Η ΠΕΑΔ για την ενισχυτική διδασκαλία

Η ενισχυτική διδασκαλία έχει απαξιωθεί εδώ και χρόνια στα μάτια των γονέων που ξέρουν πως δεν μπορούν να την εμπιστεύονται. Φέτος το υπουργείο παραπαιδείας πρωτοτύπησε, εκκινώντας το πρόγραμμα στη μέση του χρόνου.

Το κράτος δεν έχει ακόμα καταφέρει να καταλάβει πως οι μαθητές που καταλήγουν στην ενισχυτική διδασκαλία ανήκουν γενικά σε δύο αντίθετες κατηγορίες.

Η πρώτη περιλαμβάνει μαθητές που χρειάζονται μια βοήθεια προκειμένου να καταλάβουν καλύτερα και να εμβαθύνουν σε συγκεκριμένα σημεία και να καλύψουν κάποια κενά. Οι μαθητές αυτοί χρειάζονται συνήθως μια βοήθεια στο τέλος του χρόνου.

Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει μαθητές που για διάφορους λόγους εμφανίζουν σημαντικές αδυναμίες και ουσιαστικά χρειάζονται συνεχή υποστήριξη, η οποία κάποια στιγμή θα πρέπει να αξιολογείται για το κατά πόσον έχει κάποιο αποτέλεσμα. Οι μαθητές αυτοί χρειάζονται βοήθεια σε σταθερή βάση από την αρχή του χρόνου.

Οι (αν)εγκέφαλοι του υπουργείου τσουβάλιασαν και τις δύο ξεχωριστές κατηγορίες ξεκινώντας ένα ενιαίο μάθημα ενισχυτικής διδασκαλίας κάπου στη μέση, με αποτέλεσμα να μην καλύπτουν όπως πρέπει τις ανάγκες οποιασδήποτε κατηγορίας.

Το αστείο είναι πως οι σχολικοί σύμβουλοι γυρίζουν τα σχολεία δήθεν παίρνοντας συνεντεύξεις από διδάσκοντες και μαθητές και στο τέλος αποδεικνύεται πως δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον για την αποτίμηση της πραγματικότητας.

Στο σημείο αυτό θα σχολιάσουμε την παρέμβαση που έκανε λίγο μετά την έναρξη του προγράμματος η ΠΕΑΔ:

“Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ) ως θεσμικός εκπρόσωπος όλων των ειδικοτήτων της β/θμιας εκπ/σης, επιθυμεί να εκφράσει τον έντονο προβληματισμό της σχετικά με τη διαδικασία που αφορά την Ενισχυτική Διδασκαλία.

[…]Επίσης είναι παράλογο οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι να μην μπορούν να κάνουν αίτηση σε περισσότερες από μια διευθύνσεις. Θεωρούμε άδικο να μην δίνεται η ίδια δυνατότητα αίτησης εύρεσης εργασίας – μερικής απασχόλησης ενώ για κανονικούς ωρομίσθιους ή μειωμένου ωραρίου καθηγητές ισχύουν διαφορετικά πράγματα.

Β. Σε αντίθεση με τις ειδικότητες που προσλαμβάνονται στην πρωτοβάθμια, οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια στις γενικές ειδικότητες είναι πολύ λιγότερες από τις περσινές, ειδικά στους Φυσικούς. Έχουν μείνει άνεργοι άνθρωποι με μεγάλες προϋπηρεσίες οι οποίοι με την αμφιλεγόμενη διαδικασία που υλοποιείται, θα μείνουν άνεργοι με ό,τι σημαίνει αυτό, χωρίς δυνατότητα ενσήμων ΙΚΑ, ταμείου ανεργίας, κ.λπ.

[…]Για τους λόγους αυτούς ζητούμε να δοθεί δυνατότητα υποβολής αίτησης για ενισχυτική σε περισσότερες από μια Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ,καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποκαταστήσει άμεσα το αίσθημα δικαίου όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα.”

Όπως έχουμε αναλύσει στο παρελθόν, είναι παράλογο να κάνει κάποιος αίτηση σε πολλαπλές διευθύνσεις. Αντίθετα, πρέπει να προάγεται το κριτήριο της εντοπιότητας. Διαφορετικά καταλήγουμε στο μοντέλο του ωρομίσθιου που κάθε μέρα κάνει ένα ταξίδι χιλιομέτρων για να κάνει ένα δίωρο ή τρίωρο μάθημα και κατά τα άλλα περιμένουμε πως έχει και το κουράγιο να αποδώσει στην εργασία του. Και αντί κάποιοι να ζητούν να αλλάξει η διαδικασία των αιτήσεων της ενισχυτικής, θα έπρεπε να ζητούν να αλλάξει η διαδικασία των αιτήσεων της αναπλήρωσης.

Η συντεχνιακή λογική που έχει επικρατήσει (και) στις τάξεις των αναπληρωτών απαιτεί όσοι βρίσκονται ψηλότερα να αρπάξουν τις οποιεσδήποτε ωρομισθίες με οποιοδήποτε κόστος, ακόμα και αν αυτό οδηγεί στον παραλογισμό να υποβάλλει κάποιος αίτηση για την ενισχυτική σε ολόκληρες περιφέρειες.

Για να καταλάβουμε τον παραλογισμό των απαιτήσεων της ΠΕΑΔ, με τον τρόπο αυτό θα καταλήγαμε σε υποψήφιους να δηλώνουν 4-5 γειτονικούς νομούς με την προοπτική να αναλάβουν υπηρεσία σε οποιονδήποτε νομό μπορέσουν με τις γνωστές επακόλουθες στρεβλώσεις.

Το γιατί η ΠΕΑΔ προβάλλει αυτές τις απαιτήσεις φαίνεται στην επόμενη παράγραφο, που γίνεται λόγος για τους “ανθρώπους με μεγάλες προϋπηρεσίες που μένουν άνεργοι”. Το πως καταλήξαμε σε αυτές τις “μεγάλες προϋπηρεσίες” είναι γνωστό. Η έννοια της αναπλήρωσης υποτίθεται πως υφίσταται για να καλύπτει έκτακτες ανάγκες, αλλά με τους γνωστούς τρόπους όσοι βρίσκονται στις κορυφές των πινάκων είχαν εξασφαλίσει την πρόσληψή τους κάθε χρόνο. Το πως έφτασαν κάποιοι να έχουν μεγάλες προϋπηρεσίες και κάποιοι άλλοι μικρές ή μηδαμινές δε δείχνει να απασχολεί την ΠΕΑΔ, έχει απασχολήσει όμως στο παρελθόν το Education in Greece με μια έρευνα που τάραξε δυνατά τα λιμνάζοντα νερά:

Ποιοί είναι οι “διοριστέοι”: Αποκαλυπτική έρευνα

Κάτι άλλο που δεν απασχολεί την ΠΕΑΔ είναι πως σε διάφορες ειδικότητες κατέληξαν φέτος να πηγαίνουν σε διαφορετικό σχολείο κάθε ημέρα της εβδομάδας ή και σε διαφορετικά σχολεία την ίδια ημέρα, μετατρέποντας τους ωρομίσθιους σε ντιλιβεράδες. Η λεπτομέρεια αυτή που διέφυγε της ΠΕΑΔ δείχνει πως υπάρχει ανάγκη εξανθρωπισμού των συνθηκών εργασίας των αναπληρωτών και ωρομίσθιων αντί να προβάλλονται διαρκώς τα αιτήματα μεμονωμένων ομάδων. Και για να γίνει αυτό πρέπει να αποσυνδεθεί η προϋπηρεσία από τους διορισμούς.

Επειδή η ΠΕΑΔ ισχυρίζεται πως αποτελεί θεσμικό εκπρόσωπο όλων, θα θυμίσουμε πως και η ΠΕΑ ισχυριζόταν το ίδιο, μέχρι τα μέλη της να εξασφαλίσουν το διορισμό τους βυθίζοντας πίσω τους το σωματείο τους.

Πραγματικοί υπεύθυνοι όλων αυτών των στρεβλώσεων είναι οι εκάστοτε πολιτικοί ιθύνοντες και οι συνδικαληστάδες που χωρίς ντροπή κατακερματίζουν τόσα χρόνια τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς ώστε να μπορούν να κάνουν το δικό τους σπέκουλο.

Advertisements