Η τελευταία ημέρα του Φίλη ως υπουργού

Εκείνο που έμεινε από την τελευταία ημέρα του Φίλη με την ιδιότητα του υπουργού αντεθνικής παιδείας είναι το τηλεφώνημα που δέχτηκε την ώρα που έτρωγε σε ψαροταβέρνα των Χανίων. Ήταν ο Τσίπρας για να του πει ότι καλό είναι να αφήσει για λίγο την καρέκλα του υπουργού, η οποία κινδύνευε να σαραβαλιαστεί ανεπανόρθωτα. Μπορεί η κίνηση του Τσίπρα να ήταν επιβεβλημένη, καθώς το διαχρονικό σχέδιο είναι να επιβάλλονται οι έξωθεν εντολές του υπερμνημονίου σταδιακά και ο Φίλης έδειξε υπερβάλλοντα ζήλο. Όμως αυτοί οι τακτικισμοί του Τσίπρα, όσο αναπόφευκτοι και να ήταν, έπεσαν πάνω σε πολύ ακατάλληλη στιγμή, καθώς ο Φίλης ετοιμαζόταν να καταβροχθίσει μερικές εύπεπτες ψαρούκλες έτσι για αλλαγή από το βαρύ πρόγραμμά του.

filis_xania_psarotaverna

Όμως δεν ήταν αυτό το μόνο περιστατικό που έκοψε προσωρινά την όρεξη του Φίλη.

Το ταξίδι του στα Χανιά, εκτός από φοκλορικό χαρακτήρα, είχε και το σκοπό της υπουργικής παρουσίας στο συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας.

Αν κάποιοι αναρωτιούνται τι σχέση μπορεί να έχει ο Φίλης με τα μαθηματικά, η απάντηση είναι μονολεκτική: Καμία. Αλλά μήπως είχαν και οι σύνεδροι; Εδώ και δεκαετίες η ΕΜΕ αποτελεί πεδίο κομματικής δράσης που μικρή σχέση διατηρεί με τα μαθηματικά. Τα μέλη που απαρτίζουν τα διάφορα όργανα της ΕΜΕ συχνά είναι λαμόγια με πολλές περγαμηνές απατεωνιάς αλλά και με βαρύ κομματικό βιογραφικό.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, δεν ήταν δύσκολο για τον αμόρφωτο Φίλη να βρει κάτι να πει. Και τι άλλο από το αγαπημένο του θέμα, τη δημοκρατία. Παραθέτουμε από το υπουργικό λογίδριο:

“[…]Εκτός όμως από τη σχέση του κόσμου των μαθηματικών με τον πραγματικό κόσμο, αρκετοί είναι επίσης αυτοί που συνδέουν την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και των μαθηματικών με τη δημοκρατία.

[…]Πόσο πολύπλοκο ζήτημα είναι η μαθηματική εκπαίδευση αποδεικνύεται από τα αρνητικά αποτελέσματα που εμφανίζονται σε διεθνές επίπεδο, παρά τις σημαντικές προσπάθειες μεταρρυθμίσεων της ύλης, των βιβλίων ή της κατάρτισης των εκπαιδευτικών.

[…]Η πολυπλοκότητα των προβλημάτων της μαθηματικής εκπαίδευσης μας υποχρεώνει να βαδίζουμε προσεκτικά, αποφασιστικά, με προσήλωση στα ερευνητικά πορίσματα και με σεβασμό στις τοπικές συνθήκες.

[…]Να αποφύγουμε την ασκησιολογία που έχει οδηγήσει σε αφυδάτωση του μαθήματος των μαθηματικών από τους τρεις άξονες που προανέφερα.

[…]Να αποφύγουμε την πρακτική της επιβολής αλλαγών και διεθνών στάνταρ χωρίς στοχασμό και χωρίς να σταθμίσουμε τις συνθήκες και τις δυνατότητες.

[…]Η εκπαιδευτική κοινότητα –και όχι μόνο η μαθηματική- έχει τραυματιστεί από την επιβολή μοντέλων που δεν έχουν σχέση με την ελληνική πραγματικότητα.

[…]Μοντέλα που συμπίεσαν και περιόρισαν την ευελιξία των εκπαιδευτικών και των σχολείων, που επέτειναν τον σχολικό αποκλεισμό και την σχολική αποτυχία. Στο όνομα ενός ψευδεπίγραφου ελιτισμού, μέσα σε συνθήκες εργασιακής ανασφάλειας και ανθρωπιστικής κρίσης, ανέπτυξαν φοβικές διαδικασίες αξιολόγησης και οδήγησαν σε μαρασμό το ενδιαφέρον για μάθηση και τη διάθεση για διδασκαλία.

[…]Στοχεύουμε σε σχολικές μονάδες ανοιχτές με ισχυρό αλλά παιδαγωγικά διαχειρίσιμο μέγεθος που θα είναι ελκυστικές και θα εντάσσουν όλα τα παιδιά της περιοχής τους.

[…]με βαθιά συνείδηση της σημασίας της μαθηματικής εκπαίδευσης, σας ενημερώνω ότι το Υπουργείο προτίθεται να ανακηρύξει το έτος 2018, έτος μαθηματικών για την Ελλάδα. Με τη συμβολή σας και τη συμμετοχή σημαντικών προσωπικοτήτων θα σχεδιάσουμε μια μεγάλη ποικιλία εκδηλώσεων σε όλες τις περιφέρειες της χώρας. Για να αναδείξουμε τη σημασία της μαθηματικής επιστήμης και έρευνας, τις συνδέσεις της με την τεχνολογία, την οργάνωση της κοινωνίας και τον πολιτισμό.

[…]Βλέπουμε καθημερινά και διεθνώς τη βία, την μισαλλοδοξία και την άναρχη πλευρά της αγοράς να περικυκλώνει επικίνδυνα το δημόσιο σχολείο[…] η κυβέρνησή μας, ακολουθεί την συμμετοχική και δημοκρατική διαδικασία επεξεργασίας προτάσεων με στόχο την ουσιαστική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση της εκπαίδευσης.”

Τα μαθηματικά αντιπροσωπεύουν την αμείλικτη πραγματικότητα των αριθμών. Τί σχέση μπορεί να έχει αυτό με τη δημοκρατία, η οποία αντιπροσωπεύει την αμείλικτη πραγματικότητα του καπρίτσιου του πλήθους; Ο Φίλης όχι μόνο άνοιξε, αλλά και έκλεισε την ομιλία του με αναφορά στη δημοκρατία, μιλώντας για δημοκρατική διαδικασία επεξεργασίας προτάσεων. Στη δική του αυθαίρετη απόφαση για αθρόα και ανεξέλεγκτη ένταξη λαθρόπαιδων στο εγχώριο σχολικό σύστημα ποιά δημοκρατική διαδικασία ακολούθησε, όταν απείλησε με εισαγγελικές διώξεις και παρακρατικές μεθόδους αμέτρητους γονείς που αντέδρασαν;

Ο Φίλης αναφέρθηκε αρκετές φορές σε “τοπικές συνθήκες” και “τοπικές κοινωνίες”, αλλά και “αρνητικά αποτελέσματα σε διεθνές επίπεδο”. Εκείνο που παρέλειψε να αναφέρει είναι ότι διεθνώς υπάρχουν επιτυχημένα μοντέλα μαθηματικής εκπαίδευσης, τα οποία όμως απορρίπτει η Ευρώπη. Αντίθετα, τα μοντέλα που ακολουθούνται στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν κριθεί ως αποτυχημένα γιατί προσπαθούν να αποφύγουν την αυστηροποίηση της εκπαίδευσης προκειμένου να μειώσουν αυτό που λανθασμένα αποκαλούν “σχολικό αποκλεισμό” και “σχολική αποτυχία”.

(Στο σημείο αυτό ας προσθέσουμε ότι στις απαιτήσεις για τα προσόντα του Γενικού Διευθυντή της Σιβιτανιδείου περιλαμβάνεται και η γνώση των διεθνών εκπαιδευτικών συστημάτων. Οπότε ο Δημήτρης Ζέρβας θα μπορούσε με ευκολία να ενημερώσει σχετικά τον υπουργό προκειμένου να μην αναλώνεται σε ανακρίβειες. Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι τα προαπαιτούμενα του διορισμού του Δημήτρη Ζέρβα τηρήθηκαν…)

Όπως είπε ο ίδιος ο Φίλης, σκοπός της επίσημης πολιτικής είναι να αποφύγει την ασκησιολογία. Ταυτόχρονα, σκοπός της είναι και να παρουσιάσουν όλοι οι μαθητές υψηλές επιδόσεις. Ο ανεκδιήγητος Φίλης θέλει να αφαιρέσει τον ελιτισμό και αναμασά την τσιχλόφουσκα του σχολείου “για όλα τα παιδιά της περιοχής”, όπου η περιοχή θα περιλαμβάνει και τους λαθροεποίκους. Την ίδια στιγμή, θέλει και να αναδείξει τη σημασία της μαθηματικής επιστήμης και έρευνας, αρκεί αυτή να περιλαμβάνει τους πάντες.

Όλος αυτός ο κυκεώνας σκέψεων του παμφάγου Φίλη είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί. Τα μαθηματικά, όπως και η λογοτεχνία, η μουσική, και γιατί όχι και ο αθλητισμός και η κηπουρική και οι πωλήσεις και πολλοί άλλοι τομείς, αποτελούν πεδίο φυσικής κλίσης και προσωπικής θέλησης και προσπάθειας. Το μύθευμα του “δημοκρατικού σχολείου” που πρεσβεύει ο Φίλης αρνείται την πραγματικότητα αυτή, και αντίθετα προσπαθεί να επιβάλλει σε όλα τα παιδιά την ίδια ακριβώς εκπαίδευση, άσχετα με τις προσωπικές τους κλίσεις και άσχετα και με το γεγονός ότι ένα ποσοστό μαθητών είναι απλά τούβλα σε όλους τους τομείς, οπότε και θα αποτυγχάνουν ακόμα και στις πιο εύκολες εξετάσεις.

Άρα η σημασία της μαθηματικής επιστήμης που θα αναδείξει ο κάθε Φίλης είναι στην πραγματικότητα μια έκδοση προσαρμοσμένη στη “δημοκρατία”, δηλαδή σε ένα επίπεδο φυσικής κλίσης και προσωπικής θέλησης που καλύπτει όχι απλά το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών, αλλά όλους τους μαθητές, ακόμα και αυτούς που δεν είναι σε θέση να κάνουν πρόσθεση.

Τα ίδια ακριβώς εφαρμόζονται και στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά αντικείμενα. Η λογοτεχνία μετατράπηκε σε συλλογή ηλίθιων κειμένων επειδή στατιστικά κάποιοι μαθητές δεν είναι σε θέση να καταλάβουν ανώτερες έννοιες και να χρησιμοποιούν περισσότερες από 100-200 λέξεις. Το να γράφει ένας τελειόφοιτος του λυκείου μια παράγραφο με δεκάδες ορθογραφικά και συντακτικά λάθη θεωρείται φυσιολογικό και του εξασφαλίζει την αποφοίτηση.

Ο Φίλης έκανε και τις συνήθεις αναφορές στη βία και τη μισαλλοδοξία, τη στιγμή που τα σχολεία είναι γεμάτα από τις εικαστικές παρεμβάσεις παρακρατικών antifa που καλούν σε εκδηλώσεις βίας εναντίον οποιουδήποτε είναι “φασίστας”, όπου “φασίστας” αποκαλείται ο οποιοσδήποτε. Και αυτά με τις ευλογίες του αντισυνταγματικού τόξου, που ενθαρρύνει τη στοχοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών που δεν ταυτίζονται με τα σημερινά αριστερίστικα πρότυπα.

Τελικά ο Φίλης δεν προσδιόρισε ποιό είναι το εκπαιδευτικό πρότυπο που θεωρεί κατάλληλο για τις “τοπικές συνθήκες”, γιατί απλούστατα το συνάφι του, τόσο στο κόμμα του όσο και στη ΝΔ, επιζητά έναν λαό αγράμματο και αμόρφωτο που θα μπορεί να ποδηγετείται με ευκολία από δημαγωγούς. Οι δε τοπικές συνθήκες δεν είναι πλέον καθόλου τοπικές, αφού στο όνομα του “πολυπολιτισμού” και της κιμαδοποίησης χιλιάδες λαθροεποίκων καθοδηγούνται να εισβάλουν σε μια χώρα που είναι πλήρως αποχαυνωμένη και αποδιοργανωμένη.

Όμως το σημαντικότερο θέμα στο οποίο δεν τοποθετήθηκε ο κατά τα άλλα λαλίστατος Φίλης είναι απλό: Αν υποθέσουμε ότι σε κάποιες τάξεις υπάρχουν μαθητές που είναι μαθηματικές διάνοιες, το “δημοκρατικό σχολείο” του Φίλη τί μοίρα τους επιφυλάσσει;

Αυτό βέβαια δεν απασχολεί τον Φίλη, αλλά δεν απασχολεί και τους κομματικούς παράγοντες της ΕΜΕ που το μόνο με το οποίο ασχολούνται είναι οι κομματικοί συσχετισμοί και διάφορες μεθοδεύσεις στα όρια της παρανομίας προκειμένου να εκλέγονται οι κομματικοί εγκάθετοι και οι οποίες είναι γνωστές εδώ και χρόνια.

Όμως αυτή η ωδή στη μετριοκρατία δεν ήταν η μοναδική χαρακτηριστική στιγμή της τελευταίας ημέρας του Φίλη στο Υπουργείο “Παιδείας”. Τις ημέρες εκείνες οι προδότες εκπαιδευτικοί των Χανίων υποκίνησαν και ενορχήστρωσαν μια σειρά συγκεντρώσεων υπέρ του λαθροεποικισμού. Στα πλαίσια αυτά, ομάδα ΟΛΜΕδων της προδοτικής ΕΛΜΕ Χανίων και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων μαζί με κάποιους φοιτητές και αναπληρωτές μπήκαν στο χώρο του συνεδρίου προκειμένου να διαδηλώσουν εναντίον του Φίλη, με κύρια αιχμή το ότι δεν κάνει αρκετά για την αύξηση του μαθητικού πληθυσμού μέσω της εισαγωγής λαθρόπαιδων!

Πρώτος έσυρε το χορό ο γραφικός πρόεδρος της λαθρολαγνικής ΕΛΜΕ Χανίων Βασίλης Λιόντος, ο οποίος βρήκε την ευκαιρία να κάνει δηλώσεις περί των “μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας”, παραλείποντας να διευκρινίσει πως λέγοντας “τα παιδιά μας” εννοούσε τους λαθρόπαιδες για τους οποίους δείχνει ιδιαίτερο ζήλο. Ο δε επίδοξος συνδικαληστής της Ενωτικής Πρωτοβουλίας Φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης μίλησε για όσα συμβαίνουν “στα Ελληνικά πανεπιστήμια τα τελευταία χρόνια”, υπονοώντας πως τα παλαιότερα χρόνια τα πράγματα ήταν καλύτερα(!).

Εκεί όμως που φάνηκε η ουσία της διαμαρτυρίας ήταν στο πανό που φαίνεται στο παρακάτω βίντεο:

Τα αιτήματα του πανό που απεικονίζει τα κεντρικά αιτήματα των γραφικών φωνασκούντων και που υπογράφεται από “επιτροπή αναπληρωτών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης” είναι “καλοδεχούμενα τα προσφυγόπουλα” και “μαζικοί διορισμοί”.

Το ότι τα δύο αυτά θέματα είναι ισχυρά συνδεδεμένα για τους προδότες εκπαιδευτικούς δεν είναι καινούριο. Κι όμως, αυτά τα δωσιλογικά πιόνια τολμούν ακόμα να ισχυρίζονται πως τα κίνητρά τους είναι καθαρά αλτρουϊστικά και όχι οικονομικά.

Υπενθυμίζουμε την πρόσφατη αποκαλυπτική ανάρτησή μας για τον προδοτικό ρόλο κάποιων εκπαιδευτικών που προκειμένου να επιτύχουν τον διορισμό τους επιζητούν την εθνογραφική αλλοίωση του πληθυσμού της χώρας:

Αλήτες προδότες εκπαιδευτικοί

Η διαφορά λοιπόν όλου αυτού του εσμού με τον Φίλη δεν είναι ιδεολογική, όπως αρέσκονται να παρουσιάζουν, αλλά ο λόγος που τον εγκαλούν είναι πως δεν τους διόρισε στο δημόσιο, δημιουργώντας καινούρια τμήματα με εισαγώμενους (λαθρο)μαθητές.

filis_xania-2

Κάποια στιγμή κάποιος από το βήμα απευθύνθηκε σε αυτούς λέγοντας πως βρίσκονται σε ένα επιστημονικό συνέδριο (αμφίβολης επιστημονικής κατεύθυνσης θα προσθέταμε εμείς) και πως θα πρέπει να σταματήσουν τα συνθήματα, χωρίς οι συγκεντρωμένοι να του δίνουν ιδιαίτερη σημασία. Αυτό είναι το είδος της δημόσιας ζωής που εξέθρεψαν ο Φίλης με τους ομοίους του, και για το οποίο καμάρωνε δύο ημέρες αργότερα κατά την τελετή παράδοσης του υπουργείου όπου έβαλε και τα κλάματα. Τώρα αυτή η εθιμοτυπία στρέφεται κατά του ίδιου του Φίλη, από εξίσου ανεγκέφαλους πολιτικούς κληρονόμους του που βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο ουρακοτάγκου με εκείνον.

filhs_xania

Η τελευταία ημέρα του Φίλη στο υπουργείο (α)παιδείας κατάφερε να συμπυκνώσει όλη την κακοδαιμονία των ιδεολογικών στρεβλώσεων του δημοκρατικού καθεστώτος: μετριοκρατία, οχλοκρατία και λαθρολαγνεία.

Advertisements