ΙΕΚ και μόνιμοι: Σχέσεις αγάπης και μίσους

Τα δημόσια (και κάποιες φορές και τα ιδιωτικά) ΙΕΚ αποτελούν αγαπημένο χώρο για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, που με μεγάλη άνεση παίρνουν ένα δεύτερο μισθό παριστάνοντας τους ωρομίσθιους. Μέχρι τώρα το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει τολμήσει να απαντήσει πόσοι από τους “ωρομίσθιους” των ΙΕΚ είναι ταυτόχρονα και μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

Όπως έχουμε ήδη καταδείξει στο παρελθόν, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν ιδιαίτερο πρόβλημα στο να παριστάνουν τους ωρομίσθιους στα ΙΕΚ, τα πράγματα όμως άλλαξαν όταν αναγκάστηκαν να πάνε στα ΙΕΚ για συμπλήρωση ωραρίου χωρίς να πληρώνονται επιπλέον. Τότε άρχισαν τα παράπονα και ξαφνικά οι συνδικαληστές ανακάλυψαν πως ο χώρος των ΙΕΚ δεν είναι κατάλληλος για έναν μόνιμο εκπαιδευτικό όταν αυτός δεν πληρώνεται και ως ωρομίσθιος.

Η γνωστή για τη δράση της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ξεπέρασε όλους τους υπόλοιπους ΟΛΜΕδες στη διεκτραγώδιση των όσων υποφέρουν στα ΙΕΚ οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί με ανακοίνωση που έβγαλε (οι υπογραμμίσεις δικές μας):

“Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Εργασιακό καθεστώς των αποσπασμένων στα ΙΕΚ

Το τελευταίο διάστημα, τa Υπηρεσιακά Συμβούλια, ύστερα από τις οδηγίες του Υπουργείου για την υποχρεωτικότητα της τοποθέτησης εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα ΔΙΕΚ και παρά τις διαφωνίες μας, τοποθέτησαν στα ΔΙΕΚ δεκάδες συναδέλφους, χωρίς καν να γνωρίζουν τα μαθήματα που κλήθηκαν για να διδάξουν.
Πέρα όμως από τα παιδαγωγικά ζητήματα, τοποθέτησης σε μια «μη τυπική δομή εκπαίδευσης» (που είναι πολύ σοβαρά), προκύπτουν εξίσου σοβαρά ζητήματα που έχουν να κάνουν με το εργασιακό καθεστώς που ισχύει σε αυτή τη δομή της εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα, τα Δημόσια ΙΕΚ ανήκουν στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση και παρέχουν κατάρτιση, συνεπώς πρέπει να ολοκληρωθούν τα μαθήματα των 15 εβδομάδων, στο εξάμηνο. Αυτό σημαίνει ότι μαθήματα που χάνονται σε ημέρες αργιών (π.χ. 28η Οκτωβρίου, 17 Νοέμβρη, 30 Γενάρη , σχολικών εορτών, εκλογές αιρετών αντιπροσώπων, ή με υπαιτιότητα του εκπαιδευτή (π.χ. αναρρωτική ή άλλη άδεια, απεργία κλπ.), πρέπει να αναπληρωθούν πριν τη λήξη του εξαμήνου.
Συνεπώς, αν κάποιος συνάδελφος της δευτεροβάθμιας, ο οποίος διδάσκει στα ΔΙΕΚ, χρειαστεί να κάνει χρήση άδειας, μίας ημέρας που είναι π.χ. Πέμπτη, θα πρέπει να αναπληρώσει αυτήν την Πέμπτη, πέραν της εβδομάδας αναπληρώσεων. Έτσι από 18 ή 20 ώρες διδακτικές ώρες να φτάνει σε 30-35 την βδομάδα!!! Σε ορισμένες περιπτώσεις την ίδια μέρα έχουν μάθημα στα ΕΠΑΛ και το απόγευμα στα ΙΕΚ.

Καταστρατηγείται έτσι καταφανώς και παρανόμως το ωράριο του ούτε βέβαια οι ώρες αναπλήρωσης λογίζονται ως υπερωρίες.
Όλα αυτά ισχύουν γιατί τα ΔΙΕΚ σχεδιάστηκαν για να απασχολούν ωρομίσθιους εκπαιδευτές, όμως καθώς δε λαμβάνεται υπόψη ότι οι καθηγητές που διατέθηκαν είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι υπόκεινται σε άλλο εργασιακό καθεστώς από εκείνο των ωρομισθίων, καταστρατηγούνται τα εργασιακά τους δικαιώματα (άδειες, αργίες, απεργίες, κλπ).

Απαιτούμε από το Υπουργείο και τους προϊσταμένους εκπαίδευσης να θέσουν τέρμα στο καθεστώς αυτό που μετατρέπει τους συναδέλφους μας σε β΄ κατηγορίας εκπαιδευτικούς.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέση στο πρόβλημα και να απαιτήσει την κατάργηση του απαράδεκτου αυτού καθεστώτος.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιάννης Λαθήρας Νίκος Παλάντζας”

Μετά από τόσα χρόνια που οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί θεωρούσαν τα ΔΙΕΚ φέουδο που δικαιωματικά τους ανήκει, ξαφνικά η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης μας πληροφορεί ότι:

  • Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν τα μαθήματα των ΙΕΚ, τα οποία συνήθως είναι ίδια με αυτά των ΕΠΑΛ και τα οποία αναλαμβάνουν τόσα χρόνια ισχυριζόμενοι πως είναι οι καταλληλότεροι να τα διδάσκουν
  • Υπάρχουν σοβαρά παιδαγωγικά ζητήματα, τα οποία όμως δεν προσδιορίζονται
  • Η αναπλήρωση των ωρών στα ΔΙΕΚ αποτελεί τρομερό πρόβλημα για τους μόνιμους, γιατί μπορεί να έχουν την ίδια ημέρα μάθημα και στο ΕΠΑΛ και στο ΙΕΚ, αλλά αυτά δεν αποτελούσαν πρόβλημα όταν τα ΔΙΕΚ τους προσλάμβαναν ως ωρομίσθιους
  • Τα ΔΙΕΚ σχεδιάστηκαν για να απασχολούν ωρομίσθιους και όχι μόνιμους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας, οι οποίοι όμως τόσα χρόνια ισχυρίζονταν πως πρέπει να προσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα
  • Το εργασιακό καθεστώς στα ΔΙΕΚ είναι πλέον ακατάλληλο για τους μόνιμους
  • Οι ωρομίσθιοι των ΔΙΕΚ είναι εκπαιδευτικοί β’ κατηγορίας

Εδώ και δεκαετίες βλέπουμε μόνιμους εκπαιδευτικούς να ισχυρίζονται ακριβώς τα αντίθετα. Ότι δηλαδή έχουν εμπειρία στην εκπαίδευση, ότι διδάσκουν τα ίδια μαθήματα στο ΕΠΑΛ, ότι οι ώρες των ΔΙΕΚ πρέπει πρώτα να μοιραστούν στους μόνιμους. Όλα αυτά με την κάλυψη των ΟΛΜΕδων, αν όχι και με τη μεσολάβησή τους. Και ξαφνικά μαθαίνουμε ότι ισχύουν ακριβώς τα αντίθετα, με τους ΟΛΜΕδες να ξεχνούν ακόμα και τα ψευδοσωματεία που μόνιμοι εκπαιδευτικοί έστησαν προκειμένου να ισχυριστούν πως εκπροσωπούν τους 8.000 “ωρομίσθιους των ΔΙΕΚ”.

Και καλό είναι να θυμόμαστε και τη συμμετοχή πολλών μονίμων εκπαιδευτικών στο σκάνδαλο του ΟΕΕΚ, όταν υποτίθεται πως παράλληλα με την απασχόλησή τους στο σχολείο “δίδασκαν” και κάθε πιθανό και απίθανο μάθημα σε διάφορα ΔΙΕΚ ανά την επικράτεια, συνήθως τελείως εικονικά. Επειδή όμως κάποιοι από αυτούς είχαν και συνδικαλιστικές ενασχολήσεις, το θέμα κουκουλώθηκε και δεν τιμωρήθηκαν ποτέ ενώ κάποιοι διευθυντές ΙΕΚ φρόντισαν να εξαφανίσουν τα σχετικά αρχεία, επίσης χωρίς να τιμωρηθούν ποτέ.

Μια και αναφερόμαστε όμως στη Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ας θυμηθούμε και τις υπόλοιπες συνδικαλιστικές δραστηριότητές της, οι οποίες σχετίζονται με τη διαστρέβλωση της ιστορίας και τη διενέργεια κομματικής προπαγάνδας στα σχολεία:

“ΟΙ ΙΝΣΤΡΟΥΧΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΜΠΟΛΣΕΒΙΚΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ!
04/12/2015

Γράφει ο Αντίοχος

Μια γεύση από την απόλυτη ιδεολογική κυριαρχία της ξεφτιλισμένης και περιθωριοποιημένης σ’ ολόκληρο τον πλανήτη (πλην Βορείου Κορέας…) αριστεράς στην μνημονιακή μας Μπανανία, δίνει η θρασύτατη ανακοίνωση της Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, στην οποία «καταγγέλλει»… «επίθεση της Χρυσής Αυγής σε σχολεία και εκπαιδευτικούς».

Πρόκειται για απάντηση σε ερώτηση που κατέθεσε στη βουλή ο συναγωνιστής βουλευτής Η. Παναγιώταρος, στην οποία κατήγγειλε ότι μαρξιστές ινστρούχτορες σε σχολείο της περιοχής ανήρτησαν σε τοίχο του σχολείου φωτογραφίες κομιτατζήδων του ΕΛΑΣ, που αν επικρατούσαν στον συμμοριτοπόλεμο του 1946-1949, η Μακεδονία και η Θράκη μας θα ήταν βουλγαρική ή σκοπιανή επαρχία.

Ιδού ένα μέρος από την απάντηση των ινστρουχτόρων που πληρώνονται αδρά από το υστέρημα των Ελλήνων φορολογουμένων, για να κάνουν τα παιδιά μας καλούς… κομμουνιστές (γιατί κατά τα άλλα –και κατά κοινήν ομολογία- βγάζουν από το κομσομόλικα σχολεία της Μπανανίας μας σκέτα… τούβλα!):

«Εμείς γνωρίζουμε το ειδεχθές πρόσωπο της Χρυσής Αυγής και γι’ αυτό δεν ξεγελιόμαστε από την προσπάθειά της να προσποιηθεί την δημοκρατικά εκλεγμένη κοινοβουλευτική δύναμη που ασκεί θεσμικό έλεγχο. Γι’ αυτό ζητάμε από το υπουργείο Παιδείας να μη δίνει βάση και αξία στους συκοφαντικούς ισχυρισμούς και τις κίβδηλες «δημοκρατικές ευαισθησίες» της νεοναζιστικής παράταξης να μην την αναβιβάζει σε ισότιμο συνομιλητή και ελεγκτή του δημόσιου λόγου και να θέτει αυτόματα στο αρχείο όλες τις παρόμοιες επερωτήσεις.

Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε να απολογηθούμε για τίποτα και δεν φοβόμαστε το φασιστικό μόρφωμα της ΧΑ. Δηλώνουμε για άλλη μια φορά ευθαρσώς πως δεν (αυτο)λογοκρινόμαστε. Αντιθέτως, θα συνεχίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις το μορφωτικό και συνδικαλιστικό μας έργο: την προσπάθειά μας να διαφυλάξουμε την ιστορική μνήμη και να διαπλάσουμε (όσο περνάει από το χέρι μας) πολίτες υπεύθυνους, συγκροτημένους, με δημοκρατική κουλτούρα και ανθρωπιά. Γιατί είναι στοίχημα της εποχής μας και του δημοκρατικού κόσμου να αντιτάξουν απέναντι στο επανεμφανιζόμενο τέρας του φασισμού τα γνωστικά, πολιτικά και ηθικά εν τέλει αναχώματα που θα το κρατήσουν καθηλωμένο εκεί που κανονικά ανήκει: στο απολιθωμένο, εφιαλτικό παρελθόν».

Αυτό είναι το κατάντημα της εκπαίδευσης, για το οποίο την ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ φέρουν τα ψοφόσκυλα της νουδούλας, που κατέστρεψαν την ελληνική παιδεία, καθιστώντας την χώρο παραγωγής φυτών της ΚΝΕ!

(ΥΓ): Με την ευκαιρία, θα μας επιτρέψετε να αναρτήσουμε κι εμείς μια φωτογραφία με… ΕΛΑΣίτες. Πρόκειται για τελετή «συναδέλφωσης» του ΕΛΑΣ με Βούλγαρους κομιτατζήδες στην Καβάλα. Συμβολικά, ποζάρουν δαφνοστεφανωμένοι ένας συμμορίτης του ΕΛΑΣ κι ένας κομιτατζής του βουλγαρικού στρατού κατοχής, αντάμα με τοπικά στελέχη του ΚΚΕ και του Βουλγαρικού Κομιτάτου!”

Τυπική θα έλεγε κανείς συμπεριφορά από μία ΕΛΜΕ της οποίας πρόεδρος υπήρξε ο σημερινός βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τριαντάφυλλος Μηταφίδης.

Οι συνδικαληστές της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης δεν προσδιόρισαν τι εννοούν λέγοντας “ιστορική μνήμη”, καθώς είναι γνωστό πως για κάποιους προδότες αριστεριστές θα αποτελούσε “ιστορική δικαίωση” η αποκοπή της Μακεδονίας από την υπόλοιπη Ελλάδα και η προσάρτησή της σε ένα προτεκτοράτο υπό κομμουνιστικό καθεστώς και με σλαβικό χαρακτήρα, όπως ακριβώς ήταν οι διαταγές των μπολσεβίκων από τα πρώτα χρόνια της ΕΣΣΔ και όπως ήταν το όνειρο των ελασιτών κομιτατζίδων που συνεργάστηκαν με τη Βουλγαρική κατοχική διοίκηση εναντίον του υπολοίπου πληθυσμού. Πονηρά λοιπόν οι συνδικαληστές της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αναφέρονται αόριστα σε ναζισμό και φασισμό και όχι στη Βουλγαρική κατοχή της Μακεδονίας,

Τώρα οι εν λόγω συνδικαληστές αποδεικνύουν έμπρακτα το περιεχόμενο των “γνωστικών, πολιτικών και ηθικών αναχωμάτων” που τους απασχολεί να αντιτάξουν, με συντεχνιακούς ισχυρισμούς γύρω από το εργασιακό καθεστώς των ΔΙΕΚ, που άλλοτε το έβρισκαν καταπληκτικό αλλά ξαφνικά ανακάλυψαν πως ανήκει σε εκπαιδευτικούς β’ κατηγορίας.

Αυτό που επιζητούν οι νεομαρξιστές νοσταλγοί του συμμοριτισμού με τις ηχηρές και βαρύγδουπες ανακοινώσεις τους και παρεμβάσεις τους είναι να αποτελέσουν μία προνομιούχο ομάδα που θα επιβάλλει τα κατά καιρούς συντεχνιακά της συμφέροντα και θα τους δίνει διάφορες ευφάνταστες ονομασίες ώστε να αναγκάζει τους υπόλοιπους να τα αποδέχονται. Αυτό άλλωστε είναι και το βαθύτερο πνεύμα του αριστερισμού και πρέπει να απομακρυνθούν από τα σχολεία όλοι αυτοί οι κομπιναδόροι που αντί να κάνουν μάθημα επιδίδονται σε αριστερίστικη προπαγάνδα.

Advertisements