεια να μάθουν μια τέχνη, κόντρα στην εγκατάλειψη και την υποβάθμιση σε αυτές τις σχολές. Την ίδια στιγμή είναι χιλιάδες οι εκπαιδευτικοί που έχουν καταθέσει τις αιτήσεις τους αλλά δεν έχει προσληφθεί κανείς από τους περίπου 8.000 εκπαιδευτικούς που απαιτούνται για την έναρξη των μαθημάτων.

Η κυβέρνηση εδώ και τώρα να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να ξεκινήσει άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία στα δημόσια ΙΕΚ και να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις. Να εξασφαλιστεί άμεσα χρηματοδότηση για όλες τις σχολές από τον κρατικό προϋπολογισμό. Σύγχρονα εργαστήρια, υποδομές, βιβλία. Να καλυφθούν άμεσα τα κενά σε εκπαιδευτικούς. Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες των σπουδαστών για αναλώσιμα και υλικά. Πάσο για δωρεάν πρόσβαση σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δωρεάν στέγαση για όσους βρίσκονται μακριά από τις πόλεις τους.

Τώρα χρειάζεται οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες να δυναμώσουν την οργανωμένη συλλογική διεκδίκηση. Να απαιτήσουν με τον αγώνα τους άμεσα να ξεκινήσουν τα μαθήματα και να μη δεχτούν καμία υποβάθμιση των σπουδών τους. Τώρα χρειάζεται να γίνουν μια γροθιά με τους συναδέλφους τους στη σχολή και στη δουλειά.

Το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ”

Κατά τη συνήθη πρακτική του ΚΚΕ, για το κακό ριζικό των ΙΕΚ δεν ευθύνεται το χαμηλό πνευματικό επίπεδο και η αδιαφορία των ίδιων των σπουδαστών, αλλά η έλλειψη βιβλίων και εργαστηρίων που αν υπήρχαν θα ξεσήκωναν θύελλα αντιδράσεων από την ΚΝΕ για την εντατικοποίηση των σπουδών. Και όταν η ΚΝΕ αρνείται πεισματικά τη σύνδεση της επαγγελματικής κατάρτισης με τη μαθητεία και την πραγματική αγορά εργασίας, την ίδια ώρα μιλά για εμπόδια προς την επαγγελματική ενασχόληση με τα πρακτικά επαγγέλματα. Στον κόσμο της αντικαπιταλιστικής ΚΝΕ, όλα λύνονται με άφθονη χρηματοδότηση και μαζικούς διορισμούς και δωρεάν παροχές χωρίς καμία απαίτηση από τους σπουδαστές να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των σπουδών τους. Και όταν αυτά δεν είναι εφικτά (δηλαδή πάντοτε) η μόνη λύση είναι η οργάνωση στην ΚΝΕ προκειμένου να αυξήσει τους αριθμούς των μελών της!

Στη συνέχεια έκανε την εμφάνισή του μέσω του Ριζοσπάστη και το ΣΥΣΔΙΕΚ, δηλαδή η οργάνωση του ΚΚΕ στα ΙΕΚ που υποτίθεται πως εκπροσωπεί το σύνολο των σπουδαστών των ΙΕΚ ενώ στην πραγματικότητα εκπροσωπεί μόνο τους κνίτες:

“Κινητοποιήσεις για να λειτουργήσουν άμεσα τα δημόσια ΙΕΚ
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 19 Νοέμβριος, 2015

Σήμερα, στην Αθήνα, στις 12 το μεσημέρι, στο υπουργείο Παιδείας. Αύριο, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας Να ξεκινήσει άμεσα το εξάμηνο στα δημόσια ΙΕΚ απαιτεί ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ Αττικής (ΣΥΣΔΙΕΚ)…

Στη σημερινή κινητοποίηση θα συμμετάσχουν και εκπρόσωποι από τα Συνδικάτα Μετάλλου και συνδικαλιστές από το χώρο της Υγείας.

Οι σπουδαστές διεκδικούν: Αμεση έναρξη του εξαμήνου. Καμιά απουσία σε εργαζόμενους σπουδαστές, σε περίπτωση αναπληρώσεων, τις ώρες που εργάζονται. Κατάργηση της εγκυκλίου για την υποχρεωτική δωρεάν πρακτική. Πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στη μάθηση, ασφάλιση και πλήρεις αποδοχές με βάση το κατώτερο μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη τους για αναλώσιμα και βιβλία. Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για αναβάθμιση των σπουδών. Πάσο για δωρεάν πρόσβαση σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Αντίστοιχη κινητοποίηση διοργανώνεται και στη Λάρισα, αύριο, Παρασκευή, από το Εργατικό Κέντρο της πόλης (ΕΚΛ). …Σε ανακοίνωσή του …καλεί τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες να οργανωθούν στους συλλόγους τους – όπου δεν υπάρχουν να συγκροτήσουν Επιτροπές Αγώνα – και μαζί με το ταξικό εργατικό κίνημα να διεκδικήσουν αγωνιστικά…”

Το ΣΥΣΔΙΕΚ ισχυρίζεται ότι “πολλοί” από τους σπουδαστές των ΙΕΚ δουλεύουν και δε θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στην αναπλήρωση των ωρών. Γιατί άραγε δεν δίνει στατιστικά στοιχεία, ή έστω μια εκτίμηση, για το ποσοστό αυτό, καθώς και για το πόσους σπουδαστές εκπροσωπεί το ΣΥΣΔΙΕΚ; Το πιθανότερο είναι ότι το ποσοστό θα ήταν ιδιαίτερα μικρό και θα αποδείκνυε τον μαθητοπατερισμό του ΚΚΕ.

Και αφού το ΣΥΣΔΙΕΚ εκπροσωπεί τους σπουδαστές ώστε να βγάζει ανακοινώσεις στο όνομά τους, τότε γιατί στις κινητοποιήσεις του χρειάζεται να πάνε και συνδικαλιστές από το χώρο της υγείας και του μετάλλου(!) τη στιγμή που τα ΙΕΚ δε διαθέτουν καν τμήματα μεταλλουργίας;

Το ίδιο ισχύει και για το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, καθώς στα ΙΕΚ δεν υπάρχει ειδικότητα εργάτη, αλλά μόνο στη Λάρισα μπόρεσε το ΚΚΕ να βρει κάποιους να παραστούν στις διαμαρτυρίες που οργάνωσε. Και μάλιστα τη διαμαρτυρία δεν την οργάνωσαν ούτε κνίτες σπουδαστές των ΙΕΚ, αλλά το Εργατικό Κέντρο Λάρισας για λογαριασμό τους!

Ενδιαφέρουσα είναι και η ταξικότητα που το ΚΚΕ βλέπει στο χώρο των ΙΕΚ, και αναρωτιόμαστε και πάλι αν υπάρχει κάποια στατιστική που να αποδεικνύει ότι η “φοίτηση” στα ΙΕΚ έχει κάποιο ταξικό χαρακτήρα, οπότε και σύμφωνα με τη λογική του ΚΚΕ η φοίτηση στο πανεπιστήμιο αποδεικνύει αυτόματα και αντίστοιχη ταξική τοποθέτηση. Αν για κάποιους η σύνδεση φαίνεται παράλογη, με αυτό ακριβώς το σκεπτικό το κομμουνιστικό καθεστώς του Πολ Ποτ στην Καμπότζη προχώρησε σε μαζικές εκτελέσεις όσων διέθεταν κάποια ανώτερη μόρφωση.

Όσοι νομίζουν ότι εδώ τελειώνει και η ανάμειξη του ΚΚΕ στο ζήτημα των ΙΕΚ είναι γελασμένοι. Με άλλη ανακοίνωσή του στο Ριζοσπάστη, το ΚΚΕ απαιτεί και τη διασφάλιση των προνομίων των μονίμων εκπαιδευτικών:

“Σάββατο 19 Δεκέμβρη 2015

…Να διασφαλιστούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και το δικαίωμα των σπουδαστών των δημόσιων ΙΕΚ να ακολουθήσουν την ειδικότητα που επέλεξαν απαίτησαν χτες εκπρόσωποι Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΛΜΕ της Αττικής, με παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής.

Τέθηκε επιτακτικά το πρόβλημα των μετακινήσεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ΙΕΚ χωρίς να ρωτηθούν, χωρίς κανένα κριτήριο και χωρίς γνωμοδότηση των τοπικών υπηρεσιακών συμβουλίων. Επισήμαναν ότι αυτό καταστρατηγεί εργασιακά δικαιώματα και φέρνει αναστάτωση. Τα εκπαιδευτικά σωματεία που διοργάνωσαν την κινητοποίηση αναφέρονται σε καταγγελίες συναδέλφων τους που υπηρετούν σε δύο και τρία σχολεία στη Δευτεροβάθμια με πρωινό ωράριο και που υποχρεώνονται να πηγαίνουν καθημερινά και το απόγευμα για λίγες ώρες στα ΙΕΚ, ενώ σε άλλες περιπτώσεις δέχονται πιέσεις παράνομα να αναλάβουν γραμματειακή υποστήριξη…”

Οι πονηροί συνδικαληστές, γνήσιοι αριστεροί με δεξιές τσέπες, πήγαν δήθεν να διαμαρτυρηθούν για χάρη των σπουδαστών, αλλά στην πραγματικότητα εκείνο για το οποίο πήγαν ήταν για τα δικά τους προνόμια. Αν πραγματικά ήθελαν να μιλήσουν για εργασιακά δικαιώματα, τότε θα κατήγγειλαν και τους “συναδέλφους” οι οποίοι υπηρετούν σε ένα σχολείο με πρωινό ωράριο και το απόγευμα πηγαίνουν και σε δύο και τρία ΙΕΚ (και ΚΕΚ, ΣΔΕ, ΤΕΙ και άλλες δομές της εκπαίδευσης) και παριστάνουν τους ωρομίσθιους εισπράττοντας έναν επιπλέον μισθό.

Και αν κάποιοι μόνιμοι “δέχονται πιέσεις παράνομα να αναλάβουν γραμματειακή υποστήριξη”, οι συνδικαληστές δεν καταγγέλουν και πως το ίδιο συμβαίνει με αναπληρωτές ώστε οι μόνιμοι να έχουν κάθε άνεση να κυνηγούν ωρομισθίες με τις ευλογίες συνδικαληστών.

Για το ίδιο θέμα είδαμε πανομοιότυπες ανακοινώσεις από πλήθος ΕΛΜΕ, όπως από την ΕΛΜΕ Αχαΐας, την ΕΛΜΕ Ηρακλείου και την ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης, διανθισμένες με αρκετά άσχετα θέματα για ξεκάρφωμα αλλά με κοινό αίτημα να μην πηγαίνουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα ΙΕΚ για συμπλήρωση ωραρίου αλλά μόνο με επιπλέον αμοιβή εις βάρος ανέργων επιστημόνων που αναγκάζονται να αναζητούν λίγες ώρες εργασίας στα ΙΕΚ.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η ΕΛΤΕΕ Α’ Αθήνας επιτίθεται με ιδιαίτερη σφοδρότητα στη σχετική πρακτική της διάθεσης μονίμων για συμπλήρωση ωραρίου στα ΙΕΚ εκφραζόμενη με αποτροπιασμό στο ότι κηφήνας διευθυντής οδηγήθηκε στην ίδια μοίρα:

“…Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση Διευθυντή ΕΠΑ.Λ που διατίθεται για συμπλήρωση ωραρίου σε ΔΙΕΚ…

…Η διαδικασία διάθεσης των εκπαιδευτικών στα ΔΙΕΚ δεν έγινε με πλήρη διαφάνεια…”

Στο σημείο αυτό ενδιαφέρον είναι το σχόλιο στην ίδια ιστοσελίδα:

“Μπορεί, παρακαλώ, η ΕΛΤΕΕ να σχολιάσει την παρακάτω περίπτωση?
Εκπ/κός εσπερινού ΕΠΑΛ διατίθεται σε ΙΕΚ και υποβάλει ένσταση, ταυτόχρονα όμως έχει υποβάλει αίτηση στο συγκεκριμένο ΙΕΚ για την πρόσληψή του ως ωρομίσθιος.
Τα ερωτήματα είναι εύλογα:
1. Οι λόγοι απόστασης κλπ τους οποίους επικαλείται στην ένσταση δεν ισχύουν εάν προσληφθεί ως ωρομίσθιος από το συγκεκριμένο ΙΕΚ?
2. Πώς ένας εκπ/κός που υπηρετεί σε εσπερινό ΕΠΑΛ υποβάλει αίτηση να εργασθεί σε ΙΕΚ σε απογευματινό ωράριο? Όχι σε συστεγαζόμενο, αλλά σε όλα τα ΙΕΚ της Αττικής. Δεν πρέπει να παρουσιάζεται καθημερινά στην εργασία του, ακόμη κι αν δεν καλύπτει το υποχρεωτικό του ωράριο?”

Σημειώνουμε ότι ιδιαίτερα τα στελέχη της ΟΛΤΕΕ έχουν διαπρέψει στο άθλημα της ωρομισθίας σε ΙΕΚ, ΚΕΚ και ΤΕΙ χωρίς να τους εμποδίζει η απόσταση που υποτίθεται ότι θα διανύσουν, καθώς πολλές φορές η ωρομίσθια “εργασία” τους είναι εικονική. Εδώ και πολλά χρόνια, κλίκες μονίμων εκπαιδευτικών μοιράζονται μεταξύ τους τις διαθέσιμες ωρομισθίες θεωρώντας ιδιοκτησία τους τα ΙΕΚ, ενώ συγκεκριμένοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί φέρονται να απασχολούνται τις ίδιες ημέρες σε ΙΕΚ τα οποία απέχουν σημαντικά μεταξύ τους.

Παρά την προκλητική αυτή πραγματικότητα, δεν είδαμε τα συνδικαληστρικά όργανα τύπου ΟΛΜΕ και ΟΛΤΕΕ να εκφράζουν ανησυχίες για την έλλειψη διαφάνειας στον τρόπο με τον οποίο μόνιμοι εκπαιδευτικοί ήταν ταυτόχρονα και προνομιούχοι ωρομίσθιοι στα ΙΕΚ. Αντίθετα, θεωρούσαν αναφαίρετο δικαίωμα να μοιράζονται πρώτα ωρομισθίες στους μονίμους, μετά στους συγγενείς και φίλους, και μετά σε όλους τους άλλους.

Όσο για το ρόλο των διευθυντών σε όλο αυτό το θέατρο σκιών, δε θα μπορούσε να είναι λιγότερο γελοίος. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον Κυριακό Δημήτριο, διευθυντή του ΙΕΚ Αιγάλεω, ο οποίος κατά διαστήματα εμφανίζεται στον τύπο να δίνει συνεντεύξεις για “τη δουλειά που γίνεται στα ΙΕΚ”. Ο αστείος αυτός τύπος έβγαλε ανακοίνωση για την έναρξη των μαθημάτων στην οποία αναφέρει (διατηρείται η αρχική σύνταξη):

“Τα μαθήματα δεν θα ξεκινήσουν 16/11.Θα υπάρξει σχετική ενημέρωση. Μαθαίνουμε οτι θα ξεκινήσουμε εντός Νοεμβρίου. έτσι όπως είναι το ημερολόγιο αυτό σημαίνει είτε 23/11 είτε 30/11.”

(Τελικά τα μαθήματα ξεκίνησαν στις 25/11)

Αν αναρωτιέται κανείς πως το άτομο αυτό που δεν είναι σε θέση να συντάξει μια ανακοίνωση έφτασε στη θέση του διευθυντή, η απάντηση είναι με τον ίδιο τρόπο που τα κατάφεραν και οι υπόλοιποι, όπως ο Ιωάννης Λυμπέρης με τον οποίο συνδέεται φιλικά εδώ και πολλά χρόνια. Ο Κυριακός είναι ενεργό μέλος σε όλες τις ενώσεις πληροφορικάριων, οι οποίες ανέκαθεν είχαν παρασκηνιακό ρόλο και διαπλοκή με το πολιτικό σύστημα, όπως η ΕΠΕ της οποίας υπήρξε “γενικός διευθυντής” και ισόβιος αντιπρόεδρος. Ταυτόχρονα με την απασχόλησή του στην εκπαίδευση, κατόρθωσε να παριστάνει τον ωρομίσθιο και στο ΕΚΕΠΙΣ, το ΙΔΕΚΕ, τον ΟΕΕΚ, διάφορα εγχώρια πανεπιστήμια και ΤΕΙ, και στη Σιβιτανίδειο (όπου τον προσέλαβε ο Ιωάννης Λυμπέρης) προτού καταλήξει να παριστάνει το διευθυντή σε διάφορα ΙΕΚ.

Άτομα σαν τον Κυριακό, που αν και μόνιμος εκπαιδευτικός έπαιρνε προνομιακά πλήθος από ωρομισθίες σε κάθε πιθανό και απίθανο φορέα, είναι επόμενο ότι σαν διευθυντές δημοσίων ΙΕΚ θα διαιωνίζουν την ίδια πρακτική κοινωνικά ανάλγητης ευνοιοκρατίας και θα συνεχίσουν να εξασκούν την ίδια εκπαιδευτική διαφθορά.

Μετά από έναν απίστευτο κύκλο γελοιότητας, οι διαδικασίες έναρξης των μαθημάτων ολοκληρώθηκαν και τα πράγματα μπήκαν στους οικείους για τα ΙΕΚ ρυθμούς της αργόσχολης μιζέριας. Ο Φίλης θα αναβαθμίσει τη λειτουργία τους διατηρώντας τα ίδια κτίρια, τις ίδιες διαδικασίες, τους ίδιους διευθυντές και εκπαιδευτές.

Όλα αυτά είναι γνωστά σε όλους τους εκπαιδευτικούς και πολιτικούς παράγοντες, οι οποίοι επιλέγουν να είναι και οι ίδιοι μέρη ενός σαθρού και διεφθαρμένου συστήματος που συνεχίζει να υφίσταται παρά τις δεκαετίες παταγώδους αποτυχίας του.

Advertisements