Ξύπνησε και η ΔΑΚΕ για τα ΙΕΚ

Όταν επί Καραμανλή Β’ του Playstation Gamer οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έκαναν ουρές στα ΙΕΚ προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα δεύτερο μισθό, η ΔΑΚΕ σφύριζε αδιάφορα και κανόνιζε τα ρουσφέτια για το ποιός θα πάρει τις περισσότερες ώρες. Νεοδιόριστοι συναγωνίζονταν τα παλαιότερα στελέχη στην εξασφάλιση της ωρομισθίας, ενώ νεοδιόριστες έβγαζαν το παντεσπάνι τους στο διπλανό ΙΕΚ για να αγοράσουν την καινούρια τσάντα Hermes.

Τότε τους συνδικάλες της ΔΑΚΕ δεν τους απασχολούσαν λεπτομέρειες για το πλήθος των διορισμένων εκπαιδευτικών που με τις ευλογίες της ΔΑΚΕ παρίσταναν και τους ωρομίσθιους.

Τώρα που μια χαριτωμένη παρενέργεια της οικονομικής κρίσης έκανε το υπουργείο να διαθέτει μόνιμους εκπαιδευτικούς στα ΙΕΚ, η ΔΑΚΕ βλέπει ότι αυτή η τακτική κρύβει σοβαρούς κινδύνους όπως μας πληροφορεί με ανακοίνωσή της:

“Η ΔΑΚΕ Καθηγητών για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις των ΙΕΚ
[…]
Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις, δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε. Με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο σπεύδουν ασμένως να εκτελέσουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υποχρεώνονται εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να μετακινηθούν στα ΙΕΚ. Ενδεικτικά αναφέρουμε την απόφαση του ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, τη Γ΄ Αθήνας κ.α.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε πιστεύει ότι πέρα από την καταφανέστατη δημοσιονομική στόχευση, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα σχέδιο που τελικό σκοπό έχει τη διάλυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαιδευτική Βαθμίδα και τον εξοβελισμό της σε μεταλυκειακό επίπεδο. Βασική επιδίωξη της κυβέρνησης είναι η μετακίνηση καθηγητών Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα ΙΕΚ να πάρει μόνιμο χαρακτήρα.

Δεν είναι τυχαίο ότι ακριβώς αυτή την περίοδο ανακοινώθηκαν τα τελικά πορίσματα της επιτροπής Λιάκου, η οποία προβλέπει τη δημιουργία ενός υποβαθμισμένου Τεχνικού Σχολείου διετούς διάρκειας, το οποίο θα προσφέρει στους μαθητές του ανεπαρκείς τεχνικές γνώσεις, παραπέμποντας την τεχνική τους κατάρτιση σε μεταγενέστερο στάδιο, και πάντως εκτός της τυπικής εκπαίδευσης.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε καταγγέλλει την ηθελημένη υποβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την απαξίωση των καθηγητών Τεχνικών Ειδικοτήτων οι οποίοι και υποχρεώνονται να εργαστούν σε καθεστώς παρατεταμένης εργασιακής ανασφάλειας. Είμαστε η μοναδική συνδικαλιστική παράταξη που πιστεύουμε στην ύπαρξη μιας αναβαθμισμένης Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε ένα τεχνικό σχολείο σύγχρονο και εφάμιλλο του Γενικού Λυκείου.

Καλούμε τους συναδέλφους των Τεχνικών Ειδικοτήτων να αντισταθούν στην εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική και να αποδοκιμάσουν όσους στηρίζουν τη χίμαιρα του Ενιαίου Δωδεκάχρονου Σχολείου.

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΠΠΕΣ ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ”

Δηλαδή σύμφωνα με τη ΔΑΚΕ τα προηγούμενα χρόνια με την κατάσταση που περιγράψαμε δεν υπήρχε πρόβλημα υποβάθμισης της τεχνικής εκπαίδευσης ούτε απαξίωση των καθηγητών, ενώ τώρα που θα πηγαίνουν στα ΙΕΚ χωρίς να λαμβάνουν επιπλέον μισθό τα πράγματα είναι διαφορετικά και απαξιώνονται που δε μπορούν να παριστάνουν τους ωρομίσθιους και να συνδικαλίζονται σαν δήθεν ωρομίσθιοι:

Οι αμοιβές των εκπαιδευτών ΙΕΚ, τα ανύπαρκτα σωματεία και ο παρασκηνιακός ρόλος του Μάριου Παπαδόπουλου

Εξίσου υποκριτική και η στάση της ΔΑΚΕ απέναντι στο διετές τεχνικό λύκειο. Όταν μέχρι τώρα τα ΕΠΑΛ είχαν ουσιαστικά μια κοινή Α’ τάξη, το να αυτονομηθούν τα υπόλοιπα δύο χρόνια δεν ακούγεται ιδιαίτερα παράλογο. Ποιές θα είναι λοιπόν οι ανεπαρκείς τεχνικές γνώσεις όταν πρακτικά αυτό γίνεται και σήμερα αλλά με άλλο όνομα;

Εδώ και δεκαετίες είχε δημιουργηθεί μία νοσηρή πραγματικότητα όπου οι μαθητές των τεχνικών λυκείων συνέχιζαν να δαπανούν το χρόνο τους στα ΙΕΚ με τους ίδιους καθηγητές, τα ίδια εργαστήρια, τα ίδια προγράμματα, ακόμα και τα ίδια κτίρια και τις ίδιες τάξεις και κυρίως με το ίδιο μηδενικό αποτέλεσμα. Το μόνο όμως που ενδιέφερε τη ΔΑΚΕ ήταν να γίνονται διορισμοί διάφορων τυχάρπαστων που διέθεταν τις απαραίτητες κομματικές περγαμηνές και όλο και κάποια ειδικότητα θα βρισκόταν για να διοριστούν.

Σε ένα σημείο όμως οφείλουμε να παραδεχτούμε πως διαφέρει η ΔΑΚΕ, και αυτό είναι πως αντιλαμβάνεται ότι το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο που οραματίζονται οι ολμεδες είναι και το τυπικό τέλος του τεχνικού λυκείου. Όμως σε αυτό το θέμα και το παρασκήνιό του θα αφιερώσουμε ιδιαίτερη αναφορά στο μέλλον.

Advertisements