Παραπλανητική διαφήμιση του Υπουργείου Παιδείας για τα ΕΠΑΛ

Μπορεί κάποτε το Υπουργείο Παιδείας να επέβαλλε κυρώσεις σε ιδιωτικούς οργανισμούς για παραπλανητική διαφήμιση, όμως τώρα το ίδιο με μεγάλη ευκολία υιοθετεί τις ίδιες πρακτικές ανέντιμης εμπορικότητας.

Στα πλαίσια αυτά, το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε διαφημιστικό σποτ για τα ΕΠΑΛ:

Το χαμηλής αισθητικής σποτ του υπουργείου θέτει πρώτα βαρύγδουπα το φιλοσοφικό ερώτημα ““και τώρα τι κάνουμε;”” για να δώσει το ίδιο την απάντηση, παρουσιάζοντας τα πάντα ιδανικά με τέλεια εργαστήρια και καταπληκτικές προοπτικές.

Φυσικά είναι γνωστό σε όλους πως όλα αυτά αποτελούν ψευδείς ισχυρισμούς του υπουργείου που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Οι περισσότερες ειδικότητες των ΕΠΑΛ επικαλύπτονται από τις αντίστοιχες ειδικότητες των ΤΕΙ, οπότε οι προοπτικές μόνο καταπληκτικές δεν είναι. Τα “πτυχία” των ΕΠΑΛ είναι χαρτιά χωρίς αντίκρυσμα που οδηγούν στην ανεργία, με την εξαίρεση κάποιων εκπαιδευτικών γόνων που με αυτά καταφέρνουν να διορίζονται ως εκπαιδευτικοί(!).

Ακόμα όμως κι αν παραβλέψει κανείς τις μηδαμινές προοπτικές των ΕΠΑΛ, η φοίτηση σε αυτά κάθε άλλο παρά ιδανική είναι. Ακατάλληλοι και άσχετοι καθηγητές με μοναδική ασχολία τον συνδικαλισμό, ανύπαρκτες εγκαταστάσεις και ερειπωμένα εργαστήρια, απουσία εκπαιδευτικού κλίματος, απηρχαιωμένα προγράμματα σπουδών και παιδαγωγικές αντιλήψεις, σε συνδυασμό με την επικρατούσα ιδεολογία του βολέματος και της αλητείας, και όλα αυτά συχνά διανθισμένα με την ευκολία πρόσβασης σε ναρκωτικές ουσίες, αυτά αποτελούν την πραγματική εικόνα των ΕΠΑΛ που επιμελώς κρύβει το Υπουργείο Ανεργίας.

Δεν είναι τυχαίο που το συγκεκριμένο σποτ προτάσσει το ερώτημα ““και τώρα τι κάνουμε;”“. Το σύστημα που έχει κτιστεί γύρω από τα ΕΠΑΛ ποντάρει στο γενικότερο κλίμα απελπισίας και έλλειψης πραγματικού επαγγελματικού ορίζοντα για τους νέους προκειμένου να τους εγκλωβίσει σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν έχει κανένα αντίκρυσμα σε γνώσεις και επαγγελματική εμπειρία. Η πραγματική εικόνα του μέσου ΕΠΑΛ είναι διαμετρικά διαφορετική από την εξωραϊσμένη εικόνα που προβάλλει το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο σε άλλες περιπτώσεις θα είχε καταδικαστεί για ψευδή και παραπλανητική διαφήμιση.

Με το να επιβιώνει όμως αυτό το σύστημα επωφελούνται οι “εκπαιδευτικοί” αυτών των σχολών, οι οποίοι εξασφαλίζουν τις οργανικές τους θέσεις και ταυτόχρονα φροντίζουν και για τις συμβάσεις διαφόρων συγγενών τους στις πιο πιθανές και απίθανες “εκπαιδευτικές ειδικότητες”. Μαζί τους επωφελούνται και οι πολιτικοί που εξασφαλίζουν ψηφοφόρους και ιδιαίτερα οι αριστεροί που μέσα σε αυτές τις συχνά τραγικές συνθήκες ψαρεύουν αγράμματους οπαδούς ώστε να μπορούν να διαιωνίζουν τις αποτυχημένες ιδέες τους.

Advertisements