Έπεσαν οι μάσκες των ψευδοσωματείων των ΙΕΚ

Εδώ και χρόνια έχουμε αποκαλύψει τον πραγματικό ρόλο διαφόρων ψευδοσωματείων τα οποία ισχυρίζονται πως εκπροσωπούν τους εκπαιδευτές των ΙΕΚ, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για ολιγομελείς ομάδες με ιδιαίτερα συμφέροντα.

Οι ομάδες αυτές δεν χάνουν ευκαιρία να ισχυρίζονται πως αντιπροσωπεύουν χιλιάδες συμβασιούχους των δημοσίων ΙΕΚ, αλλά και πως το σύνολο των συμβασιούχων αυτών έχουν σαν μοναδικό έσοδο την αμοιβή τους από τα ΙΕΚ.

Απέναντι σε αυτούς τους ισχυρισμούς έχουμε αποκαλύψει την αλήθεια που κανείς άλλος δεν έχει τολμήσει να πει:

  • Τα σωματεία αυτά δεν αντιπροσωπεύουν παρά μόνο ολιγάριθμες κλίκες με ιδιαίτερα κομματικά χαρακτηριστικά
  • Η μεγάλη πλειοψηφία των δήθεν “ωρομίσθιων” των δημοσίων ΙΕΚ είναι στην πραγματικότητα δημόσιοι υπάλληλοι που παριστάνουν και τους ωρομίσθιους

Η πρόσφατη απόπειρα του Υπουργείου Παιδείας να δώσει προτεραιότητα στις προσλήψεις των ανέργων συνάντησε σθεναρή αντίσταση από τα ψευδοσωματεία που υποτίθεται πως τα μέλη τους είναι άνεργοι που περιμένουν να ζήσουν από τις ωρομισθίες των ΙΕΚ. Με σαθρούς ισχυρισμούς, βγήκαν πάλι στο προσκήνιο προκειμένου να υπερασπιστούν τα συμφέροντα των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων!

Με πολλαπλές ανακοινώσεις τους, η πρόεδρος του ΣΕΔΙΕΚ Αικατερίνη Βασιλείου και ο γενικός γραμματέας του ΣΕΔΙΕΚ Μανώλης Παπαδάκης ούτε λίγο ούτε πολύ ισχυρίστηκαν δημόσια ότι η ποιότητα της ανύπαρκτης εκπαίδευσης των ΙΕΚ πέφτει αν δεν προσληφθούν δημόσιοι υπάλληλοι. Αντιγράφουμε από τις ανακοινώσεις τους:

“Στις 8/8/2016, ημέρα έναρξης για την αποπληρωμή των δεδουλευμένων μας του εξαμήνου 2015Β, εκπρόσωποι του Σωματείου Εκπαιδευτών Δ.Ι.Ε.Κ. (Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ.) μαζί με τον Νομικό μας Σύμβουλο επισκεφτήκαμε το Υπουργείο Παιδείας και συναντηθήκαμε με την κ. Λιακάτου συνεργάτη του Γενικού Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης κ. Παπαγεωργίου.

[…]Επίσης ενημερώσαμε την κ. Λιακάτου και για τις αντιδράσεις των μελών του Σωματείου μας και πλήθους Εκπαιδευτών για τις αλλαγές που έγιναν στα κριτήρια επιλογής Εκπαιδευτών και συζητήσαμε τις παρατηρήσεις και προτάσεις του Σωματείου, τις οποίες έγκαιρα είχαμε καταθέσει στο Υπουργείο. Ο Γενικός Γραμματέας, σε τηλεφωνική επικοινωνία δήλωσε ότι όντως υπάρχουν αντιδράσεις και θα επανεξετάσει τα κριτήρια.
Το Σωματείο μας θα συνεχίσει τον αγώνα του ώστε να πληρωνόμαστε άμεσα, να διασφαλίσουμε δίκαια και αξιοκρατικά κριτήρια επιλογής Εκπαιδευτών και γενικότερα να διασφαλίσουμε την ποιότητα λειτουργίας των Δημοσίων Ι.Ε.Κ.”

Για άλλη μια φορά το Education in Greece επαληθεύεται σε όσα λέει, καθώς είμασταν οι πρώτοι που αποκαλύψαμε πως ανύπαρκτα σωματεία συνομιλούν προνομιακά με παράγοντες του υπουργείου παιδείας και κατά το δοκούν εξασφαλίζουν την διαιώνιση των συμφερόντων και προνομίων τους.

Στην ανακοίνωση αυτή τα μέλη του ΣΕΔΙΕΚ ξεδιάντροπα παραδέχονται πως απαιτούν συγκεκριμένα κριτήρια στις προσλήψεις των ΙΕΚ, και ακόμα πιο ξεδιάντροπα ισχυρίζονται ότι διασφαλίζουν αξιοκρατικά κριτήρια επιλογής και την ποιότητα λειτουργίας των ΙΕΚ!

Η μόνη αλήθεια είναι πως η ποιότητα λειτουργίας των ΙΕΚ είναι όχι απλώς χαμηλού επιπέδου αλλά ανύπαρκτη και δεν υπήρξε ποτέ αξιοκρατία στα ΙΕΚ. Αυτοί που ισχυρίζονται πως τώρα προσλαμβάνονται αξιοκρατικά έχουν συγκεντρώσει τα απαραίτητα μόρια στα πολλά χρόνια ανεξέλεγκτων προσλήψεων, ενώ για το τι συμβαίνει σήμερα με την μοριοδότηση παραπέμπουμε στο πρόσφατο άρθρο μας:

Η απάτη της μοριοδότησης στα δημόσια ΙΕΚ

Σε μια χιονοστοιβάδα ανακοινώσεων που δείχνει και την αγωνία τους για τα συμφέροντα των συνταξιούχων, οι παραγοντίσκοι του ΣΕΔΙΕΚ ισχυρίζονται μεταξύ άλλων:

“Το Σωματείο Εκπαιδευτών Δημοσίων Ι.Ε.Κ. επιδιώκει τη διασφάλιση του καλύτερου επιπέδου σπουδών και την εύρυθμη λειτουργία των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. Θεωρούμε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση του επιπέδου σπουδών είναι η επιλογή Εκπαιδευτών με υψηλά προσόντα…

[…]Εκ των ανωτέρω αδυνατούμε να καταλάβουμε για ποιό λόγο το Υπουργείο στοχοποιεί (χωρίς εισοδηματικά κριτήρια), καταπατώντας κάθε έννοια ισότητας και ίσων ευκαιριών, τους Δημοσίους Υπαλλήλους και Συνταξιούχους. Αποκλείει με αυτό τον τρόπο από την κατάρτιση, Εκπαιδευτές με υψηλά προσόντα, με πλούσια εμπειρία[…]

[…]Η εν λόγω απόφαση, ανέτρεψε με μία διάταξή της για πρώτη φορά στην 20ετή και πλέον λειτουργία των Δημοσίων Ι.Ε.Κ., τα κριτήρια μοριοδότησης της πρόσληψης Εκπαιδευτών[…]

[…]προχωράμε σε ένδικα μέσα ώστε να περισώσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η μόνη λύση –όπως μας συμβούλευσαν δικηγόροι- είναι η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η απόφαση του οποίου θα αποτελέσει και δεδικασμένο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε θετική έκβασή της και στο μέλλον, δεν θα μπορέσει το Υπουργείο να θέσει παρόμοιο κριτήριο επιλογής[…]

[…]Οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι εκπαιδευτικοί, εφόσον ισχύει το άρθρο 6 παρ. 6 του Ν. 4327/2015 μπορούν να διατεθούν στα Δ.Ι.Ε.Κ. για συμπλήρωση του ωραρίου τους και θα προηγούνται όλων των άλλων εκπαιδευτών. Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για εκπαιδευτικούς που είναι στην συντριπτική πλειοψηφία μη πιστοποιημένοι και διορίστηκαν για να διδάσκουν στην τυπική εκπαίδευση (και όχι κατάρτιση), ανήλικους μαθητές και όχι ενήλικους σπουδαστές.

[…]για πρώτη φορά μία κατηγορία εκπαιδευτών, οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι (περιλαμβάνονται κυρίως εκπαιδεύτριες με πρόωρη σύνταξη λόγω ανηλικότητας τέκνων), κατατάσσονται στο τέλος των αξιολογικών πινάκων[…]”

Οι κήνσορες του ΣΕΔΙΕΚ ισχυρίζονται πως για 20 και πλέον χρόνια τα δημόσια ΙΕΚ λειτουργούσαν με κριτήρια μοριοδότησης, χάρη στα οποία και οι ίδιοι εξασφάλισαν μόρια, και πως με τον τρόπο αυτό τόσα χρόνια διασφαλίζεται το επίπεδο σπουδών. Η μόνη αλήθεια είναι πως τα κριτήρια μοριοδότησης στα ΙΕΚ ήταν:

  • Η γνωριμία με τους διευθυντές των ΙΕΚ και τα λαμόγια του ΙΕΚ σε προσωπικό, οικονομικό και σεξουαλικό επίπεδο
  • Η ιδιότητα του μονίμου εκπαιδευτικού, και ιδιαίτερα αυτού που έβαζε υποψηφιότητα για διάφορες συνδικαλιστικές και διευθυντικές θέσεις και σε κάποιες περιπτώσεις “κανόνιζε” και τη διευθύντρια του ΙΕΚ
  • Η κατοχή κομματικής ταυτότητας, οπότε με εντολές υπουργών, βουλευτών και λοιπών παραγόντων ο υποψήφιος εξασφάλιζε κάποιες ώρες στα ΙΕΚ με αντάλλαγμα την ισχυροποίηση της θέσης του διευθυντή για την εξασφάλιση της παράτασης της θητείας του

Για όσους αμφιβάλλουν για τα παραπάνω, υπάρχει και το σχετικό πόρισμα του ΟΕΕΚ για το ομώνυμο σκάνδαλο, πόρισμα που ακόμα περιμένουμε να δοθεί στην δημοσιότητα. Υπενθυμίζουμε πως η επιμονή του Πανάρετου να ξεσκεπαστεί και να τιμωρηθεί το σκάνδαλο του ΟΕΕΚ οδήγησε στην απομάκρυνσή του από την Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία εσχάτως κόπτεται για την αξιοκρατία και ζητά να (ξανα)αναμορφώσει τη δημόσια ζωή της χώρας:

Ο Πανάρετος και το σκάνδαλο στον ΟΕΕΚ

Το αποτέλεσμα αυτών των διαδικασιών ήταν η μετατροπή των ΙΕΚ σε καφενεία αργόσχολων σπουδαστών και εκπαιδευτών. Αυτό είναι το επίπεδο των σπουδών στα ΙΕΚ και αυτά είναι τα υψηλά προσόντα των εκπαιδευτών!

Για τα μέλη του ΣΕΔΙΕΚ, οι ίσες ευκαιρίες περιλαμβάνουν το δικαίωμα των συνταξιούχων να παριστάνουν τους ωρομίσθιους όταν χιλιάδες νέοι επιστήμονες και επαγγελματίες με πλούσια προϋπηρεσία παραμένουν άνεργοι. Είναι δε σημαντική η αποκάλυψη πως ανάμεσα στους συνταξιούχους αυτούς βρίσκονται και κηφήνες του δημοσίου που πήραν σύνταξη δήθεν για να μεγαλώσουν τα ανήλικα τέκνα τους, αλλά μπορούν να τρέχουν στα ΙΕΚ εξασφαλίζοντας δεύτερο μισθό.

Αποτελεί πρόκληση προς την κοινωνία η αναφορά του ΣΕΔΙΕΚ σε “αξιολογικούς πίνακες”, όταν είναι γνωστό πως τέτοιοι πίνακες δεν υπήρχαν για πολλά χρόνια και ακόμα και τα τελευταία χρόνια η ύπαρξή τους είναι αμφίβολη:

Ιωάννης Λυμπέρης: Το λαμόγιο συνεχίζει να προκαλεί στο ΙΕΚ Ηλιούπολης

Εντύπωση προκαλεί και η αναφορά του ΣΕΔΙΕΚ στη διάθεση των μονίμων εκπαιδευτικών στα ΙΕΚ. Ξαφνικά στο ΣΕΔΙΕΚ ανακάλυψαν πως μόνιμοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται στα δημόσια ΙΕΚ, όταν εδώ και δεκαετίες οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί εξασφάλιζαν το μεγαλύτερο μερίδιο των διαθέσιμων ωρομισθιών προβάλλοντας το δήθεν προσόν τους της εμπειρίας τους στην εκπαίδευση (ανηλίκων). Ακόμα και δάσκαλοι εμφανίζονταν στα ΙΕΚ σαν εκπαιδευτές ενηλίκων χωρίς να ενοχλείται κανένας.

Τώρα όμως που όλοι αυτοί αναγκάζονται να συμπληρώσουν το ωράριό τους στα ΙΕΚ χωρίς να πληρώνονται επιπλέον, ανακάλυψαν πως είναι διαφορετικό πράγμα η εκπαίδευση ενηλίκων και δεν είναι σωστό να τους διαθέτουν στα ΙΕΚ.

Μόλις θίχτηκαν τα συμφέροντα των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων, τα ψευδοσωματεία τύπου ΣΕΔΙΕΚ αναγκάστηκαν να ρίξουν τα προσωπεία τους ότι δήθεν εκπροσωπούν κακόμοιρους ανέργους που περιμένουν πότε θα πληρώσει το ΙΝΕΔΙΒΙΜ για να πάρουν γάλα στα παιδιά τους, και με χαρακτηριστική ευκολία προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να απαιτήσουν τη διατήρηση των προνομίων τους.

Αφού τόσα χρόνια πετύχαιναν παρασκηνιακά την διαιώνιση των συμφερόντων τους χωρίς κανένας να μαθαίνει τίποτα, οι συνδικαληστές του ΣΕΔΙΕΚ ανακάλυψαν τώρα και την σημασία της δημόσιας διαβούλευσης, με την επισήμανση ότι αυτή πρέπει να οδηγεί στην υιοθέτηση των δικών τους απαιτήσεων:

“Δυστυχώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προχώρησε στις αλλαγές αυτές χωρίς καμία δημόσια διαβούλευση και χωρίς να λάβει υπόψη τις προτάσεις που είχε καταθέσει το Σωματείο μας και θα έλυναν πολλά από τα προβλήματα και ανισότητες που είχαμε επισημάνει.

Δεν ζητάμε ειδική μεταχείριση γι’ αυτήν την κατηγορία των εκπαιδευτών μας[…]”

Από τη μία δεν ζητούν ειδική μεταχείριση, από την άλλη απαιτούν να εξασφαλίζεται η πρόσληψή τους.

Από τη μία θέλουν δημόσια διαβούλευση, από την άλλη τόσα χρόνια συζητούσαν εν κρυπτώ με τους παράγοντες του υπουργείου παιδείας ώστε να συντηρείται το καθεστώς αναξιοκρατίας και διαφάνειας στα δημόσια ΙΕΚ.

Για τους “ωρομίσθιους των ΙΕΚ” θυμίζουμε τι γράφαμε το 2011:

Στο ποιοί είναι οι “ωρομίσθιοι των ΙΕΚ” (αλλά και των ΤΕΙ) έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο παρελθόν, και οι ισχυρισμοί περί “ωρομισθίων” είναι το λιγότερο αστείοι όταν στη συντριπτική τους πλειοψηφία αυτοί ήταν μόνιμοι εκπαιδευτικοί, δημόσιοι υπάλληλοι, συνταξιούχοι και εργαζόμενοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή με σημαντικές προσωπικές επιχειρήσεις.

Ο μόνος λόγος που τα τελευταία χρόνια ξεκίνησε μάλλον απρόθυμα η διαδικασία της “μοριοδότησης” και της “πιστοποίησης” ήταν πως όσοι είχαν επωφεληθεί τα προηγούμενα χρόνια έβλεπαν πως καινούριοι υποψήφιοι θα τους έπαιρναν τις θέσεις με τον ίδιο τρόπο. Οι ομάδες αυτές, αποτελούμενες από άτομα με ισχυρή πρόσφυση στα κέντρα και παράκεντρα εξουσίας, ζήτησαν και πέτυχαν να δημιουργηθεί ένα καθεστώς στο οποίο θα είχαν πλέον εξασφαλισμένη μια ιδιόρρυθμη μονιμότητα. Με προνομιακές συνομιλίες υπαγόρευαν τα επόμενα βήματα του ΙΝΕΔΙΒΙΜ (διαδικασία αιτήσεων, πιστοποίηση εκπαιδευτών), ενώ δημόσια ισχυρίζονταν πως αντιπροσωπεύουν “ωρομίσθιους”. Όταν υπό την πίεση της κοινής γνώμης το υπουργείο παιδείας αποφάσισε να δώσει προτεραιότητα σε όσους δεν έχουν άλλη απασχόληση ή εισοδήματα, ξαφνικά ανακάλυψαν πως το υπουργείο δεν έκανε όσα τους υποσχέθηκε, όπως γινόταν άλλοτε, και με ιδιαίτερη ευκολία που διαθέτουν όσοι βρίσκονται κοντά στην εξουσία οργάνωσαν τη δικαστική διεκδίκηση των συμφερόντων τους με αστείους ισχυρισμούς περί ποιότητας.

Όλα αυτά δείχνουν πως δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει η διαφθορά των ΙΕΚ και ο μόνος τρόπος για την εξυγίανσή τους είναι η κατάργησή τους. Εδώ και δεκαετίες παίζεται ένα θέατρο μπροστά στα μάτια του κόσμου με βαρύγδουπα λόγια για την “κατάρτιση” και την “ποιότητα”, ενώ στην πραγματικότητα πίσω από τον μπερντέ συνωστίζονται τα σκουπίδια. Επειδή όμως όλοι όσοι συμμετέχουν έχουν ισχυρά ερείσματα στο κομματικό κράτος, μόνο μια επαναστατική κυβέρνηση θα μπορούσε να βάλει τέλος στο κατάντημα αυτό.

Advertisements