Οι αμοιβές των εκπαιδευτών ΙΕΚ, τα ανύπαρκτα σωματεία και ο παρασκηνιακός ρόλος του Μάριου Παπαδόπουλου

Έχουμε αναφερθεί πολύ καιρό πριν στον περίεργο ρόλο κάποιων ανύπαρκτων σωματείων στο χώρο των ΙΕΚ, στα οποία κεντρικό ρόλο παίζει ο συνδικαλιστής των ΤΕ01 Μάριος Παπαδόπουλος.

commercial photography locations

Ένα από τα πολλά ψευδοσωματεία που διεκδικούν την πατρότητα του χώρου των ΙΕΚ είναι το ΣΕΔΙΕΚ:

“Το Σάββατο 2 Απριλίου 2011 οι Εκπαιδευτές Βασιλείου Αικατερίνη, Βουγλάνης Παναγιώτης και Παπαδάκης Εμμανουήλ αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση Εκπαιδευτών Δημοσίων Ι.Ε.Κ. του Νομού Αττικής με αντικείμενο την ίδρυση ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ, και σκοπό την επίλυση των Οικονομικών, Εργασιακών και Συνδικαλιστικών θεμάτων των Εκπαιδευτών που απασχολούνται στη Δημόσια Επαγγελματική Κατάρτιση.

…Η Απόφασή μας για την ίδρυση ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ έλαβε σάρκα και οστά στις 16 Απριλίου 2011 ημέρα Σάββατο και ώρα 16.00 μ.μ. στην αίθουσα «Πλειάδες» του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Κορυδαλλού, αφού τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα, των Ειδικών περί Συνδικαλιστικών Οργανώσεων Νόμων και όλων των άλλων σχετικών διατάξεων, υπογράφηκε η Ιδρυτική Πράξη για την ίδρυση Πρωτοβάθμιας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ & ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. & Λ.Φ.Δ.Β.Μ.Δ.), και έδρα τον Κορυδαλλό.

Έτσι κατατέθει αίτηση αναγνώρισης του Σωματείου στο Αρμόδιο Δικαστήριο (Αριθμ. Καταθ. Μον. Πρωτ. Πειραιά: 3961/2011) από τα μέλη της Πενταμελούς Προσωρινής Διοίκησης η οποία εκτός από τα αναφερόμενα μέλη αποτελείτο και από τους Αραβαντινού Γεωργία και Καπιτσίνο Κωνσταντίνο που εκλέχθηκαν την 16η Απριλίου 2011 με μυστική ψηφοφορία από τα Ιδρυτικά μέλη.

…Έτσι το Σωματείο μας είχε καταφέρει το σκοπό του δηλαδή μετά από συντονισμένες ενέργειες να ενεργοποιήσει την διαδικασία πληρωμής των Δεδουλευμένων μας.

Φυσικά εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας και τις προσπάθειες μας για την ολοκλήρωση της διαδικασίας καταβολής των Δεδουλευμένων των Εκπαιδευτών και των υπολοίπων Δημοσίων Ι.Ε.Κ. της χώρας των οποίων δεν έχει περατωθεί η επεξεργασία τους, καθώς και όλων των άλλων θεσμικών θεμάτων που απασχολούν τους Εκπαιδευτές των Δημοσίων Ι.Ε.Κ.”

Όπως βλέπουμε, κύριο θέμα που απασχολούσε το εν λόγω σωματείο ήταν η επίσπευση των διαδικασιών πληρωμής και όχι τα σοβαρά θέματα (α)διαφάνειας και δομικών αδυναμιών που χαρακτηρίζουν τη λειτουργεία των δημοσίων ΙΕΚ.

Στη συνέχεια, ο Παναγιώτης Βουγλάνης που αναφέρεται παραπάνω ως οργανωτής και ο Μάριος Παπαδόπουλος εμφανίζονται να προεδρεύουν ενός άλλου ψευδοσωματείου με την επωνυμία “Σωματείο Επιστημόνων Εκπαιδευτικών ΙΕΚ”, το οποίο με τη σειρά του υποτίθεται πως εκπροσωπεί το σύνολο των εκπαιδευτών ΙΕΚ.

Το ανύπαρκτο σωματείο-σφραγίδα διαφήμιζε και έναν ανύπαρκτο ιστότοπο, ενώ οι διευθύνσεις κάποιων συγκεκριμένων ΙΕΚ προσπάθησαν να σπρώξουν τους εκπαιδευτές τους προς αυτό, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Το γιατί κάποιος διευθυντής μπορεί να ήθελε να εγγράψει μέλη στο σωματείο αυτό, τη στιγμή μάλιστα που είναι γνωστές οι αντιδράσεις των λαμογιοδιευθυντών ΙΕΚ ενάντια σε προσπάθειες συνδικαλισμού, θα φανεί στη συνέχεια.

Κάποια στιγμή προέκυψε το θέμα της νέας καθυστέρησης στις πληρωμές των εκπαιδευτών ΙΕΚ. Τα αίτια αυτών των καθυστερήσεων είναι γνωστά, και ουσιαστικά πρόκειται για ένα διαχρονικό σκάνδαλο. Ενώ οι προεδρεύοντες του ψευδοσωματείου αυτού ήταν τακτικοί θαμώνες και προνομιακοί συνομιλητές του Υπουργείου Παιδείας, και όχι μόνο επί της τελευταίας κυβέρνησης αλλά και των προηγούμενων, ξαφνικά έθεσαν σχετικό ζήτημα και ξεκίνησαν να δημιουργούν θόρυβο:

“Απλήρωτοι οι εκπαιδευτικοί των ΙΕΚ

13/05/2016

Επιστολή στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και τους συναρμόδιους υπουργούς απέστειλε το Σωματείο Επιστημόνων Εκπαιδευτικών ΙΕΚ, με την οποία ζητούν την αποπληρωμή των δεδουλευμένων τους.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Δια της παρούσης αιτούμεθα εμείς οι 8000 ωρομίσθιοι εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ της παρεμβάσεώς σας για το θέμα αποπληρωμής των δεδουλευμένων μας του Β’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ του 2015 βάσει της σύμβασης μίσθωσης έργου ορισμένου χρόνου και έργου χρονικού διαστήματος (25-11-2015 έως 16-3-2016) από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ (ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ) ΝΠΙΔ υπαγόμενο στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ.

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας

ΒΟΥΓΛΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ”

Επισημαίνουμε τον ισχυρισμό ότι το συγκεκριμένο ψευδοσωματείο αντιπροσωπεύει τους 8000 “ωρομίσθιους” εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ. Στην πραγματικότητα, δεν αντιπροσωπεύει παρά μόνο το προεδρείο του και θα είχε ενδιαφέρον να αναζητηθούν τα υπόλοιπα μέλη του σωματείου και να προσδιοριστεί ο αριθμός τους.

Ακολούθησε μια χιονοστιβάδα ανακοινώσεων, κάποιες μάλιστα με απειλητικό ύφος:

“Καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας για τις οφειλές των Δ.ΙΕΚ στους εκπαιδευτές

23/06/2016

Το Σωματείο Επιστημόνων Εκπαιδευτικών ΙΕΚ απέστειλε στην Επιθεώρηση Εργασίας την ακόλουθη καταγγελία σχετικά με τις οφειλές των δημοσίων ΙΕΚ προς τους εκπαιδευτές:

…Τέλος το ΙΝΕΔΙΒΙΜ εποπτεύεται από την ΓΓΔΒΜ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ –ΥΠΑΙΘ, η δε παράληψη καθήκοντος από πλευράς της ΓΓΔΒΜ και του ΥΠΑΙΘ καθώς και κάθε άλλη παράνομη η πλημμελής ενέργεια από πλευράς των αρμοδίων, υπόκειτε στις διατάξεις του άρθρου 107 του ν 3528/2007 ΦΕΚ 26 τΑ (υπαλληλικός κώδικας) όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 1 του ν 4057 /2012 ΦΕΚ 54 τΑ.”

Μετά από λίγες ημέρες, ακολουθεί και άλλο ψευδοσωματείο:

“Καταβολή δεδουλευμένων Εκπαιδευτών Δ.Ι.Ε.Κ. 2015Β και 2016Α

26/06/2016

Το Σωματείο Εκπαιδευτών Δημοσίων ν Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης & Λοιπών Φορέων Δια Βίου Μάθησης του Δημοσίου , απέστειλαν προς την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας την ακόλουθη επιστολή:

Αξιότιμε κε. Υπουργέ,

Θα θέλαμε να εκφράσουμε την αγωνία μας και την έντονη δυσαρέσκειά μας για την πολύμηνη και μη δικαιολογημένη καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων μας, τόσο του χειμερινού εξαμήνου 2015Β διάστημα Ιανουαρίου 2016 – Μαρτίου 2016 καθώς και για το εαρινό εξάμηνο 2016Α, το οποίο ολοκληρώνεται εντός του μηνός Ιουνίου και δε μας έχει καταβληθεί το παραμικρό αντίτιμο έναντι των υπηρεσιών που παρέχουμε. Οι υπηρεσίες μας διέπονται πάντα από υψηλά στάνταρ λόγω του επαγγελματισμού, του σεβασμού και της αγάπης για τον θεσμό των ΔΙΕΚ και τους εκπαιδευόμενους που μας χαρακτηρίζουν, υπερβάλλοντας εαυτούς καθημερινά και ανεξάρτητα από το γεγονός ότι έχουμε αφεθεί στο έλεος των καταστάσεων.

…Σας επισημαίνουμε δε το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι Εκπαιδευτές των Δ.Ι.Ε.Κ. στην λειτουργία της επαγγελματικής κατάρτισης διότι το εκπαιδευτικό προσωπικό των Δ.Ι.Ε.Κ. απαρτίζεται από επιστημονικό δυναμικό υψηλών τυπικών προσόντων, επιτελώντας το καθήκον του με αφοσίωση και συχνά κάτω από αντίξοες συνθήκες όσον αφορά στην υποδομή και την λειτουργία των εκάστοτε Δ.Ι.Ε.Κ.. Επίσης σας ενημερώνουμε ότι για σημαντικό αριθμό εκ των Εκπαιδευτών, η μισθοδοσία από τα Δ.Ι.Ε.Κ. αποτελεί την μοναδική πηγή εισοδήματος.

…Παρακαλούμε όπως ενεργήσετε άμεσα για την κατά το δυνατόν διευθέτηση του ζητήματος και μας ενημερώσετε για τις ενέργειες που έχετε ήδη κάνει ή προτίθεστε να κάνετε. Παράλληλα αιτούμεθα να δεχτείτε αντιπροσωπεία του Σωματείου μας για να ανταλλάξουμε απόψεις επί σειράς θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας & των προβλημάτων που παρατηρούνται στα Δ.Ι.Ε.Κ. προκειμένου αφενός μεν με την εμπειρία μας να συμβάλλουμε στην εύρυθμη λειτουργία τους και αφετέρου να ενημερώσουμε τα μέλη μας διότι εκφράζουν δικαιολογημένα μεγάλη αγωνία λόγω έλλειψης πληροφόρησης.

Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Αικ. Βασιλείου Εμμ.. Παπαδάκης”

Όταν είναι γνωστό το ανύπαρκτο επίπεδο σπουδών στα δημόσια ΙΕΚ καθώς και το αδιαφανές καθεστώς με το οποίο τοποθετήθηκαν οι εκπαιδευτές τους, η αναφορά σε υψηλά τυπικά προσόντα είναι το λιγότερο αστεία. Οι αντίξοες συνθήκες και τα προβλήματα υποδομών και λειτουργείας μπορεί να είναι υπαρκτά ζητήματα, αλλά μέχρι τώρα δεν είδαμε συγκεκριμένη αναφορά σε αυτά από κανένα ψευδοσωματείο, καθώς τα μοναδικά ζητήματα που απασχολούν τα προεδρεία τους (και ταυτόχρονα μοναδικά μέλη τους) είναι η γρήγορη καταβολή των οφειλόμενων ποσών και η εξασφάλιση της πρόσληψής τους. Με πονηρό τρόπο ισχυρίζονται ότι στα ΙΕΚ επιτελείται κάποιο εκπαιδευτικό έργο, γιατί γνωρίζουν ότι κανένας πολιτικός δε θα τολμήσει να τους διαψεύσει λέγοντας την αλήθεια.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι αιτιάσεις των ψευδοσωματείων μοιάζουν περισσότερο με προσχήματα προκειμένου να πιέσουν τον υπουργό στην “ανταλλαγή απόψεων” και τη διευθέτηση προσωπικών ζητημάτων, όπως γινόταν και με τους προηγούμενους υπουργούς. Και αυτό όχι γιατί ο Φίλης δεν προχωρά σε τέτοιες “ανταλλαγές απόψεων” με διάφορα λαμόγια, αλλά κάποιες φορές κρίνει ότι το κομματικό συμφέρον επιτάσσει να αποκλείσει κάποιους από αυτή την “ανταλλαγή απόψεων“.

Προκειμένου να επιβεβαιωθεί πως αυτές οι κινήσεις αποτελούν ατομικά project του επαγγελματία συνδικαλιστή Μάριου Παπαδόπουλου, η ιστοσελίδα του ανύπαρκτου σωματείου φιλοξενείται στο προσωπικό του ιστοχώρο, από όπου και το χαρακτηριστικό κείμενο (οι υπογραμμίσεις δικές μας):

“Κάλεσμα / Διαβούλευση

Αξιότιμοι εκπαιδευτές

Οι εξελίξεις στο χώρο της μη τυπικής εκπαίδευσης και κατάρτισης είναι ραγδαίες.

Επισημαίνουμε σε λίγες γραμμές ότι :

1. Οι μισθοδοσίες καθυστερούν κάθε εξάμηνο όλο και περισσότερο, αυτό αποτελεί κακό οιωνό όσα αφορά την χρηματοδότηση και το μέλλον των ΔΙΕΚ.

2. Με σκοπό την μείωση του κόστους σε εκπαιδευτικό προσωπικό η κυβέρνηση έκανε νόμο του κράτους το άρθρο 41 με το οποίο οι προσλήψεις των εκπαιδευτών θα γίνουν μόνο μετά την κάλυψη των πλεονασμάτων από εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης στα ΔΙΕΚ.

3. Με τις αλλαγές στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, την αναγνώριση των ιδιωτικών κολλεγίων, την μαθητεία στα ΕΠΑΛ, με τον τρόπο που το Υπουργείο προχωρά, μήπως τελικά ανοίγει ο δρόμος προς την ιδιωτική πρωτοβουλία, στα ΣΔΙΤ και στις ΜΚΟ στο σύνολο των δομών?

4. Όλα αυτά πρέπει να βρουν ενωμένους και έτοιμους τους ανθρώπους που χρόνια στήριξαν και υπηρέτησαν την επαγγελματική κατάρτιση με όρεξη και αγάπη για αυτό που πρόσφεραν.

Μετά από όλα όσα αναφέραμε, καλούμε τα μέλη μας να αποστείλουν με email στο seekiek@gmail.com μέχρι τις 20-5-2016 τις προτάσεις τους και τις παρατηρήσεις τους (δημόσια διαβούλευση) σχετικά με την αναβάθμιση της δημόσιας κατάρτισης μέσα από την εμπειρία τους όλα αυτά τα χρόνια. Το σύνολο των προτάσεων θα συζητηθεί σε γενική συνέλευση που θα ακολουθήσει. Η Ψηφισμένη πρόταση θα αποτελέσει και την επίσημη θέση του σωματείου για την επαγγελματική κατάρτιση η οποία θα αποδοθεί επίσημα στην πολιτεία και στο επίσημο κράτος.

Τέλος υπενθυμίζουμε ότι η συσπείρωση είναι ο μόνος δρόμος για να έχουμε στεντόρεια φωνή απέναντι σε όλους όσους προσπαθήσουν να διαλύσουν την δημόσια επαγγελματική κατάρτιση.

Η εγγραφή στο σωματείο μας γίνετε ηλεκτρονικά μέσα από την ιστοσελίδα seekiek.marios.gr (ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ) και το κόστος συνδρομής ανά έτος είναι μόνο 1 ευρώ το οποίο θα αποδοθεί στην επόμενη Γ.Σ.

Το σωματείο μας υπάρχει για να υπηρετήσει το σκοπό για τον οποίο ιδρύθηκε, χωρίς συντεχνίες, και ωφελήματα κατά το δοκούν.”

Το κείμενο αυτό δείχνει ουσιαστικά και την πραγματική αιτία πίσω από αυτές τις αντιπαραθέσεις, που δεν είναι παρά το καθεστώς προσλήψεων στα δημόσια ΙΕΚ, και έχει ενδιαφέρον πως γίνεται αναφορά σε συντεχνίες και ωφελήματα κατά το δοκούν, δηλαδή αυτό ακριβώς που έκανε το συγκεκριμένο ψευτοσωματείο μεθοδεύοντας αλλαγές στο σύστημα προσλήψεων στα δημόσια ΙΕΚ!

Θυμίζουμε τι γράφαμε για τις μεθοδεύσεις αυτές:

Όπως έχουμε αποκαλύψει στο παρελθόν, κατά διαστήματα εμφανίζονται διάφορες οργανώσεις-σφραγίδες, οι οποίες εκπροσωπούν τα στενά συμφέροντα ολιγάριθμων ομάδων. Όμως οι οργανώσεις αυτές βρίσκονται να εκπροσωπούν ολόκληρους κλάδους σε προνομιακές συζητήσεις με ανώτερους παράγοντες ή και υπουργούς. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, εμφανίστηκε μία οργάνωση φάντασμα με την επωνυμία “Σωματείο Επιστημόνων Εκπαιδευτικών ΙΕΚ”, ή για συντομία ΣΕΕΚΙΕΚ. Το ψευτοσωματείο αυτό ισχυρίστηκε ότι εκπροσωπεί όλους τους ωρομίσθιους των ΙΕΚ και προέβη σε προνομιακές συνομιλίες στο Υπουργείο Παιδείας, καταφέρνοντας να επιβάλλει ορισμένα περίεργα αιτήματα, όπως την υποβολή αιτήσεων μία φορά το χρόνο και για τα δύο εξάμηνα, την καθιέρωση συγκεκριμένων κριτηρίων μοριοδότησης, την προώθηση του μητρώου στα πρότυπα του ΕΚΕΠΙΣ αλλά και την ματαίωση της μεταστέγασης του ΙΕΚ Κορυδαλλού(!).

Αφού όλα τα αιτήματα έγιναν δεκτά με μεγάλη προθυμία, το ΣΕΕΚΙΕΚ εξαφανίστηκε και το ίδιο έγινε και με το site του ανύπαρκτου σωματείου (www.seekiek.gr). Για την ιστορία αναφέρουμε ότι Γενικός Γραμματέας του περίεργου αυτού σωματείου ήταν ένα πρόσωπο που έχει υπάρξει Γενικός Γραμματέας αρκετών σωματείων στο παρελθόν, όπως αυτό των ΤΕ01 αλλά και των αναπληρωτών της Σιβιτανιδείου. Το πρόσωπο αυτό είναι ο Μάριος Παπαδόπουλος.

Η αινιγματική αυτή προσωπικότητα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα πολυσχιδής, αφού εκτός από τη θέση του μόνιμου και του ωρομίσθιου εκπροσωπεί και το σύνολο των ωρομίσθιων των ΙΕΚ μέσω περίεργων σωματείων, και ταυτόχρονα απασχολείται και ως IT ADMIN Εξωτερικός Συνεργάτης στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Φαίνεται πως στο συγκεκριμένο Ίδρυμα δεν έχουν υπόψη τους κάποιον άνεργο και προτιμούν να προσλαμβάνουν κάποιον όχι μόνο μόνιμο αλλά και πολυάσχολο συνδικαλιστή.

Για το αμφιλεγόμενο πρόσωπο του Μάριου Παπαδόπουλου παραθέτουμε το βιογραφικό του σημείωμα όπως το παρουσιάζει ο ίδιος:

“Γεννήθηκε στην Αθήνα τον Ιούλιο του 1975, σπούδασε Ηλεκτρονικός και Πληροφορικός στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Υπηρέτησε το 1995 – 1997 στο όπλο των Διαβιβάσεων. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου στα Συστήματα Διάχυτου Υπολογισμού. Είναι παντρεμένος με την εκπαιδευτικό Κατερίνα Θεοδοσίου και έχουν μία κόρη.

Διδάσκει ως καθηγητης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΡΩΝ – 3ο ΕΚ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ) και είναι και εξωτερικός συνεργάτης IT στο ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

Έχει εργασθεί στα Δημόσια ΙΕΚ απο το 1997 – 2012, και είναι γραμματέας του Σωματείου Επιστημόνων Εκπαιδευτικών Δημοσίων ΙΕK.

Εργάσθηκε στο ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ως τακτικός υπάλληλος, τεχνικός συστημάτων απο το 1997 – 2004.

Την περίοδο που διανύουμε είναι

Α. Ταμίας στην Πανελλήνια Ένωση Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ)

Β. Γραμματέας στον εξωραϊστικό σύλλογο ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ – ΑΝΩ ΒΛΥΧΑΔΑΣ.

Γ. Γραμματέας στο Σωματείο Επιστημόνων Εκπαιδευτικών ΙΕΚ (ΣΕΕΚΙΕΚ).

Δ. Αναπληρωματικό Μέλος στη Σχολική επιτροπή Π.Ε Δήμου Καλλιθέας.”

Από αυτό βλέπουμε να απουσιάζει το πραγματικό καθεστώς της “εκπαιδευτικής” του ενασχόλησης ως ΤΕ01, αλλά και η εμπλοκή του σε σωρεία σωματείων που δεν αναφέρονται, ανάμεσά τους και το συνδικαλιστικό σωματείο των ΤΕ ΠΕΤΕΕΜ, όπως και το ότι δεν διδάσκει ως καθηγητής παρά εξασφαλίζει αποσπάσεις σε διάφορους φορείς. Απουσιάζει επίσης η ενασχόλησή του με την πολιτική και συγκεκριμένα με το κόμμα της ΝΔ με το οποίο ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος.

Όσο για τον Βουγλάνη Παναγιώτη, οι πληροφορίες τον θέλουν συνδικαλιστή της Ιονικής Τράπεζας και στη συνέχεια του Συλλόγου Υπαλλήλων Τράπεζας Αττικής, ο οποίος ταυτόχρονα ήταν και “συμβασιούχος” ως αξιολογητής σε διάφορους φορείς κοινοτικών προγραμμάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης, και στο παρελθόν έκανε απόπειρες να αναδειχθεί ως στέλεχος του ΠΑΣΟΚ αλλά χωρίς επιτυχία στην άγρα ψήφων.

Η όλη ιστορία με τις πληρωμές των εκπαιδευτών του έδωσε την ευκαιρία να βγει στην τηλεόραση, ξεκινώντας από την εκπομπή του Μυλωνάκη στο κανάλι του Καρατζαφέρη και συνεχίζοντας στην εκπομπή του Αυτιά, όπου και τον ευχαρίστησαν για την προτίμηση που δείχνει στην εκπομπή. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς κάποτε εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ απευθύνθηκαν στον Αυτιά για την έλλειψη διαφάνειας και κοινωνικής δικαιοσύνης στις προσλήψεις, αλλά εκείνος προτίμησε να τους καρφώσει στο “συνάδελφο” Κωνσταντίνο Μαργαρίτη που τότε είχε τη θέση του υποδιοικητή του ΟΕΕΚ.

Η τηλεφωνική παρουσία του Βουγλάνη στα τηλεοπτικά κανάλια έδειξε την ένδεια του λόγου του, καθώς επαναλάμβανε σπασμωδικά τις ίδιες ασυνάρτητες φράσεις και επέμενε στο χαρακτηρισμό του ωρομίσθιου με ιδιαίτερη έμφαση στο ότι οι ωρομίσθιοι των ΙΕΚ πασχίζουν να καλύψουν άμεσες βιωτικές ανάγκες με τα συγκεκριμένα χρήματα.

Το βασικό ερώτημα είναι: Πως γίνεται να προβάλλονται ως ωρομίσθιοι άτομα που έχουν ήδη μόνιμη εργασία και μάλιστα απασχολούνται πολλαπλά και σε άλλες εργασίες; Όταν μάλιστα τα άτομα αυτά είναι διορισμένα στη δημόσια εκπαίδευση με διαδικασίες αμφίβολης νομιμότητας και την ίδια στιγμή κραυγάζουν για συντεχνιακές λογικές;

Στο κείμενό του ο Μάριος Παπαδόπουλος παρουσιάζει καθαρά τους λόγους του θορύβου αυτού: Η πιθανή πρόθεση της κυβέρνησης να διαθέσει τους πλεονάζοντες της δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης στα ΙΕΚ, όπου θα κάνουν “μάθημα” στα πλαίσια του κανονικού τους ωραρίου, και όχι όπως γίνεται εδώ και δεκαετίες, λαμβάνοντας ένα δεύτερο μισθό με την πρόσληψή τους ως δήθεν ωρομίσθιων.

Αυτή είναι η συντεχνιακή λογική πίσω από τις κινητοποιήσεις αυτές, οι οποίες υποτίθεται σύμφωνα με τους εμπνευστές τους ότι δεν έχουν σχέσεις με συντεχνίες!

Τα συγκεκριμένα ψευδοσωματεία έχουν άμεση σχέση με το κόμμα της ΝΔ, και δεν είναι τυχαίο ότι το “κοινό ανακοινωθέν” των υποτίθεται χωριστών σωματείων αναδημοσιεύτηκε στο aixmi.gr και στη συνέχεια από τη ΔΑΚΕ, το Δεξί Εξτρέμ και φυσικά την Ομάδα (αν)Αληθείας της ΝΔ:

«Κύριε Υπουργέ:

…Οι περισσότεροι από τους 8.000 επιστήμονες εκπαιδευτές είναι οικογενειάρχες με σαφείς οικονομικές υποχρεώσεις ενώ πολλοί από αυτούς έχουν ως μόνη δουλειά τα Δημόσια Ι.Ε.Κ, με γνώμονα την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτή αλλά και την ανάγκη για δια βίου μάθηση γίνεται αντιληπτό σε ποια κατάσταση έχουν περιέλθει.Κύριε Υπουργέ εν συντομία απαιτούμε:

Να γίνει άμεση καταβολή των δεδουλευμένων καθώς έχουμε υπογράψει και τις 2 συμβάσεις έργου για το διάστημα 1-1-2016- 30-62016 κατ’ εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας και του εργατικού δικαίου προκειμένου οι εκπαιδευτές να πληρώσουν τις φορολογικές και λοιπές υποχρεώσεις τους.
Να υπάρξει σαφές νομικό πλαίσιο που να αφορά στην έναρξη και λήξη των Δημοσίων Ι.Ε.Κ
Να υπάρξει σαφές νομικό πλαίσιο για την υπογραφή και αποπληρωμή των συμβάσεων έργου των επιστημόνων εκπαιδευτών Δημοσίων Ι.Ε.Κ

Σωματείο Επιστημόνων Εκπαιδευτών Δημοσίων Ι.Ε.Κ
Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτών Δημοσίων Ι.Ε.Κ»

Άραγε πόσοι είναι εκείνοι που έχουν ως μόνη δουλειά τα δημόσια ΙΕΚ, όταν τα προεδρεία των εικονικών σωματείων που υποτίθεται πως τους εκπροσωπούν αποτελούνται από μόνιμους εκπαιδευτικούς και μάλιστα χαμηλών ακαδημαϊκών προσόντων (ΤΕ); Άραγε αυτοί οι άνεργοι που έχουν ως μόνη δουλειά κάποιες ώρες σε κάποια ΙΕΚ δεν ήταν αρκετοί ώστε να βρεθεί ανάμεσά τους κάποιος να τους εκπροσωπήσει και ο μόνος που βρέθηκε ήταν ο πολυάσχολος τόσο εργασιακά όσο και σωματειακά Μάριος Παπαδόπουλος;

Ενώ τα προεδρεία (και μοναδικά μέλη) αυτών των εικονικών σωματείων γίνονται δεκτά από διάφορους παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας, κανείς δεν αναρωτιέται πόσα μέλη αντιπροσωπεύουν πραγματικά. Είναι μάλιστα τέτοια η έλλειψη μελών που έχουν βάλει την ετήσια συνδρομή στο 1(!) ευρώ προκειμένου να πείσουν κάποιους να γραφτούν!

Και μιλώντας για “επιστήμονες”, πόσοι είναι τελικά οι ΤΕ μόνιμοι διορισμένοι στην εκπαίδευση οι οποίοι ταυτόχρονα παριστάνουν και τους ωρομίσθιους στα ΙΕΚ; Επίσης πόσοι είναι εκείνοι που χωρίς καμία εργασιακή πείρα βρέθηκαν να προσλαμβάνονται στα ΙΕΚ διδάσκοντας υποτίθεται στα πλαίσια της επαγγελματικής κατάρτισης;

Πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι η κατάσταση στα δημόσια ΙΕΚ (και στα ιδιωτικά) έχει πάρει τον κατήφορο εδώ και πολλά χρόνια, αν όχι δεκαετίες. Τα οικονομικά προβλήματα των ΙΕΚ είναι αποτέλεσμα χρόνιων σκανδάλων και δεν είναι τυχαίο πως η λειτουργία του ΟΕΕΚ ξεκίνησε με ένα τεράστιο σκάνδαλο που τελικά θάφτηκε από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Η προσφορά των ΙΕΚ στην επιμόρφωση των σπουδαστών είναι επίσης ανύπαρκτη εδώ και πολλά χρόνια και είναι αστείο κάποιοι να την επικαλούνται προκειμένου να διατυπώσουν καθολικά αιτήματα. Το καθεστώς των προσλήψεων ήταν πάντα αναξιοκρατικό και αδιαφανές. Απλά τα τελευταία χρόνια κάποιοι πέτυχαν την αλλαγή του με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζουν τη δική τους πρόσληψη χωρίς περιττούς ανταγωνισμούς. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για την επιλογή διευθυντών και υποδιευθυντών, που κατάφεραν να αναγνωριστούν ως διακεκριμένοι φορείς διαφθοράς που πρέπει να παραμένουν εσαεί στις θέσεις τους σαν αναγνώριση της διαφθοράς τους. Ο οργανισμός εποπτείας των κατά τόπους ΙΕΚ ήταν επίσης πρότυπο αποδιοργανωμένης και διαπλεκόμενης δημόσιας διοίκησης και το ίδιο ισχύει και για το ΙΝΕΔΙΒΙΜ που τον αντικατέστησε.

Επειδή στο Υπουργείο Παιδείας τα γνωρίζουν καλά όλα αυτά, αφήνουν τους απλήρωτους εκπαιδευτές να διαμαρτύρονται χωρίς να δίνουν ιδιαίτερη σημασία, γιατί γνωρίζουν ότι πίσω από τέτοιες κινήσεις κρύβονται συντεχνειακά συμφέροντα, ατομικές διεκδικήσεις και κομματική κατεύθυνση. Από την άλλη, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει τρόπο να επιλύσει συνολικά το πρόβλημα γιατί τότε θα πρέπει να ξηλωθεί ολόκληρο το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, οι διευθύνσεις των ΙΕΚ και το σύνολο των “ωρομίσθιων” εκπαιδευτών. Και στην πραγματικότητα δε θέλει να επιλύσει συνολικά το πρόβλημα, γιατί τότε θα πρέπει να ξηλωθούν και ολόκληρες υπηρεσίες και γραφειοκρατικές δομές που βασίζονται σε αντίστοιχα στεγανά διαπλοκής, αλληλοκάλυψης και ανύπαρκτου έργου.

Τα ΙΕΚ πρέπει να καταργηθούν εντελώς καθώς δεν προσφέρουν τίποτα απολύτως στην παροχή επαγγελματικής εκπαίδευσης παρά αποτελούν ένα αυτοαναφορικό σύστημα χωρίς καμία θετική συνεισφορά στην ευρύτερη κοινωνία. Μαστιζόμενα από όλες τις παθογένειες της δημόσιας κρατικής μηχανής, το μόνο που κάνουν είναι να διαιωνίζουν τη μιζέρια και τη διαπλοκή.

Advertisements